Monday, January 19, 2015

ရာဇ၀င္ထဲက မင္းသမီးကိုု ျပန္လည္ရွာေဖြျခင္း (၂)

တနသာၤရီအပတ္စဥ္ ၂-၃၁ (ဇန္နာ၀ါရီ ၁၉ - ၂၅)


KNU စစ္ေဆးေရးဂိတ္အလြန္ကတည္းက တေျဖးေျဖးတက္လာလုုိက္တဲ့ေတာင္တန္းဟာ ဆုုံးတယ္လိုု႔ကုုိမရွိပါဘူး။ ေတာကလည္း တေျဖးေျဖးပုုိနက္လာတယ္လုုိ႔ထင္ရပါတယ္။ လမ္းကလဲ ေျမနီလမ္းၾကမ္းဆုုိေတာ့ ဖုုန္တေထာင္း ေထာင္းေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ထား၀ယ္ျမိဳ့၀န္းက်င္မွာ ျမင္ခြင့္မရနုုိင္ေတာ့တဲ့ သဘာ၀သစ္ေတာၾကီးကိုု ကားလမ္းတဖက္တခ်က္မွာ ျမင္ေနရတာကုုိက တကယ့္ထူးျခားတဲ့ရသတခုုပါပဲ။

(ထား၀ယ္-ထီးခီးလမ္းမွ အျမင့္ဆုုံး ဆင္ခ်ီးပန္းေတာင္ထိပ္) ဓာတ္ပုုံ-ထက္ေအာင္ေက်ာ္

‘’ေရွ့ကေတာင္အမည္က ဆင္ခ်ီးပန္းေတာင္၊ ဒီေဒသမွာအျမင့္ဆုုံးပဲ။ ဂီယာကုုိသတိထား ကားဆရာ’’ ဆုုိျပီး က်ေနာ္ ေဘးမွာထုုိင္ေနတဲ့ လမ္းျပလုုိ႔လည္းဆုုိနုုိင္တဲ့ေဒသဆုုိင္ရာကြ်မ္းက်င္သူက သတိေပးပါတယ္။ ‘’မၾကာဖူးပါဘူး။ ဒီေဒ သမွာအျမင့္ဆုုံးက ရင္ခဲြေတာင္မဟုုတ္ဘူးလား’’ ဆုုိျပီး ဒီလမ္းအေၾကာင္း သတင္းေတြဖတ္ထားတဲ့ က်ေနာ္က အတြန္႔တက္မိပါတယ္။ ‘’ဟုုတ္တယ္ေလ။ ရင္ခဲြေတာင္က ခရီးသည္ေတြေခၚတာ၊ ဒီေဒသကလူေတြကေတာ့ ဆင္ခ်ီး ပန္းေတာင္လုုိ႔ပဲေခၚၾကပါတယ္’’ တဲ့။ 

အင္းသူ ေျပာတဲ့အေခၚအေ၀ၚက ပုုိလက္ေတြ႔က်တယ္ထင္ပါတယ္။ မင္းသမီးစခန္းကေန ျမိတ္ဘက္ဆင္းတဲ့ လမ္းမွာလည္း ဆင္ငုုိေတာင္ဆုုိတာကုုိေတြ႔ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒီေဒသမွာ သစ္ေတြကိုု ဆင္နဲ႔ဆဲြေနဆဲဆုုိေတာ့ ဒီေလာက္ ျမင့္လြန္းတဲ့ေတာင္မွာ ဆင္ေတြခ်ီးပန္းျပီး ငုုိရုုိသြားခဲ့တဲ့သေဘာေပါ့။ ျမင့္လုုိက္တဲ့ေတာင္ဗ်ာ။ ေနာ္ေ၀းမွာ ဆုုိရင္ ေတာ့ လုုိင္ဂူအေဖာက္ခံရမဲ့ေတာင္မ်ဳိးပါပဲ။ ဒီမွာလည္း လႈိင္ဂူေဖာက္မဲ့အစီစဥ္ရွိတယ္၊ အခုုကလမ္းၾကမ္းမုုိ႔လုုိ ဒီတုုိင္း ရွိေနတာ၊ စီမံကိန္းတကယ္စရင္ ရထားလမ္းနဲ႔အတူ လုုိင္ဂူေဖာက္ဖုုိ႔ရိွတယ္လိုု႔လမ္းျပဆရာကဆုုိပါတယ္။ ေလာ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ စီမံကိန္းက ဘာမွထူးထူးျခားျခားမရွိေသး။

မတ္ေစာင့္ျပီး ေကြ႔ေကာက္လွတဲ့ ဆင္ခ်ီးပန္းေတာင္ကုုိ ၁၅ မီနစ္ခန္႔ေမာင္းျပီးတဲ့အခါမွာေတာ့ နတ္စင္ၾကီးတခုုရွိတဲ့ ေတာင္ထိပ္ဆီေရာက္လာပါတယ္။ အဲဒီမွာ ကားကုုိခဏရပ္ အနားေပး။ အယုုံအၾကည္ရွိသူတခ်ဳိ႔က နတ္ကြန္းကုုိ ရွိခုုိး။ အထူးသျဖင့္ ကားဆရာေတြဟာ နတ္ကြန္းေတြကုုိ အေလးထားပူေဇာ္ေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါဟာ ျမန္မာ နုုိင္ငံမွာ တင္မဟုုတ္၊ အိမ္နီးခ်င္းထုုိင္းမွာဆုုိ ျမန္မာထက္ေတာင္ ပိုုဆုုိးသလုုိပါပဲ။ အခုုနတ္စင္မွာတင္ထားတဲ့ လွဴ ဘြယ္ ပစၥည္းေတြကလည္း ထုုိင္းခရီးသည္ေတြ လွဴထားတာကမ်ားပုုံရပါတယ္။

ေနာ္ေ၀းနဲ႔ဥေရာပမွာဆုုိရင္ေတာ့ ဒီလုုိေတာင္ထိပ္မွာ နတ္စင္ထားမွာမဟုုတ္။ ရႈခင္းၾကည့္နုုိင္တဲ့ ကာရပ္နားရန္ေန ရာ၊ အမ်ားသုုံးသန္႔စင္ခန္းေတြ စနစ္တက်လုုပ္ေပးထားလိမ့္မယ္လိုု႔ထင္ပါတယ္။ ျမန္မာ-ထုုိင္း နယ္စပ္မွာေတာ့ ဒီ လုုိစဥ္းစားမိသူ ရွိပုုံမေပၚသး။ ဒီေတာ့ လမ္းေဘးမွာပဲ အေပါ့သြား၊ မေအာင့္နုုိင္သူတခ်ဳိ႔က ျခံဳတုုိးျပီး အေလးသြားေပါ့။

ဒီလုုိခ်ဳံတုုိးလုုံးေကာင္းတုုန္း အီတလီ-ထုုိင္း တံဆိပ္ ပါတဲ့ ဖုုိး၀ီးကားတစီးဆုုိက္လာျပီး လမ္းတုုိင္းထြာသူတခ်ဳိ႔ ဆင္း လာပါတယ္။ အားလုုံး ထုုိင္းနုုိင္ငံသားေတြခ်ည္းပါပဲ။ လမ္းပစၥည္းအျပင္ ဆက္သြယ္ေရးစက္ေတြလည္း သူတုုိ႔ ကုုိင္ထားတာေတြ႔ရပါတယ္။ တခါ ရင္ခြဲေတာင္ရဲ့ ဒီဖက္အဆင္း အုုိင္၀ုုိင္းရြာ၀န္းက်င္မွာလည္း အီတလီ-ထုုိင္း ေဆာက္လုုပ္ေရး ကုုပၺဏီရဲ့ လုုပ္ငန္းခြင္ရံုုးခန္းေတြ၊ ၾကားျဖတ္ ေထာက္ပိုု႔စခန္းေတြကိုုေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။ 

(အမုုိရြာ၀န္းက်င္မွာေတြ႔ရတဲ့ ထုုိင္းနံပတ္တပ္ သစ္ကားတစီး) ဓာတ္ပုုံ-ထက္ေအာင္ေက်ာ္

ေစ်းဆုုိင္တန္းတခုုအလြန္ ေတာတန္းထဲေရာက္တာနဲ႔ ေနာက္ထပ္ စစ္တပ္စစ္ေဆးေရးဂိတ္တခုုနဲ႔ တုုိးျပန္ပါတယ္။ ဒီစစ္ေဆးေရးဂိတ္က ေမတၱာရြာအထြက္က ဂိတ္လုုိ အေသခ်ာေဆာက္ထားတာမဟုုတ္။ ယူနီးေဖာင္း၀တ္ထားတဲ့ စစ္သား ဦးက ကားကုုိတားျပီးေမးေတာ့မွ ဂိတ္မွန္းသိတာမ်ဳိး။ ထုုံးစံအတုုိင္း ေနာက္ခန္းကလုုိက္လာတဲ့ ပုုဂၢိဳလ္ ေတြက ဆင္ျဖဴတုုိင္ကိုုသြားလည္ဖုုိ႔ ဆုုိျပီး ေအာ္ေျပာလုုိက္ပါတယ္။

ထီးခီးသြားမယ္၊ အမရာသြားမယ္လုုိ႔ ရုုိးရိုုးမေျပာပဲ ဘာေၾကာင့္ အုုိင္၀ုုိင္းသြားမယ္၊ ဆင္ျဖဴတုုိင္သြားမယ္ဆုုိျပီး ရႊီးေန ရတာလဲလုုိ႔ လမ္းျပကိုုထမ္းေမးေတာ့ ‘’ထီးခီးသြားမယ္ဆုုိရင္ ရွမ္းထဲသြားမဲ့ အလုုပ္သမားေတြထင္ျပီး ေငြညွစ္ခံ ရမယ္ေလ’’ လုုိ႔ သူကေျဖပါတယ္။ အင္းဟုုတ္သားပဲ။ ေနရာတကာ အမွန္တုုိင္းေျပာေနလုုိ႔ ဘယ္ျဖစ္ပါ့မလဲ။

ဒီလုုိေျပာလုုိ႔ေကာင္းတုုန္း ေနာက္ထပ္ KNU ဂိတ္တခုုနဲ႔တုုိးျပန္ပါတယ္။ ေရွ့ကဂိတ္ေတြအတုုိင္းပါပဲ။ စစ္တပ္ဂိတ္နဲ႔ KNU ဂိတ္က တမုုိင္ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ပဲ ကြာပါတယ္။ ေမတၱာ၀န္းက်င္ရွိ KNU ဂိတ္ကျငိမ္သက္သေလာက္ အုုိင္၀ုုိင္းဂိတ္က အစစ္အေဆးအေမးအျမန္းထူလွပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တိုု႔ရဲ့လမ္းျပဆရာက ကရင္ဘာသာကုုိ လည္းကြ်မ္းက်င္စြာေျပာတတ္သူဆုုိေတာ့ ဘာမွျပသာနာမရွိပါ။

‘’ခရစ္စမတ္ပဲြအတြက္ ကားတစီးကုုိ တေသာင္းစီအလွဴခံေနတယ္တဲ့။ အဲဒါေတာ့ လွဴလုုိက္ရင္ ေကာင္းမယ္ထင္ တယ္’’ ဆုုိျပီး လမ္းျပဆရာကအၾကံေပးေတာ့ တေသာင္းထုုတ္ေပးလုုိက္ရပါတယ္။ ခရစ္ယန္ေတြရဲ့အလွဴခံကလည္း ဗုုဒၵဘာသာနဲ႔သိပ္မထူးျခား။ ေစတနာရွိသေလာက္ ငါးျပားနုုိင္နုုိင္- ဆယ္ျပားနုုိင္နုုိင္အလွဴထည့္၀င္ပါဆုုိျပီးေျပာတဲ့ ေခတ္ ဒီေဒသမွာ မရွိေတာ့ပါ။

အုုိင္၀ုုိင္းအလြန္မွာေတာ့ ဆင္ျဖဴတုုိင္။ ဆင္ျဖဴတုုိင္အထြက္မွာေတာ့ ရြာဦးဘုုန္းၾကီးေက်ာင္းအတြက္ အလွဴခံမ႑ပ္ တခုုနဲ႔လာတုုိးေနျပန္ပါတယ္။ အဲဒီကအလြန္ တေတာင္တက္ျပီး တေတာအလြန္မွာေတာ့ အရင္က မၾကခဏ ေရာက္ခဲ့ဖူးတဲ့ အမိုုရြာပါပဲ။ အရင္လုုိ စာသင္ေက်ာင္းေတြ၊ ေစ်းတန္းေတြမေတြ႔မိပါ။ အိမ္ေတြလည္း အရင္ေလာက္ မမ်ားေတာ့ဘူးလုုိ႔ထင္ပါတယ္။ အမုုိရြာအလြန္မွာေတာ့ ထူးထူးျခားျခား ကတၱရာခီးဆုုိတဲ့ ရြာငယ္ေလးကိုု အေသခ်ာ ဆုုိင္းဘုုတ္တင္ထားတာေတြ႔ရပါတယ္။

ေနာက္ထပ္သတိထားမိတာတခုုက ဒီကားလမ္းတေလ်ာက္ရွိ ကရင္ရြာတုုိင္းမွာ ဘုုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြရွိ လာျခင္း ပါပဲ။ အရင္ကဆုုိရင္ ခရယန္ဘုုရားေက်ာင္းကလြဲျပီး ဘာမွရွိတာမဟုုတ္။ ဒီမုုိေရစီသေဘာတရားအရ ဘာသာစုုံ၊ လူမ်ဳိးစုုံတရားထြန္းကာလာျခင္းလား။ ဒါမွမဟုုတ္ စစ္တပ္ဖက္ကေန ဘုုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္း မျဖစ္မေနေဆာက္ဖိုု႔ ဖိအားေပးလာျခင္းလားဆုုိတာကေတာ့ သိပ္မကြဲျပားလွပါ။

ကတၱရာခီးအလြန္မွာေတာ့ ထီးထာရြာသုုိ႔ဆုုိတဲ့ ဆုုိင္းဘုုတ္ကုုိေတြ႔ရပါတယ္။ ‘’ဒီလမ္းမဟုုတ္ဘူး။ ဒီလမ္းကၾကမ္း တယ္၊ အလယ္စတုုိကိုုအရင္သြားျပီးမွ အဲဒီလမ္းခဲြကေန၀င္မယ္’’ ဆုုိျပီး ကိုုေသာင္းညြန္႔က ေနာက္ခန္းကေန ေအာ္ ေျပာပါတယ္။ ဒီလုုိနဲ႔ဆက္ေမာင္းလာေတာ့ အရင္ကနဲ႔ ဘာမွမဆုုိင္တဲ့ အလယ္စတုုိစခန္းၾကီးကုုိေတြ႔လုုိက္ရပါတယ္။

(စက္ ယႏၱယားေတြနဲ႔ျပည့္ေနတဲ့ အလယ္စတုုိေက်းရြာ) ဓာတ္ပုုံ- ထက္ေအာင္ေက်ာ္

လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၇ နွစ္၊ ၁၉၉၇ မွာ မင္းသမီးစခန္းကေန ေက်ာင္းသားတပ္ေတြဆုုတ္ခြာတဲ့အခ်ိန္အထိ အလယ္စတုုိ စခန္းမွာ တဲအိမ္ - လုုံးထက္ပုုိျပီး ဘာမွမရွိပါ။ ဒါေပမယ့္အခုုေတာ့ တုုိက္တာ၊ အေဆာက္ဦေတြ၊ စက္ယႏၱာ ယားၾကီးေတြ၊ ေစ်းဆုုိင္ၾကီးေတြ နည္းတာမဟုုတ္။ ျပီးေတာ့ မင္းသမီးေခ်ာင္းကုုိ ပိတ္ျပီး ေရကာတာလုုပ္ထားတဲ့ အတြက္ ၾကာပန္းေတြပြင့္တဲ့အထိ လွပေနတဲ့ ေရကန္ၾကီးကၾကဳဆုုိလုုိ႔။ အလယ္စတုုိဟာ အီတလီ-ထုုိင္း ေဆာ က္လုုပ္ေရးကုုပဏီရဲ့ ျမန္မာဖက္ျခမ္း အဓိကရံုုးစိုုက္ရာေနၾကီးျဖစ္ေနခဲ့ေပါ့။

အလယ္စတုုိကုုိေက်ာ္ျပီး ေတာင္ကုုန္းေလးေပၚတက္လုုိက္တာနဲ႔ ထီးခီး-ထီးထာ လမ္းခဲြဆုုိတဲ့ ဆုုိင္းဘုုတ္ကိုုေတြ႔ရ ပါတယ္။ အဲဒီလမ္းခဲြကေန ထီးထာဖက္၀င္လာေတာ့ လမ္းကအရင္လုုိ မဆုုိးပါ။ မင္းသမီးေခ်ာင္းကုုိလည္း အရင္ လုုိအၾကိမ္ၾကိမ္မျဖတ္ရပါ။ ဒီေတာ့ ထီးထားနဲ႔အမရာကိုုသြားတဲ့လမ္းေကာ ဟုုတ္ရဲ့လားဆုုိျပီး က်ေနာ္စိတ္ထဲ သံ သယ၀င္လာပါတယ္။ 

‘’ဟုုိမွာေခ်ာင္းေတြ႔ျပီေလ’’ ဆုုိျပီး လမ္းျပဆရာကေျပာေတာ့မွ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၇ နွစ္က ပုုံရိပ္ေတြကိုု မနည္းျပန္လုုိက္ဖမ္း ခဲ့ရပါတယ္။ ထီးခီးနဲ႔ အမရာၾကား ဆန္အိတ္ထမ္းရင္း က်ေနာ္တုုိ႔နားခဲ့ဖူးတဲ့ ေခ်ာင္းေဘးက ေက်ာက္ေဆာင္ကုုိ ေတြ႔ေတာ့မွပဲ ေကာင္းေကာင္းမွတ္မိပါေတာ့တယ္။

ေခ်ာင္းတန္းေလးအလြန္မွာေတာ့ ထီးထာ-အမရာလမ္းခဲြဆုုိင္းဘုုတ္ကုုိေတြ႔ရျပီး အမရာဖက္ က်ေနာ္တုုိ႔ ဆက္ ေမာင္းလာပါတယ္။ ‘’ဒီေနရာပဲ ထင္တယ္ေနာ္၊ ဘာမွလည္းမရွိေတာ့ဘူး’’ ဆုုိျပီး က်ေနာ္က ေအာ္ေျပာေတာ့ ကုုိေသာင္းညြန္႔က စန္းေဟာင္းေနရာဆီ မေရာက္ေသးဘူးလုုိ႔ ျငင္းပါတယ္။ က်ေနာ္က ကားကုုိအတင္းရပ္ခုုိင္းျပီး အားလုုံးဆင္းၾကည့္ရေအာင္လုုိ႔ေျပာပါတယ္။ 

(အလယ္စတုုိနဲ႔ ထီးထာလမ္းခြဲဆုုိင္းဘုုတ္) ဓာတ္ပုုံ- ထက္ေအာင္ေက်ာ္

တကယ္ေတာ့ အဲဒီလုုိကားရပ္ျပီး က်ေနာ္တုုိ႔ဆင္းၾကည့္မိတဲ့ေနရာဟာ မင္းသမီးခစန္းဌာနခ်ဳပ္ကေန ၂၀၁ တပ္ရင္း စစ္သင္တန္းေက်ာင္းဆီ၀င္တဲ့ အေပါက္၀ တည့္တည့္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကားလမ္းကလဲြျပီး က်န္ေနရာအားလုုံး ေတာ ထူေနတာဆုုိေတာ့ ဘာအမွတ္သားမွမရိွပါ။ ‘’အရင္တေခါက္လာတုုန္းက ဒီမွာပဲ ကားရပ္တာေလ။ ေရွ့က အမရာရြာ အ၀င္မွာ KNU ဂိတ္တခုုရွိေသးတယ္’’ ဆုုိျပီး ကုုိခင္ေမာင္သိန္းကေျပာပါတယ္။

ဒီေတာ့မွ ကားကိုုျပန္လွည့္၊ ဘုုန္းၾကီးေက်ာင္းေဟာင္းေနရာနဲ႔ အာဇာနည္ကုုန္းရွိရာေတာင္ကုုန္ဖက္တက္မယ္ျပင္ ေတာ့ အဲဒီဖက္မွာ မုုိင္းေတြရွိေနနုုိင္ေသးတယ္လိုု႔ ကိုုခင္ေမာင္သိန္းက သတိေပးပါတယ္။ က်ေနာ္စိတ္ထဲ ထင္ထား တာက ဒီလုုိမဟုုတ္။ စခန္းၾကီးတခုုလုုံး ေတာထေနရင္ေတာင္ ဘာမွမတုုိ႔မထိပဲ ခ်န္ထားခဲ့တဲ့ ဘုုန္းၾကီးေက်ာင္း ေတာ့ ဒီတုုိင္း ရွိေနဦးမယ္လိုု႔ ထင္ထားခဲ့တာပါ။

ဒါေပမယ့္ အခုုေတာ့ ဘာအေဆာက္ဦမွမရွိ။ ပတ္၀န္းက်င္တခုုလုုံး ေတာၾကီးမ်က္မည္း။ သစ္ခုုတ္၊ ၀ါးခုုတ္ လုုပ္ထား တဲ့လက္ရာေတာင္မရွိ။ အမ်ားသြားေတာင္ၾကားလမ္းလုုိ႔ယူဆရတဲ့ ေတာနည္းနည္းရွင္းေနတဲ့ေနရာမွာေတာ့ အနီ ေရာင္အလံတုုိင္ငယ္ေလးတခုုေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါဟာ အေပၚမွာ စစ္တပ္စခန္းရွိတယ္ဆုုိတဲ့ သေကၤတျဖစ္တယ္လိုု႔ တေယာက္ေျပာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေမးျမန္းဖုုိ႔ကလဲ ဘယ္သူမွမရွိ။ က်ေနာ္တုုိ႔ ၁၁ ဦးနဲ႔ ကားတစီးကလဲြျပီး ဒီပတ္ ၀န္းက်င္မွာ ဘယ္သူမွ ရွိပုုံမရပါ။

အာဇာနည္းကုုန္းဆီ၀င္ဖုုိ႔မျဖစ္နုုိင္ေတာ့ဘူးဆုုိေတာ့ ကားလမ္းေပၚကေနပဲ ဓာတ္ပုုံလွမ္းရုုိက္ရပါတယ္။ ‘’ဟုုိး ၀ါးရံုုပင္ အျမင့္ၾကီးေတြရွိတဲ့ေနရာဟာ အာဇာနည္ကုုန္းပဲေလ’’ ဆုုိျပီး ကုုိခင္ေမာင္သိန္းက လက္ညွဳိးထုုိးျပေနပါတယ္။ ‘’ေဟး ကကၠဴပင္ၾကီးကုုိအရင္ရွာေလ။ ကုုကၠဴပင္ကုုိျမင္ရင္ ငါတုုိ႔စခန္းကိုုေတြ႔ျပီ’’ လုုိ႔ ကိုုေသာင္းညြန္႔က ေအာ္ေျပာပါတယ္။ 

(အာဇာနည္းကုုန္း၀င္ေပါက္ရွိ ေတာထူေနတဲ့အမ်ားသြားေတာင္ၾကားလမ္း) ဓာတ္ပုုံ- ထက္ေအာင္ေက်ာ္

ဒါေပမယ့္ သူလက္ညႈိးျပေနတဲ့ ကုုကၠဴပင္က အမ်ားသြားေတာင္ၾကားလမ္းနဲ႔အေ၀းၾကီး၊ က်ေနာ္စိတ္ထဲ အရင္ ၂၀၃ တပ္ရင္းအေျခစိုုက္တဲ့ဖက္ေတာင္ ေရာက္ေနသလုုိပါပဲ။ ေနာက္ဆုုံးေတာ့ ၂၀၃ နဲ႔ ၂၀၁ အစပ္မွာ ေတာင္ယာခင္း လုုိလုုိ၊ ေက်ာက္ဖရုုိသီးစုုိက္ခင္းလုုိလုုိတခုုကိုုေတြ႔ရပါတယ္။

ေတာနည္းနည္းရွင္းတာဆုုိလုုိ႔ ဒီေနရာတခုုသာရွိတဲ့အတြက္ အဲဒီထဲအရင္၀င္ျပီးမွ ၂၀၁ ဖက္ဆက္တုုိးမယ္လိုု႔ က်ေနာ္တုုိ႔ဆုုံးျဖတ္လုုိက္ပါတယ္။ ခက္တာက က်ေနာ္တုုိ႔မွာ ဒါးေတြ၊ ေပါက္တူးေတြ ပါမလာပါဘူး။ အရင္လုုိပဲ ကားလမ္းကေန၀င္လုုိက္ရင္ စခန္းေဟာင္းေနရာကိုုခ်က္ခ်င္းေတြ႔ရလိမ့္မယ္အထင္နဲ႔ထြက္လာတာဆိုုေတာ့ ဒါး မပါတဲ့အျပင္ ေတာစီးဖိနပ္၊ ေတာတုုိးေဘာင္းဘီေတြေတာင္ ပါတာမဟုုတ္။ ေဘာင္းဘီတုုိေတြ၊ ကတၱီပါ ဖိနပ္ေတြနဲ႔။ 

ဒါေပမယ့္ ကံေကာင္းတာက က်ေနာ္တုုိ႔ရဲ့လမ္းျပဆရာမွာ ဒါးတုုိတေခ်ာင္းပါလာပါတယ္။ သူက ေရွ့ကေန ေတာရွင္း၊ က်ေနာ္တုုိ႔က ေနာက္ကေနလုုိက္ေပါ့။ ဒီလုုိေတာတုုိးလုုိ႔ေကာင္းတုုန္း ‘’အင္းအရင္ကေထာင္ထားတဲ့မုုိင္းေတြ မေပါက္ပဲက်န္ေနေသးရင္ေတာ့ ဒုုကၡပါပဲ’’ ဆုုိျပီး ေၾကာက္စိတ္က ၀င္လာပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလုုိ ထုုတ္ေျပာ လုုိက္ရင္ က်န္တဲ့လူေတြပါစိုုးရိမ္ျပီး ဆက္မသြားရဲေတာ့ဘူးဆုုိရင္ လာရင္းကိစၥပ်က္စီးသြားမွာစိုုးတာနဲ႔ အျပင္ကုုိ ထုုတ္မေျပာပဲ တေယာက္ထည္းၾကိတ္စိုုးရိမ္ခဲ့ရေပါ့။

‘’ဒီမွာေတြ႔လား၊ အိမ္သာက်င္းၾကီး။ ဒါ ေဆးရံုုေနာက္က အိမ္သာက်င္းျဖစ္မယ္’’ လုုိ႔ ကိုုေသာင္းညြန္႔က ေအာ္ေျပာပါ တယ္။ အမွတ္အသားဆုုိလုုိ႔ ဒီအိမ္သာက်င္းေဟာင္းကလြဲျပီး တျခားဘာမွမရွိ။ ထူလုုိက္တဲ့ေတာဗ်ာ။ က်ေနာ္တုုိ႔ ေတာခုုိစဥ္ကထက္ေတာင္ ပုုိထူေနပါတယ္။ အရင္က ေဘာလုုံးကြင္းတခုုလုုိ ရွင္းလင္းေနျပီး စုုိက္ခင္းေတြ၊ ဘား တုုိက္ေတြနဲ႔စည္ကားခဲ့ဖူးတဲ့ေနရာမွာ အခုုေတာ့ ေပ ၂၀ ေလာက္အျမင့္ရွိတဲ့ သစ္ပင္ၾကီး ေတြက အျပည့္ေနရာယူ ထားလုုိက္ပါျပီ။ 

‘’ေဟာဒီမွာေတြ႔ျပီ၊ ကုုကၠဴပင္ၾကီး’’ ဆုုိျပီး လမ္းျပဆရာက ေအာ္ေျပာပါတယ္။ က်ေနာ္တုုိ႔အားလုုံးလည္း အားရ၀မ္း သာနဲ႔ ကုုကၠဴပင္ၾကီးေရွ႔ဆီေျပးျပိး တန္းစီဓာတ္ပုုံရုုိက္ေပါ့။ အားလုုံးဆုုိေပမဲ့ ၁၁ ဦးစလုုံး ဒီေနရာအထိ လုုိက္လာတာ မဟုုတ္။ တခ်ဳိ႔က ကားနဲ႔အတူလမ္းမေပၚေစာင့္က်န္ေနခဲ့ျပိး က်ေနာ္နဲ႔ပါလာသူက ဦးတည္း။ ‘’ဒီအပင္က သိပ္မ ၾကီးေသးဘူးေနာ္၊ ဟုုိဖက္ထုုိးထြက္ေနတဲ့ ခြလည္းမေတြ႔ဘူး။ ဘုုန္းၾကီးေက်ာင္းေဘးက မူလအပင္ၾကီး မဟုုတ္ေသး ဘူးနဲ႔တူတယ္’’ ဆုုိျပီး က်ေနာ္က သံသယနဲ႔ေျပာေပမဲ့ ကုုိေသာင္းညြန္႔က လက္မခံပါဘူး။

အဲဒါဆိုု ပုုိေသခ်ာေအာင္ တသာၤရီျမစ္ထဲကုုိလည္း ဆင္းမွျဖစ္မယ္။ ေခ်ာင္းေဘးက ခေမာင္းပင္ (ပ်ဥ္းမပင္) ကုုိေတြ႔ ရင္ေတာ့ မွားစရာမရွိေတာ့ဘူးဆုုိျပီး ကုုိခင္ေမာင္သိန္းက အဆုုိတင္ပါတယ္။ အုုိေက ဆုုိျပီး ေတာဆက္တုုိးေတာ့မွ တမာပင္ၾကီးတပင္ကုုိေတြ႔ပါတယ္။ ‘’ဒီအပင္က စာၾကည့္တုုိက္ေဘးကအပင္ပဲ၊ ကုုကၠဴပင္ၾကီးလည္း ဒီနားရွိရ မွာ ေပါ့’’ ဆုုိျပီးလုုိက္ရွာမွ ငွက္ေပ်ာပင္ေတြ၊ ေတာအုုပ္ေတြၾကား ပိတ္မိေနတဲ့ မူလ ကုုကၠဴပင္ၾကီးကုုိ ဘြားကနည္း လွမ္း ျမင္လုုိက္ရပါတယ္။

(မင္းသမီးစခန္းရဲ့အမွတ္အသား ကုုကၠဴပင္ၾကီးနဲ႔ စိန္ပန္းပင္မ်ား) ဓာတ္ပုုံ- ထက္ေအာင္ေက်ာ္

၀မ္းသာလုုိက္သည္ျဖစ္ျခင္း။ ဒီေတာ့မွတခါ ဒုုတိယအၾကိမ္ မွတ္တန္းဓာတ္ပုုံရုုိက္ရျပန္ပါတယ္။ ဓာတ္ပုုံရုုိက္ျပီးလုုိ႔ ေခ်ာင္းထဲဆင္းမယ္ျပင္ေတာ့ ၾကာခတ္၀ါးရံုုေတြက နည္းတာမဟုုတ္။ လမ္းျပဆရာက သူရဲ့ဒါးငယ္နဲ႔ နည္းနည္းစီ ခုုတ္ျပီးရွင္းသြားေပမဲ့ ေအာက္မွာက ဆူးေတြနဲ႔။ ကတၱိပါဖိနပ္စီးလာမိတဲ့က်ေနာ္ဟာ ေတာင္ေစာင္းမွာ ဆင္လမ္း ေလ်ာက္သလုုိျဖစ္ေနခဲ့ေပါ့။ ေနာက္ဆုုံးေတာ့ မထူးေတာ့ဘူးဆုုိျပီး ဖိနပ္ခြ်တ္ ဆူးစူူးခံျပိး ေလ်ာက္မွ ျမစ္ကမ္းနားဆီ ေရာက္သြားပါေတာ့တယ္။

တကယ္က ကားနဲ႔မလာပဲ ေလွနဲ႔သာလာမယ္ဆုုိရင္ အခုုလုုိ သက္စြန္႔ဆံဖ်ားေတာတုုိးေနစရာလုုိမယ္ မထင္ပါ။ ဘာ ေၾကာင့္လဲဆုုိရင္ စခန္းေလွဆိပ္ရွိ ခေမာင္းပင္ (ပ်ဥ္းမပင္) ၾကိးကုုိ တနသာၤရီျမစ္ထဲကေန ရွင္းလင္းစြာျမင္ေတြ႔နုုိင္လုုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ထီးထားကုုိမ၀င္ပဲ စခန္းအထိ ကားစီးလာတဲ့က်ေနာ္တိုု႔ကေတာ့ ေလွစီးလာရင္ ပုုိေကာင္း မယ္ဆုုိတာမ်ဳိး ၾကိဳတင္စိတ္ကူးမရခဲ့ၾကပါ။

ဘယ္လုုိပဲျဖစ္ျဖစ္ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာစိတ္ကူးယဥ္ခဲ့တဲ့ ရာဇ၀င္ထဲက မင္းသမီးစခန္း ျပန္လည္ရွာေဖြေရး အိပ္မက္က ေတာ့ အထေျမာက္သြားခဲ့ပါျပီ။ ျပည္ေတာ္ျပန္ခရီးစဥ္ရဲ့ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္တခုု ေအာင္ျမင္သြားခဲ့ပါျပီ။ ရဲေဘာ္ ေဟာင္းေတြ၊ သူငယ္ခ်င္းေတြစုုျပီး ဆင္ကန္းေတာတုုိး အရဲစြန္႔လာရက်ဳိး နပ္သြားခဲ့ျပီေပါ့။
(မင္းသမီးစခန္းရဲ့ အမွတ္သားတခုုျဖစ္တဲ့ တနသာၤရီျမစ္ေဘးက ပ်ဥ္းမပင္)

ဒါေပမယ့္ ဒီစခန္းမွာအေျခစိုုက္ျပီး ဒီမုုိကေရစီရရွိေရးအတြက္ တုုိက္ပဲြ၀င္ရင္း က်ဆုုံးသြားခဲ့ရတဲ့ ‘’ရဲေဘာ္သူငယ္ ခ်င္း’’  ၈၀ ေက်ာ္။ ABSDF တခုုလုုံးရဲ့ အက်အဆုုံးစာရင္း ၈၀၀ ေက်ာ္အတြက္ က်ေနာ္တိုု႔ ဘာလုုပ္ေပးနုုိင္မလဲဆုုိ တာကတာ့ အခုုမွ ေမးခြန္းအစပါ။ 


သက္ဆုုိင္ရာ တုုိင္းအစုုိးရအာဏာပုုိင္ေတြ၊ စစ္တပ္နဲ႔ နယ္ေျမခံလက္နက္ကိုုင္အဖြဲ႔ေတြဆီမွာ ဒီမင္းသမီးစခန္း ေနရာကိုု ျပန္လည္ေတာင္းယူျပီး ‘’အမွတ္တရ မင္းသမီးစခန္း’’ အျဖစ္ ထိမ္းသိမ္းထားမလား။ ‘’အာဇာနည္ကုုန္း’’ အျဖစ္ အုုတ္ဂဴေတြ လုုပ္ၾကမလား။ ABSDF ရဲေဘာ္ေဟာင္းေတြ၊ လက္ရွိ ဗဟုုိေကာ္မီတီ တာ၀န္ယူထားသူေတြနဲ႔ ဆက္လက္ ေဆြးေနြးရဦးမွာျဖစ္ပါတယ္။
(မင္းသမီးခစန္းေဘးက တနသာၤရီျမစ္) ဓာတ္ပုုံ- ထက္ေအာင္ေက်ာ္

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More