ပင္လံုေျမမွာ ျပည္ေထာင္စု အႏွစ္သာရကို ရွာေဖြျခင္း
ျပည္ေတာ္ျပန္ သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ ျပည္တြင္းရွိ မိတ္ေဆြေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား ရွမ္းျပည္ဘက္ေရာက္ရင္ အင္းေလးကန္ကို မေရာက္ေရာက္ေအာင္ သြားလည္ၾကတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ရွမ္းျပည္ရဲ႕ သမိုင္းဝင္ေနရာ၊ ျပည္ေထာင္စုကို ေမြးဖြားေပးခဲ့တဲ့ ေနရာ၊ ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးအတြက္ အေရးႀကီးလွတဲ့ေနရာ ပင္လုံၿမဳိ႕ဆီေတာ့ တကူးတက သြားသူ အေတာ္နည္းေသးတာကို သတိထားမိပါတယ္။
(၂၀၁၃ ခုုနွစ္ ဒီဇင္ဘာလက ေတြ႔ရတဲ့ ပင္လုုံေက်ာက္တုုိင္အေျခေန) ဓာတ္ပုုံ-ထက္ေအာင္ေက်ာ္
ဒီလို လူသူအေရာက္အေပါက္ နည္းလွတဲ့ ပင္လုံၿမဳိ႕ဆီကို မႏွစ္ေႏြက ကြၽန္ေတာ္ ေရာက္သြားခဲ့ပါတယ္။ ရွမ္းျပည္နယ္ၿမဳိ႕ေတာ္ ေတာင္ႀကီးနဲ႔ ပင္လုံဟာ မိုင္ ၆၀ ေက်ာ္သာ ေဝးတယ္ဆိုေပမယ့္ ေတာင္ထူလြန္း၊ လမ္းၾကမ္းလြန္းတဲ့အျပင္
လက္နက္ကိုင္လႈပ္ရွားမႈေတြ ရွိခဲ့တဲ့ ေနရာဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံျခားသားေတြနဲ႔ ျပည္မဘက္ကလာတဲ့ လူေတြ သိပ္မသြားရဲေသးတာ ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။
လက္နက္ကိုင္လႈပ္ရွားမႈေတြ ရွိခဲ့တဲ့ ေနရာဆိုေတာ့ ႏိုင္ငံျခားသားေတြနဲ႔ ျပည္မဘက္ကလာတဲ့ လူေတြ သိပ္မသြားရဲေသးတာ ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။
ပအိုဝ္းကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ နယ္ေျမ႐ုံးရွိတဲ့ ဟိုပုံးၿမဳိ႕ကေန ရန္ကုန္အထိ ႏိုင္ငံျခားသားေတြ စီးႏိုင္တဲ့ အေကာင္းစား ဘတ္စ္ကားေတြ ေျပးေနၿပီ ျဖစ္ေပမယ့္ ဟိုပုံးရဲ႕ ဟိုဘက္ကိုေတာ့ ဒီလိုကားေတြ မေျပးေသးပါ။ ဒီေတာ့ ကမာၻလွည့္ခရီးသည္ေတြ ဟိုပုံးကိုေက်ာ္ၿပီး ဟိုဘက္ကို မသြားျဖစ္ေသးတဲ့ သေဘာ။ တစ္ခါျပည္မဘက္ကေန ဘုရားဖူးလာတဲ့ လူေတြကလည္း အင္းေလးက အျပန္မွာ ဟိုပုံးၿမဳိ႕အထြက္က တာဆန္းဂူဆီ ဘုရားဝင္ဖူးၾကေပမယ့္ ဒီဂူကိုေက်ာ္ၿပီး ဆက္သြားေလ့ မရွိပါ။
ဘုရားဖူး ခရီးစဥ္ေတြ၊ ေလ့လာေရး ခရီးစဥ္ေတြမွာ ေတာင္ႀကီး၊ အင္းေလး၊ ဟိုပုံး၊ တာဆန္းဂူဆိုၿပီး ပါေပမယ့္ အဲဒီဂူနဲ႔ မိုင္ ၄၀ ေလာက္သာ ေဝးတဲ့ ပင္လုံေက်ာက္တိုင္ဆီ သြားလည္ႏိုင္တဲ့ အစီအစဥ္ ထည့္ဆြဲတာမ်ဳိး မေတြ႔မိေသးပါ။ ဒီေတာ့ အင္းေလးတို႔၊ တာဆန္းဂူတို႔ကို သြားသလိုမ်ဳိး ပင္လုံကို သြားဖို႔မျဖစ္ႏိုင္ေသး။ သြားခ်င္သပဆိုရင္ စင္းလုံးျဖတ္ကား ငွားဖို႔ပဲ ရွိပါတယ္။
ဒါမွမဟုတ္ ေဒသခံေတြနဲ႔ အတူတူသြားမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေတာင္ႀကီး-လြိဳင္လင္ လိုင္းကားကိုစီး၊ လြိဳင္လင္ကေန အငွားေမာ္ေတာ္ ဆိုင္ကယ္နဲ႔ ပင္လုံကိုဝင္၊ ညေနပိုင္း လြိဳင္လင္ကေန ေတာင္ႀကီးျပန္တဲ့ ကားဆီ မီေအာင္ ျပန္လာႏိုင္ရင္ေတာ့ က်ပ္ေငြ ၂-၃ ေသာင္းေလာက္နဲ႔ ေတာင္ႀကီး-ပင္လုံကို ေန႔ခ်င္းျပန္သြားႏိုင္ပါတယ္။
ဟိုပုံးအထိ လမ္းေတြ ေကာင္းေပမယ့္ တာဆန္းဂူလြန္ကတည္းက လမ္းက အေတာ္က်ဥ္းသြားၿပီး တစ္ဖက္မွာ ေတာင္နံရံ၊ တစ္ဖက္မွာ လွ်ဳိေျမႇာင္၊ ကားတစ္စီးစာသြားႏိုင္႐ုံေလးပဲ လမ္းက က်ယ္တဲ့အတြက္ အႏၲရာယ္မ်ားတဲ့လမ္းလို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ခ်မ္းစိမ့္စိမ့္ ရာသီဥတု၊ ျမဴဆိုင္းေနတဲ့ ေတာင္တန္းေတြ၊ စိမ္းလန္းေနတဲ့ ေတာအုပ္ေတြ၊ အေကြ႔အေကာက္၊ အတက္အဆင္းမ်ားလွတဲ့ ေတာလမ္းေလးကို ေငးေနမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေၾကာက္စရာကို မေတြ႔ဘဲ သဘာဝအလွအပေတြကို တေငးတေမာခံစားႏိုင္တဲ့ လမ္းမ်ဳိးပါ။
ရန္ကုန္က ျမင္ကြင္းနဲ႔ ဘာမွမတူတဲ့ ဒီလို ေတာေတြ၊ ေတာင္ေတြကို တစ္နာရီေလာက္ ျဖတ္ၿပီးရင္ေတာ့ ပင္လုံစာခ်ဳပ္မွာ လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့သူ၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔နဲ႔အတူ က်ဆုံးသြားခဲ့သူ အာဇာနည္ မိုင္းပြန္ေစာ္ဘြားစ၀္စံထြန္းရဲ႕ ေဟာ္နန္းရွိရာ မိုင္းပြန္ၿမဳိ႕ကို ေရာက္ပါတယ္။
အဲဒီၿမဳိ႕ကေန ေနာက္တစ္နာရီနီးပါး ထပ္သြားေတာ့ ခ႐ိုင္ၿမဳိ႕ေတာ္ လြိဳင္လင္ကို ေရာက္ပါတယ္။ လြိဳင္လင္ဟာ ရွမ္းျပည္ေတာင္ပိုင္းရဲ႕ အဓိက လမ္းခြဲၿမဳိ႕ျဖစ္ၿပီး ပင္လုံ၊ လဲခ်ား၊ မိုင္းကိုင္ လမ္းခြဲကို အရင္ဆုံး ေတြ႔ရပါတယ္။ လြိဳင္လင္အလြန္ ေလယာဥ္ကြင္းရွိတဲ့ နမ့္စန္ၿမဳိ႕ ေရာက္ရင္ေတာ့ က်ဳိင္းတုံ၊ တာခ်ီလိတ္ဘက္ သြားတဲ့လမ္းနဲ႔ လင္းေခး၊ မိုင္းပန္ဘက္သြားတဲ့ လမ္းခြဲကို ေတြ႔ရပါလိ့မ့္မယ္။
(၂၀၁၃ ခုုနွစ္ ဒီဇင္ဘာမွာ ျပန္လည္ျပင္ဆင္ေနတဲ့ ပင္လုုံရင္ျပင္) ဓာတ္ပုုံ-ထက္ေအာင္ေက်ာ္
လြိဳင္လင္နဲ႔ ပင္လုံဟာ ၆ မိုင္ေလာက္သာေဝးၿပီး လမ္းသိပ္မဆိုးပါ။ ၿမဳိ႕အဝင္ဝ ေရာက္တာနဲ႔ “လိႈက္လွဲစြာႀကဳိဆိုပါ၏၊ ပင္လုံၿမဳိ႕”၊ ပင္လယ္ေရမ်က္ႏွာျပင္ထက္ ေပ ၄၄၄၀ လို႔ ေရးထားတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ၿမဳိ႕ထဲေရာက္တာနဲ႔ ေရကန္ႀကီးတစ္ခုနဲ႔ အဲဒီေရကန္ရဲ႕ ေနာက္ေက်ာမွာ ေရႊတိဂုံနဲ႔ ပုံစံတူ ေစတီအႀကီးႀကီး တစ္ဆူကို လွမ္းျမင္ရပါတယ္။
“အရင္က အဲဒီေစတီ မရွိဘူးေလ။ ဒီကားလမ္းေပၚကေနေတာင္ ျပည္ေထာင္စုေက်ာက္တိုင္ကို လွမ္းျမင္ေနရတာ” လို႔ လိုက္ပို႔တဲ့ ေဒသခံက ေျပာပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ေစတီႀကီးကို ဒီေနရာမွာ လာတည္တာလဲ။ ႏိုင္ငံေရး သေကၤတနဲ႔ ဘာသာေရး သေကၤတကို ဒီေလာက္နီးနီးကပ္ကပ္ ထားသင့္ရဲ႕လား။ ေစတီတည္သူရဲ႕ ရည္႐ြယ္ခ်က္ကို တီးေခါက္ႏိုင္ဖို႔ မွတ္တမ္းေတြကို လိုက္ဖတ္ၾကည့္ေတာ့ “မဟာရ႒ာဘိသာမဂၢီေစတီ”။ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ၁၃၆၇ မွာ တည္သည္လို႔ ေရးထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
ဒီႏွစ္ ၁၃၇၆ မွာ ၁၃၆၇ ကို ႏုတ္လိုက္ေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ကိုးႏွစ္ကမွ တည္တဲ့သေဘာ။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေနျပည္ေတာ္ တည္တဲ့ႏွစ္မွာမွ ဒီေစတီကို တည္တယ္လို႔ အဓိပၸာယ္ ထြက္ေနပါတယ္။ ေနျပည္ေတာ္ ေရာက္စဥ္ကလည္း ေရႊတိဂုံပုံစံတူ အလားတူေစတီႀကီးကို ေတြ႔ဖူးၿပီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ ႏိုင္ငံေရးအရ အေရးပါတဲ့ ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ဒီလိုေစတီေတြ လိုက္တည္ဖို႔ အရင္စစ္အစိုးရေခတ္က ညြန္ၾကားခဲ့တယ္လို႔ ယူဆရပါတယ္။
ေစတီကို ေက်ာ္လိုက္တာနဲ႔ ေျမထိုးစက္ေတြ၊ အလုပ္သမားေတြက ေက်ာက္တိုင္ရင္ျပင္ကို ျပန္လည္ျပင္ဆင္ဖို႔ ႀကဳိးစားေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါဟာ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရသစ္ လက္ထက္မွာ ရွမ္းျပည္နယ္အစိုးရက တာဝန္ယူၿပီး အဆင့္ျမင့္ ျပဳျပင္ေနတာလို႔ သိရပါတယ္။ ေျမထိုးစက္ေတြ၊ အလုပ္သမားေတြကို ေက်ာ္ၿပီး ေက်ာက္တိုင္ရင္းအထိ ဝင္ၾကည့္ေတာ့ “ျပည္မ-ေတာင္တန္း ပူးေပါင္းေရးစာခ်ဳပ္ ေက်ာက္တိုင္။ ၁၉၄၇ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၂ ရက္” ဆိုတဲ့ စာတန္းကို ေတြ႔ရပါတယ္။
ဒီစာသားဟာ မူရင္း စာသားလား။ မဆလေခတ္၊ နအဖေခတ္မွာ ျပန္ျပင္ထားတာလား ဆိုတာကေတာ့ သိပ္မေသခ်ာလွပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ တခ်ဳိ႕ေလ့လာသူေတြက မူရင္းစာသားဟာ ေတာင္တန္း-ျပည္မ ပူးေပါင္းေရးစာခ်ဳပ္လို႔ ေရးထားတာဆိုၿပီး ေျပာေနၾကလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းမွတ္တမ္းမွတ္ရာေတြမွာ ရွာႏိုင္ဖို႔ ပင္လုံေက်ာက္တိုင္နဲ႔ ဆိုင္တဲ့ ျပတိုက္ကို လိုက္ရွာေတာ့ ဘာျပတိုက္မွမရွိပါ။
ျပတိုက္မရွိလည္း ဧည့္သည္ေတြလာရင္ ေဝငွေလ့ရွိတဲ့ လက္ကမ္းစာေစာင္မ်ား ရွိမလားဆိုၿပီး လိုက္ေမးၾကည့္ေပမယ့္ ဒါလည္း မရွိပါဘူး။ “ဒီမွာ ဘာမွမရွိဘူး။ လြိဳင္လင္ျပတိုက္ထဲမွာေတာ့ ဒီေက်ာက္တိုင္အေၾကာင္း ျပသထားတာ ရွိတယ္လို႔ ၾကားဖူးတယ္” ဆိုၿပီး ေဒသခံက ေျပာပါတယ္။ အဲဒါမွ ဒုကၡ။ အခ်ိန္မရတဲ့ၾကားထဲ အဲဒီျပတိုက္က ေန႔စဥ္ ဖြင့္ရဲ႕လား၊ လူတိုင္း ဝင္ခြင့္ရွိရဲ႕လား၊ မေသခ်ာလွပါ။
(မူလ ေက်ာက္တုုိင္နဲ႔ အသစ္ျပန္လုုပ္ထားတဲ့ ေက်ာက္တုုိင္) ဓာတ္ပုုံ-ရွမ္းသံေတာ္ဆင့္
ဒီေတာ့ ပင္လုံကို ေရာက္ၿပီးမွ၊ ေက်ာက္တိုင္ႀကီးကို အေသအခ်ာ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ၿပီးမွ ဘာအခ်က္အလက္မွ လက္ထဲမပါဘဲ ဒီတိုင္းျပန္လာခဲ့ရပါတယ္။ ေတာင္ႀကီး ျပန္ေရာက္ေတာ့ အင္တာနက္ေပၚက ဖိုင္ေတြကိုလွန္၊ အရင္ DVB မွာ တာဝန္ထမ္းစဥ္က မၾကာခဏ အင္တာဗ်ဴး လုပ္ဖူးတဲ့ ရွမ္းဝါရင့္ေခါင္းေဆာင္ ဦးေရႊအုန္း (ကြယ္လြန္) ရဲ႕ အသံေတြ ျပန္နားထာင္၊ သူေရးထားတဲ့ “ကိုယ္တိုင္ေရး အတၳဳပၸတၱိ” စာအုပ္ကို ျပန္ဖတ္ရပါတယ္။
ပင္လုံညီလာခံဆီ သတင္းေထာက္တစ္ဦး အျဖစ္ တက္ခဲ့သူ ဦးေရႊအုန္းရဲ႕ မွတ္တမ္းအရဆိုရင္ ၁၉၄၇ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၈ ရက္ေန႔မွာ ပင္လုံညီလာခံကို စတင္ခဲ့ပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အာင္ဆန္းတို႔ ေရာက္လာတဲ့ ၈ ရက္ေန႔ မတိုင္မီ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၇ ရက္ေန႔မွာ ရွမ္းေစာ္ဘြားေတြနဲ႔ ရွမ္းလူထု အဖြဲ႔အစည္း ကိုယ္စားလွယ္ေတြၾကား ညီညြတ္မႈ ရရွိခဲ့ၿပီး နယ္ခ်ဲ႕အဂၤလိပ္ အစိုးရကို အာခံတဲ့ ေၾကညာခ်က္တစ္ခုကို ပူးတြဲထုတ္ျပန္ႏိုင္ခဲ့တယ္လို႔ သိရပါတယ္။
ဒါ႔အျပင္ ပင္လုံညီလာခံတက္မယ့္ ရွမ္းျပည္ကိုယ္စားလွယ္ အဖြဲ႔ကိုလည္း အဲဒီ ၇ ရက္ေန႔ အစည္းအေဝးကေန ေ႐ြးခ်ယ္ႏိုင္ခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဖေဖာ္ဝါရီ ၇ ရက္ေန႔ကို ရွမ္းအမ်ဳိးသားေန႔၊ ေနာက္ပိုင္းမွာ ရွမ္းျပည္နယ္ေန႔အျဖစ္ သတ္မွတ္ႏိုင္ခဲ့တယ္လို႔ ဦးေ႐ႊအုန္းက ေရးထားပါတယ္။
၈ ရက္ေန႔ကေန ၁၂ ရက္ေန႔အထိ ေဆြးေႏြးပြဲအၿပီးမွာေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ အေရးႀကီးလွတဲ့ ပင္လုံစာခ်ဳပ္ကို ေတာင္တန္းသားေတြနဲ႔ ျမန္မာအစိုးရ ကိုယ္စားလွယ္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔ အၾကား လက္မွတ္ေရးထိုးႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီစာခ်ဳပ္အရ နယ္ခ်ဲ႕ၿဗိတိသွ်ဆီကေန ေတာင္တန္း-ျပည္မ ပူးေပါင္းၿပီး ျမန္မာ့လြတ္လပ္ေရးကို အရယူႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ၁၂ ရက္ေန႔ေရာက္တိုင္း ျပည္ေထာင္စုေန႔ဆိုၿပီး ႏွစ္စဥ္ က်င္းပလာခဲ့တာ အခု ၂၀၁၅ ဆိုရင္ ၆၈ ႀကိမ္ ေတာင္ ရွိၿပီေပါ့။
ဒီႏွစ္ ျပည္ေထာင္စုေန႔ အခမ္းအနားကို အုပ္ခ်ဳပ္ေရးၿမဳိ႕ေတာ္သစ္ ေနျပည္ေတာ္ အပါအဝင္ ျပည္နယ္-တိုင္း ၿမဳိ႕ေတာ္အားလုံးမွာ က်င္းပလိမ့္မယ္လို႔ ယူဆရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အခု ကြၽန္ေတာ္ေရာက္ခဲ့တဲ့ ပင္လုံၿမဳိ႕က မူလေက်ာက္တိုင္ေရွ႕မွာ ျပည္ေထာင္စုေန႔ အခမ္းအနား က်င္းပဖို႔ ရွိ သလား။ ပင္လုံစာခ်ဳပ္မွာပါတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို အေသအခ်ာ ေလ့လာဖို႔ရွိသလား ဆိုတာကိုေတာ့ မသိႏိုင္ေသးပါ။
ထားဝယ္ဘက္ကရတဲ့ သတင္းေတြအရ ဆိုရင္ေတာ့ ေနျပည္ေတာ္မွာ က်င္းပမယ့္ ျပည္ေထာင္စုေန႔မွာ ထားဝယ္႐ိုးရာ အကနဲ႔ ေဖ်ာ္ေျဖဖို႔ အဆိုအက အဖြဲ႔တစ္ခု ၿပီးခဲ့တဲ့ သီတင္းပတ္ကတည္းက ေနျပည္ေတာ္ကို ခရီးထြက္သြားၿပီလို႔ ဆိုပါတယ္။ တျခား ျပည္နယ္၊ တိုင္းအသီးသီးကလည္း အလားတူ ယဥ္ေက်းမႈအဖြဲ႔ေတြကို ေနျပည္ေတာ္ဆီ မပ်က္မကြက္ ေစလႊတ္လိမ့္မယ္ဆိုတာ သံသယရွိစရာ မလိုပါ။ ဒါဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၃၀ ေက်ာ္အတြင္း အစဥ္အလာမပ်က္ လုပ္လာခဲ့တဲ့ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းေတြ မဟုတ္ပါလား။
ၿပီးရင္ သက္ဆိုင္ရာ ေက်ာင္းေတြအလိုက္ ျပည္ေထာင္စုေန႔ အေၾကာင္း စာစီစာကုံးၿပဳိင္ပြဲေတြ၊ ေပ်ာ္ပြဲရႊင္ပြဲေတြ၊ အားကစားပြဲေတြ လုပ္ပါလိမ့္မယ္။ တစ္ခါ ျပည္နယ္-တိုင္း အသီးသီးရွိ အားကစားကြင္းေတြမွာလည္း တိုင္းရင္းသားေပါင္းစုံရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈအကေတြ၊ ယဥ္ေက်းမႈျပခန္းေတြ ခင္းက်င္းျပသပါလိမ့္မယ္။ ဒါဟာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းသားဘဝကေန ဒီေန႔အထိ လုပ္ေနက် အလုပ္ေတြ၊ ျမင္ေနက် ျမင္ကြင္းေတြပါပဲ။
ဒါေပမဲ့ ခက္ေနတာက အဲဒီေက်ာင္သားေတြဟာ အစိုးရက ျပ႒ာန္းထားတဲ့ သမိုင္းနဲ႔ ပထဝီ စာအုပ္ပါ အခ်က္အလက္ေတြကိုေက်ာ္ၿပီး ျပည္ေထာင္စုရဲ႕ လက္ရွိ ပကတိအေျခအေနကို ထည့္ေရးခြင့္မရွိပါ။ ပင္လုံစာခ်ဳပ္ပါ အခြင့္အေရးေတြ မရတဲ့အတြက္ ဒါဇင္နဲ႔ခ်ီတဲ့ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္ အဖြဲ႔ေတြ နယ္စပ္တစ္ေက်ာမွာ ေတာ္လွန္ေရး လုပ္ေနၾကတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ဧရိယာရဲ႕ ၁၀ ပုံ တစ္ပုံေလာက္ကို အဲဒီလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔ေတြက ထိန္းခ်ဳပ္ထားတယ္။ လက္ရွိအစိုးရနဲ႔ အဲဒီအဖြဲ႔ေတြ တိုက္ေနဆဲ ျဖစ္သလို တစ္ဖက္မွာလည္း ေဆြးေႏြးေနတယ္ဆိုတဲ့ အရွိတရားေတြဟာ ျပ႒ာန္းစာအုပ္ထဲမွာ မပါေသးတဲ့အတြက္ ေက်ာင္းသားေတြက ထည့္ေရးခြင့္မရွိပါ။
(ျပည္မ-ေတာင္တန္း ပူးေပါင္းေရးစာခ်ဳပ္ေက်ာက္တုုိင္)
တစ္ခါ ျပည္ေထာင္စုေန႔ ညစာစားပြဲဆီ တက္လာၾကမယ့္ ဝန္ႀကီးေတြ၊ လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြ၊ (အခုဆိုရင္ေတာ့ ၿငိမ္းကိုယ္စားလွယ္ေတြ အပါအဝင္ေပါ့) လူႀကီးလူေကာင္းေတြ အားလုံးက ယဥ္ေက်းမႈအကေတြကို အားေပးၾကမယ္။ ဆုခ်ီးျမႇင့္ၾကမယ္။ ၿပီးရင္ စားၾကေသာက္ၾကနဲ႔ ေပ်ာ္စရာပြဲႀကီး ႏႊဲၾကမယ္ေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ျပည္ေထာင္စုရဲ႕ အရွိတရားေတြကို လြတ္လပ္စြာ ေဆြးေႏြးျငင္းခုံခြင့္ ရွိပုံမရေသး။
ဒီေတာ့ ဒီပြဲအတြက္ ေပးလိုက္ရတဲ့ ျပည္ေထာင္စုဘတ္ဂ်က္က တန္ပါရဲ႕လား။ ျပည္နယ္-တိုင္း အသီးသီးက ပြဲေတြအတြက္ ကုန္က်စရိတ္ကေကာ တန္ပါရဲ႕လား။ ႐ိုးရာဝတ္စုံ ဝတ္ၿပီး ႐ိုးရာအက ကခြင့္ရတာကိုက တိုင္းရင္းသားေတြအတြက္ အထူးအခြင့္အေရးတစ္ခု ျဖစ္ေနၿပီလား။ ပင္လုံမွာ တိုင္းရင္းသားေတြ ဘာေတြေတာင္းဆိုခဲ့သလဲ။ ပင္လုံစာခ်ဳပ္ပါ အခြင့္အေရးေတြ မရလို႔ ႏွစ္ ၆၀ ေက်ာ္ လက္နက္ကိုင္တိုက္ပြဲ ဝင္ခဲ့ရပါတယ္ ဆိုတဲ့ အခု ျပည္ေထာင္စုေန႔ ညစာစားပြဲဆီ တက္ဖို႔ ျပင္ေနတဲ့ ၿငိမ္း-ေခါင္းေဆာင္ေတြ အသိဆုံးျဖစ္မွာပါ။
အႏွစ္ျပန္ခ်ဳပ္ရရင္ေတာ့ ျပည္ေထာင္စုေန႔ ဆိုတာဟာ ယဥ္ေက်းမႈ ကပြဲေတြလုပ္ၿပီး သမၼတနဲ႔ ဝန္ႀကီးေတြ၊ လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြ၊ ပါတီေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ ၿငိမ္း-ေခါင္းေဆာင္ေတြ ညစာစားျပေန႐ုံနဲ႔ မၿပီးပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့ မဆလေခတ္၊ နအဖ စစ္အစိုးရေခတ္ေတြမွာ ဒီလိုလုပ္ခဲ့တာကို ထားလိုက္ပါေတာ့။ လက္ရွိ ဒီမိုကေရစီအစိုးရ ေခတ္မွာေတာ့ အႏွစ္သာရမပါတဲ့ အရင္က လုပ္ရပ္ေတြကို ရာဇဝင္ထဲမွာ ထားခဲ့သင့္ပါၿပီ။
ပင္လုံစာခ်ဳပ္မွာ ဘာေတြပါသလဲ။ တိုင္းရင္းသားေတြဘက္က ဘာေၾကာင့္ မေက်မနပ္ ျဖစ္ေနတာလဲ။ လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးလို႔ ၆၇ ႏွစ္ ၾကာၿပီးတဲ့အထိ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဘာေၾကာင့္ မရေသးတာလဲ။ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး လက္မွတ္ ဘာေၾကာင့္မထိုးႏိုင္ေသးတာလဲ။ ျမန္မာထက္ အမ်ားႀကီး ေနာက္က်ၿပီးမွ လြတ္လပ္ေရးရခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံေတြက ျမန္မာကို ေက်ာ္ၿပီး ႏိုင္ငံတကာအဆင့္မီ တိုးတက္ေနခ်ိန္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံက ဘာေၾကာင့္ ဒီလို ေနာက္က်က်န္ေနခဲ့တာလဲ။
ရွန္ပိန္ခြက္ကိုင္ၿပီး ယဥ္ေက်းမႈအကကို ထိုင္ေငးေနမယ့္အစား ဒီအခ်က္ေတြကို အေသအခ်ာ စဥ္းစားသုံးသပ္ၿပီး တိုင္းျပည္အတြက္ တကယ္အလုပ္လုပ္ဖို႔ လိုအပ္ေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္းပါ။
ထက္ေအာင္ေက်ာ္
0 comments:
Post a Comment