ထား၀ယ္= ပ်ဳ... ဆရာေဇာ္ (စိတ္ပညာ)
(by Phoe Zaw on Monday, December 24, 2012 at 1:56pm · ကုိဖုိးေဇာ္ Facebook မွာတင္ထားတာကို စိတ္၀င္စားလုိ႔ ထပ္မံေဖၚျပလုိက္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္)
ကၽြန္ေတာ္ေရးထားတဲ့ ေခါင္းစဥ္မွာ အဆို(၂)ခုရွိပါတယ္။ ပထမအဆိုက ထား၀ယ္သည္ ပ်ဴျဖစ္တယ္လို႕ဆိုလိုပါ တယ္။ ဒီအဆိုကို ထား၀ယ္သားပညာရွင္ေတြေကာ၊ ထား၀ယ္သားေတြေကာ အားလုံးယုံၾကည္ၿပီးသားျဖစ္ပါ တယ္။ ဒုတိယအဆိုကေတာ့ ထား၀ယ္သည္ပ်ဴမဟုတ္၊ ပ်ဴႏွင့္အတန္းတည္းတူတဲ့လူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးလို႕ဆိုလိုပါ တယ္။ ဥပမာတစ္မိတည္းကေမြးတဲ့ညီအစ္ကို(၇)ေယာက္မွာ ပ်ဴကတစ္ေယာက္၊ ထား၀ယ္ကတစ္ေယာက္ျဖစ္ တယ္ လို႕ဆိုလိုတာပါ။
ထား၀ယ္ကို အထင္ေသးတဲ့သူေတြနဲ႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ေတြ႔ဖူးပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ထား၀ယ္သားေတြဂုဏ္ယူဖို႔ရယ္၊ ေနာက္ေလ့လာလိုသူေတြအတြက္အေထာက္အကူျဖစ္ဖို႔ရယ္။ ဒီေဆာင္းပါးကို ေရးပါတယ္။ သမိုင္းကိုေရးတဲ့အခါ သတိထားရပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ လူတိုင္းက သမိုင္းကို သိတယ္လို႔ထင္ၾကလို႔ပါ။ ပညာရွင္ဆိုတဲ့ သူေတြေတာင္ အားလုံးကို မေျပာႏိုင္ပါဘူး။ အတိတ္ကို ဘယ္သူမွအတိအက်မေျပာႏိုင္လို႔ပါ။
ဒုတိယအခ်က္အေနနဲ႔ သမိုင္းေရးသားပုံကို ေျပာလိုပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံအတြင္း သမိုင္းစာအုပ္ေတြမ်ားစြာရွိ တယ္။ ဘုရားသမိုင္းကစၿပီးႏိုင္ငံသမိုင္းအထိပါ။ ဒီစာအုပ္ေတြကို ေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါ သမိုင္းေရးနည္း(၂)မ်ဳိး ေတြ႔ရတယ္။ ပထမေရးနည္းက ျပည္သူေတြထဲက ေရးသားတာေတြ႔ရတယ္။ ဗုဒၶျမတ္စြာပြင့္ေတာ္မူစဥ္ကနဲ႔စပါ တယ္။ ဗုဒၶဘာသာေတြပီပီ ဘုရားကို ဦးထိပ္ထားပါတယ္။
ဒုတိယေရးနည္းက အေနာက္ႏိုင္ငံေတြကေရးသားနည္းပါ။ တကၠသိုလ္ေတြ၊ ပညာရွင္ဆိုတဲ့သူေတြ ေရးတဲ့နည္းပါ။ သမိုင္းကို ေက်ာက္ေခတ္၊ေၾကးေခတ္၊သံေခတ္၊ယဥ္ေက်းမႈေခတ္၊ ပ်ဴေခတ္၊ ပုဂံေခတ္စသည္ ျဖင့္ေရးသားၾကတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ပညာတတ္ဆိုတဲ့သူေတြက ဒီနည္းကို အထင္ႀကီးၾကပါတယ္။ ဘာလိုေရးေရး၊ သမိုင္းတန္ဖိုးပါ ဖို႕ အေရးႀကီးပါတယ္။ ျပည္သူ႕အတြက္ျဖစ္ဖို႕လိုပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္အထက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ အဆို ( ထား၀ယ္ = ပ်ဴ )ကို သမိုင္းအေထာက္အထားမ်ားကို ကိုးကားၿပီး အေနာက္ႏိုင္ငံက ေရးသားၾကတဲ့အတိုင္း ေဖာ္ျပပါမယ္။ ပညာရွင္ေတြနဲ႔ ျပည္သူကဆုံးျဖတ္ၾကပါ။ အမွန္ဘဲျဖစ္ ျဖစ္၊ အမွားဘဲျဖစ္ျဖစ္ေ၀ဖန္ေပးၾကပါ။ အားလုံးပါမွ ပိုေကာင္းမွာပါ။
ပ်ဴေခတ္ဆိုတာ လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္ေပါင္း (၂၂၀၀)ကေန (၁၉၀၀)ထိ ၊ခရစ္မေပၚမီ (၂)ရာစုမွ ခရစ္ေပၚၿပီး (၉)ရာစုအထိလို႔သတ္မွတ္ပါတယ္။ ပ်ဴေခတ္မွာထင္ရွားတာက ဗိႆႏိုး၊ဟန္လင္း၊သေရေခတၱ၊ အခုေနာက္ပိုင္း မိုင္းေမာ၊၀တီး၊တေကာင္းစတာေတြျဖစ္ပါတယ္။ တရုတ္မွတ္တမ္းေတြအရ ခံတပ္ၿမိဳ႕(၉)ၿမိဳ႕၊ ထင္ရွားေက်ာ္ ၾကားတဲ့ ေဒသ(၃၂)ခု၊ လူမ်ဳိးစုေပါင္း(၂၉၈)မ်ဳိး၊ အဆက္အသြယ္ရွိတဲ့ ( လက္ေအာက္ခံလို႕လည္း ဆိုပါတယ္) ေနရာ(၁၈)ေနရာ၊ ကိုယ္ပိုင္ယဥ္ေက်းမႈရွိတဲ့ အေၾကာင္းေတြျဖစ္ ပါတယ္။
ပထမအေထာက္အထားအေနနဲ႔ေျပာလိုတာက ထား၀ယ္ေဒသမွာ ပ်ဴေခတ္ ( လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း၂၂၀၀)မတိုင္ ခင္ကတည္းကလူရွိေနပါၿပီ။
ေက်ာက္ေခတ္သစ္ကာလလို႔သတ္မွတ္ႏိုင္တဲ့ ေက်ာက္လက္နက္(၁၀၀)ေက်ာ္
မွတ္တမ္းတင္ထားပါတယ္။ ျပည္သူေတြက မိုးႀကိဳးသြားလို႔သိၾကပါတယ္။ ရိုးရာေဆးဆရာေတြက ေဆးကုရာမွာ သုံးေနတုန္းပါ။
ဒီကာလကို ပညာရွင္ေတြက လြန္ခဲ့တဲ့ႏွွစ္ေပါင္း(၄၀၀၀)ခန္႕ကလို႕သတ္မွတ္ပါတယ္။ ဗုဒၶပြင့္ေတာ္မမူခင္ႏွစ္ ေပါင္း(၁၅၀၀)ခန္႔ကပါ။ ဒီထက္ေစာေစာကတည္းကလူေနႏိုင္ပါတယ္။ သက္ေသမရွိေသးလို႕ မေျပာလိုေသး ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ယုံၾကည္ခ်က္အရ ဒီထက္ေစာေစာကတည္းက လူေနပါၿပီ။
ဒုတိယအခ်က္အေနနဲ႔ ပ်ဴေခတ္ဆုံးေတာ့ ပုဂံေခတ္ေပၚလာပါတယ္။ အေနာက္တိုင္းနည္းအရ ပုဂံေခတ္ကို အေနာ္ရထာ( ေအဒီ၁၀၄၄-၁၀၇၇)က စပါတယ္။ ထား၀ယ္မွာ ပုဂံေခတ္အေထာက္အထားေတြမ်ားပါတယ္။ (၁) အေနာ္ရထာမင္းႀကီးရဲ႕အုတ္ခြက္ဘုရားကို ရွင္ေမာ္မွာေတြ႔တယ္၊(၂) က်န္စစ္သားမင္းရဲ႕ ထား၀ယ္ၿမိဳ႕စား ေတြရဲ႕ အုတ္ခြက္ဘုရားေတြ မုတၱီးမွာေတြ႔ရပါတယ္။ စာအေရးအသားနဲ႔ပါ။ (၃) စည္သူ(၂)ရဲ႕ ဓမၼရာဇိက ေက်ာက္စာ(ခရစ္၁၁၉၆)မွာ ထား၀ယ္ကို ပိုင္ေၾကာင္းေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ပုဂံေခတ္(အေနာ္ရထာလက္ထက္)မွ ထား၀ယ္က တည္ေထာင္တာမဟုတ္ဘူး၊ ၿမိဳ႕ျပတည္ေထာင္ဖို႕အနည္းဆုံးႏွစ္(၂၀၀)လိုပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ပ်ဳေခတ္ရဲ႕အေရွ႕ျဖစ္တဲ့ ေက်ာက္ေခတ္သစ္ကာလ၊ ပ်ဴေခတ္ရဲ႕အေနာက္ျဖစ္တဲ့ ပုဂံေခတ္ကာလေတြ မွာ ထား၀ယ္မွာ လူရွိေနၿပီျဖစ္ပါတယ္။ အခုဆက္ၿပီး ပ်ဴေခတ္ကာလအေထာက္အထားေတြ ေျပာပါမယ္။ ပညာရွင္ေတြရဲ႕အဆိုအရ ပ်ဴယဥ္ေက်းမႈလကၡဏာ(၁၁)ခ်က္ရွိတယ္လို႕ဆိုပါတယ္။ အဲဒီအခ်က္ေတြအတိုင္း ထား၀ယ္မွာ (၁)တစ္ေတာင္အုတ္လိ္ု႕ေခၚတဲ့အုတ္ခ်ပ္ႀကီးေတြ၊လက္ေရးစင္းပါအုတ္ေတြ၊စာပါတဲ့အုတ္ေတြေတြ႔ ရပါတယ္၊ အထူးသျဖင့္ သာဂရၿမိဳ႕ေဟာင္းမွာပါ။
(၂)အရိုးအိုးဓေလ့၊
(၃) သီရိ၀စၧနဲ႔ဘဒၵပီဌတံဆိပ္ပါတဲ့ဒဂၤါး၊ (၄)ပ်ဴေခတ္လက္ရာအုတ္ခြက္ဘုရား၊
(၅)ေျမပုတီးေစ့ ေတြနဲ႔အလွဆင္ပုတီးေတြ၊ႏြားရုပ္၊ဆင္ရုပ္ပုံပါတဲ့တံဆိပ္တုံးေတြ၊
(၆) ခရစ္ႏွစ္(ရ၅၁)ခုႏွစ္ (ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၁၃ခုႏွစ္)မွာတည္ၿပီးအ၀ိုင္းပုံရွိတဲ့ သာဂရၿမိဳ႕ေဟာင္းေတြျဖစ္ပါတယ္။
စာေပအေထာက္အထားေတြကေတာ့ ျမန္္မာ့သမိုင္းေတြမွာ ပ်ဴ(၁၂)ျပည္ေထာင္ရွိၿပီး တနသၤာရီပ်ဴ(ၿမိဳ႕ေတာ္ ထား၀ယ္)လို႕ဆိုပါတယ္။ မွန္နန္းရာဇ၀င္ေတာ္ႀကီးမွာ ပ်ဴေတြ(၃)စုကြဲၾကတယ္၊ ရခိုင္ဓည၀တီ၊တနသၤာရီ၊ ထား၀ယ္ကို ေရာက္ေၾကာင္းဆိုတယ္၊ ဇဗၼဴကြန္ျခာက်မ္းမွာလည္း ဒီအတိုင္းဆိုပါတယ္။ရခိုင္ရာဇ၀င္ေတြက ဓည၀တီေခတ္ကို ခရစ္မီ ၃၃၂၅ႏွစ္ မွ ခရစ္ေပၚၿပီး၃၂၆ႏွစ္ထိ လို႕ဆိုပါတယ္။
ေလာကဟိတရာသီက်မ္းမွာ လူမ်ဳိး(၁၀၁)ပါးစာရင္းရွိပါတယ္။ ျမန္္မာ(၇)မ်ဳိးရွိၿပီး ျမန္မာ၊ပ်ဴ၊ကမ္းယံ၊ေယာ၊ရခိုင္၊ ေတာင္သူ၊ထား၀ယ္လို႕ေဖာ္ျပပါတယ္၊ ျမန္မာမင္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံစာတမ္း(အတြဲ-၂)မွာ မူကြဲ(၅)မ်ဳိးေတြ႔ရပါတယ္။ မူကြဲ(၅)မ်ဳိးမွာလည္း ပ်ဴနဲ႔ထား၀ယ္ကိုေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ၁၉၆၅ခုႏွစ္ ျပည္ေထာင္စုေန႕ အခမ္းအနားလမ္းညႊန္ စာအုပ္ပါ လူမ်ဳိး(၆၉)မ်ဳိးစာရင္းတြင္ ဗမာထား၀ယ္လိ္ု႕ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
ႏိုင္ငံျခားမွတ္တမ္းေတြအေနနဲ႔လည္းရွိပါတယ္။ တရုတ္မွတ္တမ္းေတြမွာ ဖွဴးကန္တူးးလု(ပုဂါမဒြါရ)၊တြန္ယႊန္၊ခ်ီ- ယယ္န္ေထာ္၀မ္၊ႏို႕ေထာ္၀မ္၊ေထာ္၀မ္လို႕ဆိုပါတယ္၊ ဆရာႀကီးဦးရည္စိန္က ေထာ္၀မ္ဆိုတာ ထား၀ယ္နဲ႕နီးစပ္ တယ္။ ထား၀ယ္လို႕ယူဆခဲ့ပါတယ္။ အိႏၵီယမွတ္တမ္းေတြ သု၀ဏၰဘူမိ(ေရႊေျမ)ဆိုတာ ထင္ရွားပါတယ္။
ႏို၀င္ဘာ(၃၀)ရက္၊ဒီဇင္ဘာ(၁)ႏွင့္(၂)ရက္ေတြမွာ ထြန္းေဖာင္ေဒးရွင္းက စပြန္ဇာေပးၿပီး ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ျမန္မာႏိုင္ငံဘဏ္မ်ားအသင္းမွာ ပ်ဴလူမ်ဳိးႏွင့္ ပ်ဴႏိုင္ငံ ေတာ္စာတမ္းဖတ္ပြဲကို က်င္းပပါတယ္။ ဒီစာတမ္း ဖတ္ပြဲမွာ ကၽြန္ေတာ္က အထက္ေဖာ္ျပပါအခ်က္အလက္ေတြကို အက်ယ္ေရးသားၿပီး ဖတ္ၾကားခဲ့ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ့္အဆိုျပဳခ်က္ျဖစ္တဲ့ ထား၀ယ္သည္ ပ်ဴျဖစ္သည္ (သို႕) ထား၀ယ္သည္ ပ်ဴႏွင့္ညီအစ္ကို ေတာ္သည္ဟူေသာ အေၾကာင္းကို ဆက္လက္ေဖာ္ထုတ္ရန္လိုအပ္ေနပါသည္။ ဆက္လက္သုေတသန လုပ္ဖို႔လိုပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္အေနနဲ႔ကေတာ့ အသက္ရွိေနသမွ် ဆက္လက္ လုပ္ေနမွာျဖစ္ပါတယ္။ ထား၀ယ္ျပည္သူမ်ားအေနနဲ႔လည္း ၀ိုင္း၀န္းေဖာ္ထုတ္ထိန္းသိမ္းေစလိုပါတယ္။ ေ၀ဖန္ေပးၾကပါ။ ကူညီၾကပါလို႕။ ။
ဆရာေဇာ္(စိတ္ပညာ)
0 comments:
Post a Comment