Sunday, February 9, 2014

ဒုတိယ အၾကိမ္ ျပန္ေတာ္ျပန္ခရီးစဥ္ (၁၂)

ထက္ေအာင္ေက်ာ္ (၁၀-၀၂-၂၀၁၄)
ပင္လုံ။


(ပင္လုံျမိဳ့က ျပည္ေထာင္စုေက်ာက္တုိင္)

အလွဴပဲြကအျပန္ ေန႔လည္ပုိင္းမွာေတာ့ နမ့္တိန္းေခ်ာင္းနေဘးရွိ ေရေပၚဆုိင္မွာသြားထုိင္ျပီး ေခ်ာင္းတဖက္ ကမ္းက စုိက္ခင္းနဲ႔ ျမင့္မားလွတဲ့ လြိဳင္လုံေတာင္တန္းၾကီးကုိေငးၾကည့္မိပါတယ္။ ''ဟုိး... ေတာင္ေပၚမွာ အိမ္ေသးေသးေလးေတြေတြ႔လား၊ အဲဒီမွာ ပအို႔ရြာေလးေတြရွိတယ္ေလ။ သူတို႔က အခုခ်ိန္ထိ ဘိန္းစုိက္ေနၾကတုန္း'' လုိ႔ က်ေနာ္နဲ႔ဆုိင္အတူထုိင္တဲ့ လူငယ္တဦးကေျပာေတာ့ အံ့ၾသသြားပါတယ္။

ဒီေလာက္ျမင့္မား မတ္ေစာက္တဲ့ေတာင္ေပၚမွာ ဘယ္လိုလုပ္ရြာတည္ထားသလဲ။ ျပီးေတာ့ အခုခ်ိန္ထိ ဘိန္းစုိက္ေနဆဲတဲ့။ ျမန္မာနုိင္ငံဟာ အာဖဂၢန္နစ္စတန္နုိင္ငံျပီးရင္ ဒုတိယ ဘိန္းအမ်ားဆုံးထြက္တဲ့နုိင္ငံ၊ ရွမ္းျပည္ဟာ ျမန္မာနုိင္ငံရဲ့ ဘိန္းစုိက္ဧရိယာအမ်ားဆုံးရွိတဲ့ေနရာဆုိတာေတြကို သတင္းေတြထဲ သိထား ေပမဲ့ အဲဒီဘိန္းခင္းေတြက ကိုယ္ထုိင္ေနတဲ့ေနရာနဲ႔ ဒီေလာက္နီးနီးမွာရွိေနလိမ့္မယ္လို႔ ထင္မထားခဲ့ပါ။

အာဏာပုိင္ေတြဖက္ကလဲ ဘိန္းအစားထုိးသီးနွံစုိက္ပ်ဳိးေရးမလုပ္နုိင္ေသးေတာ့ ဘိန္းစုိက္တာကုိ အျပတ္ မတားနုိင္ေသးဘူးထင္ပါရဲ့။ တနည္းအားျဖင့္အစိုးရသစ္လက္ထက္မွာ ေျဖရွင္းမႈ မလုပ္နုိင္ေသးတဲ့ ေရရွည္ျပသာနာေတြထဲက တခုေပါ့။

(ဘိန္းခင္းေတြရွိေနဆဲဆုိတဲ့ ေတာင္ေပၚေျမရဲ့အျခားတဖက္မ်က္နွာမွာ...)

ေနာက္ထပ္ထူးျခားတာကေတာ့ အဲဒီေတာင္နဲ႔ ဒီျမိဳ့ဟာ ၅ မုိင္ေလာက္သာကြာေပမဲ့ ဒီျမိဳ့ကလူအေတာ္ မ်ားမ်ား အဲဒီေတာင္ေပၚ တခါမွမေရာက္ဖူးၾကဘူးလုိ႔ဆုိပါတယ္။ ဒါဟာ အဲဒီေတာင္ၾကီးျမင့္မားလြန္းတာ တခုတည္းေၾကာင့္မဟုတ္ပဲ ဒီပတ္၀န္းက်င္တခုလုံးမွာ ေတာတြင္းလက္နက္ကုိင္အဖြဲ႔ေတြရဲ့ လႈပ္ရွားမႈ အားေကာင္းလြန္းတာေၾကာင့္ ျပီးခဲ့တဲ့နွစ္ ျငိမ္းခ်မ္းေရးအသံမၾကားရခင္ကာလအထိ ျမိဳ့သား၊ ရြာသား အေတာ္မ်ားမ်ား ေတာေတာင္ေတြထဲ မသြားရဲၾကဘူးလုိ႔ေဒသခံေတြကေျပာပါတယ္။

အခုေတာ့ ရွမ္းျပည္မွာလဲ တျခားျပည္နယ္-တုိင္းေတြမွာလုိပဲ အပစ္ခတ္ရပ္စဲေရးေတြ၊ ျငိမ္းခ်မ္းေရးေတြ အသံၾကားလာရျပီဆုိေတာ့ အမ်ားျပည္သူေတြ သြားရဲလာရဲ၊ ေျပာရဲဆုိရဲျဖစ္လာေနၾကျပီလုိ႔ သိရပါတယ္။ ေဒသခံေတြဟာ ၅ မုိင္ေလာက္သာေ၀းတဲ့ အဲဒီေတာင္ေပၚေဒသဆီ မသြားရဲေပမဲ့လည္း အဲဒီေတာင္ျပာ တန္းၾကိးကိုေက်ာ္ျပီး ျဖတ္ေဖါက္ထားတဲ့ကားလမ္းၾကမ္းအတုိင္း မုိင္းပန္-မုိင္းတုန္ဖက္ကေန ထုိင္းနုိင္ငံ ထဲေတာ့ အရင္ကတည္းကသြားေနၾကတယ္လို႔ဆုိပါတယ္။

တခါ နမ့္တိမ္းေခ်ာင္းအဆုံးကေန သံလြင္ျမစ္ကိုျဖတ္၊ အရင္ကနာမည္ၾကီးခဲ့တဲ့ ဘိန္းဘုရင္ခြန္ဆာရဲ့ နယ္ေျမ ဟုိမိန္းျမိဳ့ကေနျဖတ္၀င္ရင္ ထုိင္းနယ္စပ္ျမိဳ့ မယ္ေဟာင္ေဆာင္အထိ တရက္ထဲနဲ႔ ေရာက္ ေအာင္သြားနုိင္တယ္လို႔ေဒသခံေတြကေျပာပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ျပည္နယ္ျမိဳ့ ေတာ္ေတာင္ၾကီးနဲ႔ တေန႔တာခရီး၊ ရန္ကုန္န႔ဲ ၂ ရက္တာခရီးေ၀းေပမဲ့ ထုိင္းနုိင္ငံက မယ္ေဟာင္ေဆာင္နဲ႔ တေန႔တာခရီးသာရွိတဲ့အတြက္ ဒီျမိဳ့ကလူေတြ အေတာ္မ်ားမ်ား ျမန္မာျပည္မထက္ ထုိင္းနုိင္ငံဖက္သြားျပီး အလုပ္လုပ္ၾကတာ ျဖစ္ပုံရပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ နယ္စပ္နဲ႔နီးတဲ့ လင္းေခးတင္မကပါဘူး။ ျမန္မာနုိ္င္ငံအလည္တည့္တည့္က မိတၱိလာ၊ ပုံဂံ တုိ႔ဖက္က လူေတြေတာင္ ထုိင္းနုိင္ငံထဲ အလုပ္သြားလုပ္ေနၾကတာအမ်ားၾကီးပါ။ အေ၀းေျပးကားဂိတ္ ေတြမွာေတာင္ ထုိင္းသြားမဲ့လူေတြ ဘယ္တယ္လီဖုန္းနံပတ္ကို ဆက္သြယ္ပါဆုိျပီး ေၾကာ္ျငာစာရြက္ေတြ ကပ္ထားတာေတြ႔ရပါတယ္။

(နွင္းေ၀တဲ့ မနက္ခင္းနဲ႔ လြိဳင္လုံေတာင္တန္း)

လင္းေခးျမိဳ့ကမထြက္ခင္မွာ နုိင္ငံေရးပါတီေတြရဲ့ရံုးခန္းေတြကိုလဲ လုိက္ၾကည့္ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပဲြတုန္းက က်ားေခါင္းပါတီလုိ႔ေဒသခံေတြကေခၚၾကတဲ့ ရွမ္းတုိင္းရင္းသားမ်ား ဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ SNLD က ဒီျမိဳ့မွာအနုိင္ရခဲ့ပါတယ္။ ျပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၁၀ မွာေတာ့ က်ားျဖဴပါတီလို႔ေဒသခံေတြကေခၚ ၾကတဲ့ ရွမ္းတုိင္းရင္းသားမ်ားဒီမုိကရက္တစ္ပါတီက SNDP ကအနုိင္ရခဲ့ပါတယ္။ ဒီပါတီ ၂ ခု စလုံးရဲ့ ရံုးခန္း  ကို ျမိဳ့မေစ်းနဲ႔သိပ္မေ၀းတဲ့အရပ္မွာေတြ႔ရျပီး NLD အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ရံုးခန္းကိုေတာ့ နမ့္တိန္းေခ်ာင္း၀န္းက်င္မွာျမင္ခဲ့ရပါတယ္။ ၾကံ့ခုိင္ေရးရံုးကုိေတာ့ ျမိဳ့အ၀င္လမ္းမၾကီးေပၚမွေတြ႔ရျပီး တစည ရံုးလဲ ျမိဳ့လယ္မွာရွိတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။

လင္းေခးကအျပန္မွာေတာ့ ကားစင္းလုံးျဖတ္ငွားလာတဲ့အတြက္ ကားသမားေဘးမွာထုိင္ျပီး စကား အေတာ္ေျပာခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ လင္းေခးနဲ႔ မုိးနဲၾကားလမ္းေပၚတေနရာမွာ အေႏြးထည္အနက္ေရာင္၀တ္ ထားတဲ့လူ ၃ ဦးေလာက္ရပ္ေနတာကုိေတြ႔ေတာ့ ''အရင္ကဆုိရင္ေတာ့ အဲဒီလုိေတြ႔ရင္ ဘုရားတဖုိ႔သာ ျပင္ေပေတာ့'' ဆုိျပီး ခရီးသြားေဖၚတဦးကေျပာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကားဟြန္းတီးလုိက္ေတာ့ အဲဒီလူေတြ ကလမ္းေဘးကုိဆင္းသြားပါတယ္။

အေသခ်ာၾကည့္ေတာ့ လူၾကီးေတြမဟုတ္ပဲ ႏြားေက်ာင္းတဲ့ဆယ္ေက်ာ္သက္ကေလးငယ္ေတြ။ ''သူပုန္ နဲ႔ေတြ႔ရင္ ေၾကာက္စရာမလုိပါဘူး။ ဓါးျပပဲေၾကာက္ရတာ'' လုိ႔ကားသမားကေျပာပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ လဲဆုိျပီးေမးၾကည့္ေတာ့ သူပုန္က သူတို႔ေျပာထားတဲ့စည္းကမ္းေတြကိုလုိက္နာရင္ ဘာမွမလုပ္ဘူး။ မလုိက္နာတဲ့ကားကိုမွ ျပသာနာရွာျပီး ပညာေပးေလ့ရွိတယ္လုိ႔ဆုိပါတယ္။

''ဒါေမပဲ့ အခုေတာ့ သူပုန္ေတြက ဒီေတာလမ္းမွာ မရွိေတာ့ပါဘူး'' လုိ႔ ကားသမားကေျပာပါတယ္။ သူ ဘာကိုဆုိလုိမွန္း က်ေနာ္ကခ်က္ခ်င္းသေဘာမေပါက္။ ျပီးေတာ့မွ ေၾသာ္သူပုန္ေတြက ျမိဳ့ေပၚေရာက္ ကုန္ၾကျပီပဲ။ အခြန္ေကာက္တာကို ဒီလုိလမ္းေဘးမွာကားတားျပိး မေကာက္ေတာ့ဘူး။ တျခားနည္းနဲ႔ ျမိဳ့ေပၚကေန ထုိင္ေကာက္ေနျပီဆုိတဲ့သေဘာ။ တဖြဲ႔ကုိ ကုိယ္ပုိင္ကား အစီး ၆၀ ကေန ၁၂၀ အထိ ပါမစ္ရထားျပီးသားဆုိတဲ့သေဘာေပါ့။

ေနာက္တဆက္တည္းက်ေနာ္စဥ္းစာမိတာက ေတာင္ၾကီး၊ ဟုိပုံးနဲ႔ နမ့္စမ္ျမိဳ့ေတြမွာ ျငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႔ ရံုးခန္းေတြအေတာ္မ်ားမ်ားေတြ႔ရပါတယ္။ (တနသာၤရီ၊ မြန္၊ ကရင္န႔ဲ့ တျခားနယ္ေတြမွာလဲ ရွိပါတယ္)။ ျပီးေတာ့ ေတာင္ၾကီးျမိဳ့က လူခ်မ္းသာရြပ္ကြက္ေတြရွိ အိမ္ၾကီးအိမ္ေကာင္းတခ်ဳိ႔ကုိ ပုိင္ဆုိင္သူေတြဟာ ၀ နဲ႔ ရွမ္း ျငိမ္းအဖြဲ႔ေတြျဖစ္တယ္လို႔ ေဒသခံေတြက က်ေနာ္ကုိလုိက္ျပဖူးပါတယ္။ တခါ့ ျငိမ္းအဖြဲ႔ေတြကပုိင္တဲ့ ကုပၸဏီနဲ႔ စီးပြါးေရးလုပ္ငန္းေတြ။ ဆုိေတာ့ ျငိမ္းအဖြဲ႔ဆုိတာ အမ်ဳိးသားလြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ အသက္စြန္႔လက္နက္ကုိင္ေတာ္လွန္ေရးလုပ္တဲ့အဖြဲ႔ဆုိတာကုိ လူေတြအသိနည္းသြားျပီး ကုပၸဏီေထာင္၊ စီးပြါးေရးလုပ္တဲ့အဖြဲ႔ေတြလုိ႔မ်ား လူေတြအမွတ္မွားကုန္ၾကရင္ ဒုကၡပါပဲလုိ႔ စဥ္းစားေနမိပါတယ္။

(ျပင္ဆင္မြန္းမံမႈေတြလုပ္ေနတဲ့ ပင္လုံေက်ာက္တုိင္)

အဲဒီလုိစဥ္းစားေနတုန္း ကားက လြိဳင္လင္ျမိဳ့ထဲ၀င္လာပါတယ္။ လင္းေခးကအျပန္ က်ေနာ္ရဲ့အဓိကဦး တည္ခ်က္ကေတာ့ အလာတုန္းက မ၀င္ျဖစ္လုိက္တဲ့ ပင္လုံျမိဳ့ဆီ၀င္ျပီး ပင္လုံေက်ာက္တုိင္ကုိအေလးျပဳ ဓာတ္ပုံရုိက္ေရးပါပဲ။ တကယ္ဆုိရင္ လြိဳင္လင္နဲ႔ ပင္လုံက နီးနီးေလး။ ၆ မုိင္ဆုိေတာ့ ၁၅ မီနစ္ ေလာက္ပဲၾကာ ပါတယ္။ လင္းေခး၊ တာခ်ီလိတ္ဖက္သြားတဲ့လုိင္းကားေတြက လမ္းေၾကာင္းမသင့္လို႔ မ၀င္ၾကေပမဲ့ ေတာင္ၾကီး-လြိဳင္လင္ လုိင္းကားကိုစီးျပီး လြိဳင္လင္ကေနအငွားဆုိင္ကယ္နဲ႔လာရင္ ေတာင္ၾကီးကို ေန႔ခ်င္းျပန္လုိ႔ရေၾကာင္း ေဒသခံေတြကေျပာပါတယ္။

ဒါကိုၾကိဳမသိတဲ့က်ေနာ္ကေတာ့ ပင္လုံကိုေရာက္ခ်င္ေဇာနဲ႔ စင္းလုံးျဖတ္ကားငွားျပီးလာခဲ့ရေပါ့။ ျမိဳ့ အ၀င္၀ေရာက္တာနဲ႔ ''လႈိက္လွဲစြာၾကိဳဆုိပါ၏၊ ပင္လုံျမိဳ့'' ဆုိတဲ့ဆုိင္းဘုတ္ကိုေတြ႔ရပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ပင္လယ္ေရမ်က္နွာျပင္ထက္ ေပ ၄၄၄၀ လုိ႔ေရးထားတာကိုလဲ ေတြ႔ရပါတယ္။ ရွမ္းျပည္ေတာင္ပုိင္းျမိဳ့ အေတာ္မ်ားမ်ားကိုသြားျပီးအျပန္ ပင္လုံျမိဳ့ဆုိင္းဘုတ္ကိုေတြ႔မွ က်ေနာ္သတိထားမိတာတခုက ျမိဳ့အ၀င္ ဆုိင္းဘုတ္ေတြအားလုံးကို ျမန္မာစာနဲ႔ခ်ည္းေရးထားတဲ့အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာနုိင္ငံမွာ ျမန္မာလုိမေရးလုိ႔ အဂၤလိပ္လုိနဲ႔ေရးရမလားဆုိျပီး ဆင္ေျခတက္ဖုိ႔ဆႏၵမေစာၾကပါနဲ႔။ ရွမ္း -ျမန္မာ နွစ္ဘာသာနဲ႔ ဘာလုိ႔မေရးတာလဲဆုိျပီး စဥ္းစားမိလုိ႔ပါ။ ရွမ္းတုိင္းရင္းသားေတြအနည္းအက်ဥ္း သာေနထုိင္တဲ့ ထုိင္းနုိင္ငံေျမာက္ပုိင္း ခ်င္းမုိင္၊ ခ်င္းရုိင္၊ မယ္ဆုိင္၊ မယ္ေဟာင္ေဆာင္ျမိဳ့ေတြနဲ႔ ေက်းရြာ ေတြကဆုိင္းဘုတ္အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ထုိင္း-ရွမ္း နွစ္ဘာသာနဲ႔ေရးထားတာကို က်ေနာ္ေတြ႔ဖူးပါတယ္။ ထုိင္းမွာေတာင္ ဒီလုိေရးထားရင္ ရွမ္းျပည္မွာဘာေၾကာင့္ နွစ္ဘာသာနဲ႔ေရးခြင့္မရွိရမွာလဲ။

စဥ္းစားခန္းမျပတ္ခင္ ကားကျမိဳ့ထဲ၀င္လာပါတယ္။ ေရကန္ၾကီးတခုကိုျဖတ္ျပီးတဲ့ေနာက္ ပင္လုံေစ်းေရွ့ နားက ေဒသခံအသိတဦးရဲ့အိမ္ဆီ ၀င္လည္ပါတယ္။ ပင္လုံကိုတခါမွမေရာက္ဖူးေတာ့ ေဒသခံတဦးဦး ကလုိက္ပို႔မွ၊ ေနာက္ခံအခ်က္လက္ေတြကိုရွင္းျပမွ ပုိအဆင္ေျပမယ္မဟုတ္ပါလား။ သူ႔ကုိေခၚျပီးျပန္ ထြက္လာတာ့ ေက်ာက္တုိင္က ခုနက ေရကန္ေဘးနားေလးမွာပါပဲ။ အဲဒီေရကန္ေဘးမွာ ေနျပည္ေတာ္က  ေရႊတိဂံုသစ္နဲ႔ပုံစံတူ ေစတီအၾကီးၾကီးတဆူ တည္ထားတာေတြ႔ရပါတယ္။

''အရင္က ဒီေစတီမရွိဘူးေလ။ ဒီကားလမ္းေပၚကေနေတာင္ အဲဒီေက်ာက္တုိင္လွမ္းျမင္ေနရတာ'' လုိ႔ ေဒသခံကေျပာပါတယ္။ ''အဲဒီလုိမျမင္ရေအာင္ ဒီေစတီကုိတမင္လာတည္ထားလားမွမသိတာ'' ဆုိျပီး က်ေနာ္ကေျပာေတာ့ သူကဘာမွျပန္မေျပာပါ။ ဆိတ္ဆိတ္ျငိမ္ျခင္းကို ၀န္ခံတယ္လုိ႔ က်ေနာ္မယူဆခ်င္ပါ။ ဒါေပမဲ့ ဘုရား၀င္ေပါက္မုဒ္ဦးမွာေရးထားတဲ့ ေစတီအမည္ကိုဖတ္ၾကည့္ေတာ့ ''မဟာရ႒ာဘိသာ မဂၢီ ေစတီ''။ သာသနာသကၠရစ္ ၂၅၄၉၊ ေကာဇာသကၠရာစ္ ၁၃၆၇ မွာတည္သည္လုိ႔ေရးထားတာေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီနွစ္ ၁၃၇၅ မွာ ၁၃၆၇ ကုိ ႏုတ္လုိက္ရင္ လြန္ခဲ့တဲ့ ၈ နွစ္ကမွ တည္တဲ့သေဘာ။ တနည္းအားျဖင့္ ေနျပည္ေတာ္တည္တဲ့နွစ္မွာမွ ဒီေစတီကုိတည္တယ္လို႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။

(ပင္လုံေက်ာက္တုိက္ေရွ႔မွာ တည္ထားတဲ့ ေရႊတိဂံုေစတီအသစ္)

အဲဒီေစတီကိုေက်ာ္ျပီး ေက်ာက္တုိင္ဆီလမ္းေလ်ာက္လာေတာ့ ေက်ာက္တုိင္ေရွ့ရင္ျပင္မွာ Pajero ကားနွစ္စီးနဲ႔ အ၀တ္စားေတာက္ေတာက္ေျပာင္ေျပာင္လူတခ်ဳိ႔ကိုေတြ႔ရပါတယ္။ ''လူၾကီးေရာက္ေနလား မသိဘူး။ ဒီမွာခဏရပ္ေစာင့္ရေအာင္'' လုိ႔ေဒသခံကေျပာပါတယ္။ လူၾကီးရွိရင္ ေဒသခံေတြ မလာရဘူးလုိ႔ အမိန္႔ထုတ္ထားလုိ႔လားဆုိျပီး က်ေနာ္ကေမးေတာ့ မၾကားဖူးတဲ့ေမးခြန္းကိုၾကားမိတဲ့ပုံစံနဲ႔ ့ျမိဳ့ခံက က်ေနာ္ကိုၾကည့္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ လူၾကီးလဲမဟုတ္ပါဘူး။ ေက်ာက္တုိင္ေရွ့ကကြင္းျပင္ကိုျပင္ေနတဲ့ ကန္ထရုိက္တာ၀န္ရွိ သူနဲ႔တူပါတယ္။ ျမိဳ့ခံေျပာတဲ့လူၾကီးဆုိတာက ၀န္ၾကီးေတြ၊ တုိင္းမႈးေတြ၊ အစိုးရအရာရွိေတြကို ဆုိလုိတာပါ။ ဒီမုိကေရစီအခြင့္ေရးရွိတဲ့နုိင္ငံေတြမွာေတာ့ လူၾကီးရွိရင္ သာမန္အရပ္သားမလာရဘူးလို႔ တားျမစ္ထား တာမ်ဳိးမရွိပါဘူး။ လူၾကီးလဲၾကည့္၊ လူငယ္လဲၾကည့္ေပါ့။ အမ်ားျပည္သူနဲ႔ဆုိင္တဲ့ေနရာပဲ။ လူၾကီးပိုင္တဲ့ ကုိယ္ပုိင္ျခံ၀င္းမွမဟုတ္ပဲေနာ္။

ဘုရား၀င္းအတြင္းကေန ေအာက္ကိုဆင္းလုိက္တာနဲ႔ ျမက္ခင္းေတြကို ေျမတူးစက္နဲ႔ဖယ္ရွားေနတာ။ ေက်ာက္တုိင္ေရွ့မွာ ေရကန္အသစ္တခုတူူးေနတာ။ ေက်ာက္တုိင္ေဘးမွာ သဲေတြ၊ အုတ္ေတြ ပုံလုိက္ရွိ ေနတာကုိျမင္ရပါတယ္။ က်ေနာ့္စိတ္ထဲေတာ့ စစ္ေရးျပကြင္းလုပ္မဲ့ပုံစံမ်ဳိးလုိ႔ ခံစားမိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေသခ်ာေအာင္ေမးျမန္းဖုိ႔ကလဲ မလြယ္။ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္ေတြအမ်ားၾကီးရွိတဲ့ ဦးပိန္တံတားမွာေတာင္ ''ခင္ဗ်ားက ဘယ္အဖြဲ႔ကလဲ'' လုိ႔ အေမးခံေနရဆဲျဖစ္တဲ့တုိင္းျပည္မွာ ကာလေဒသကုိလုိက္ျပီး အေမးအျမန္း ဆင္ျခင္ရေသးတယ္မဟုတ္ပါလား။

ဒီေတာ့ မွတ္တမ္းမွတ္ရာရေအာင္ ဓာတ္ပုံကိုသာ အားျပဳရုိက္ခဲ့ရေပါ့။ ေက်ာက္တုိင္ေဘးနားအထိ နီးနီး ၀င္သြားျပီးၾကည့္ေတာ့ ''ျပည္မ-ေတာင္တန္း ပူးေပါင္းေရးစာခ်ဳပ္ေက်ာက္တုိင္။ ၁၉၄၇ ခုုနွစ္ ေဖေဖၚ၀ါရီလ ၁၂ ရက္'' ဆုိတဲ့စာတန္းကိုေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီစာသားဟာ မူရင္းစာသားလား။ ျပန္ျပင္ထားတာလား ဆုိတာ ကေတာ့ သိပ္မေသခ်ာလွ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိရင္ တခ်ဳိ႔ေ၀ဖန္သူေတြက မူရင္းစာသားဟာ ေတာင္တန္း-ျပည္မ ပူးေပါင္းေရးစာခ်ဳပ္လို႔ေရးထားတာျဖစ္ျပီး စစ္အစိုးရေခတ္ေရာက္မွ ျပည္မကုိ ေရွ့တင္လုိက္တာလုိ႔ ေျပာေနၾကလုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။

(အင္တာနက္ေပၚမွာေတြ႔ရတဲ့ မူလ ပင္လုံေက်ာက္တုိင္နဲ႔ လက္ရွိေက်ာက္တုိင္)

ဇန္နာ၀ါရီလေနွာင္းပုိင္းမွာတင္ထားတဲ့ ရွမ္းသံေတာ္ဆင့္သတင္းဌာနမွ ဓာတ္ပုံမွတ္တမ္းတခုအရဆုိရင္ ''ပင္လုံေက်ာက္တုိင္ပန္းျခံ အဆင့္ျမင့္တင္ေရးလုပ္ငန္းစဥ္'' ကုိ ရွမ္းျပည္နယ္အစိုးရကုိယ္တုိင္က တာ၀န္ယူ လုပ္ေဆာင္ေနတာလုိ႔ သိရပါတယ္။ ဒီေက်ာက္တုိင္ရဲ့ေနာက္ခံအခ်က္လက္န႔ဲ ပင္လုံစာခ်ဳပ္ အေၾကာင္း သိခ်င္လို႔ ဒီအေၾကာင္းရွင္းျပထားတဲ့ လက္ကမ္းစာေစာင္ေတြ၊ မွတ္တမ္းေတြ၊ ျပတုိက္ေတြမ်ား ရွိမလား ဆုိျပီး ေက်ာက္တုိင္၀န္းက်င္ကိုလုိက္ၾကည့္ေပမဲ့ ဘာမွမရွိပါ။

ေရႊတိဂံုေစတီေဘးရွိ အာဇာနည္းကုန္းကိုေရာက္စဥ္က အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ၾကီးေတြအေၾကာင္း မွတ္တမ္းးလုိက္ရွာမိတဲ့အျဖစ္ကုိသြားသတိရမိပါတယ္။ ''အာဇာနည္းကုန္းမွာ ဘာမွတ္တမ္းမွမရွိပါ'' ဆုိ ျပီးေရးသလုိမ်ဳိး ''ပင္လုံေက်ာက္တုိင္မွာ ဘာမွတ္တမ္းမွ မရွိပါ'' ဆိုျပီး ထပ္ေရးရမဲ့ကိန္းပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ လိြဳင္လင္ကျပတုိက္ထဲမွာေတာ့ ဒီလုိေနာက္ခံ အခ်က္လက္ေတြရွိနုိင္ပါတယ္လို႔ ေဒသခံကေျပာပါတယ္။

မွတ္တမ္းမေတြ႔ေတာ့လဲ ေဒသခံေတြေျပာျပတဲ့ ပါးစပ္ရာဇ၀င္ကိုပဲ ကိုးကားရေတာ့မွာေပါ့။  သူတုိ႔ အေျပာတုိင္းဆုိရင္ အခုျမင္ေနရတဲ့ လူ ၂ ရပ္ေလာက္ျမင့္တဲ့ ေက်ာက္တုိင္ဟာ သစ္သားနဲ႔လုပ္ထားတဲ့ မူလေက်ာက္တုိင္ငယ္ကုိ အျပင္ကေန ဖုံးအုပ္ထားတဲ့ ေက်ာက္တုိင္သာျဖစ္တယ္လို႔သိရပါတယ္။

''က်မကေတာ့ ဒီေက်ာက္တုိင္ကုိအားမရဘူး။ ရန္ကုန္က လြတ္လပ္ေရးေက်ာက္တုိင္လုိ အၾကီးၾကီး လုပ္ေစခ်င္တာ။ အခုဟာက ေသးေသးေလးရယ္'' ဆုိျပီး က်ေနာ္နဲ႔အတူ ကားၾကံဳလုိက္လာတဲ့ ေက်ာင္း ဆရာမတဦးက ၀င္ေျပာပါတယ္။ ''ဟုတ္တယ္ဗ်။ က်ေနာ္တုိ႔ေဒသခံေတြကလဲ အဲဒီလုိအၾကီးၾကီးျဖစ္ ေစခ်င္ပါတယ္။ ပင္လုံေက်ာက္တုိင္က ဒါေလးပဲလားဆုိျပီး ဧည့္သည္ေတြေမးတာ ခဏခဏခံေပါနရတယ္'' လုိ႔ ေဒသခံက ၀င္ေထာက္ခံပါတယ္။

ေသျပီဆရာေပါ့။ သမုိင္း၀င္မူလလက္ရာေတြကို ျပဳျပင္ခ်ဲ့ထြင္ခ်င္ေနသူေတြထဲမွာ အာဏာပုိင္ေတြတင္ မကပဲ ေဒသခံေတြ၊ ပညာတတ္ေတြပါ ပါေနတယ္ဆုိတာကို သိလုိက္ရေတာ့ က်ေနာ္အေတာ္ တုန္လႈပ္ သြားပါတယ္။ မူလလက္ရာ ေဟာင္းႏြမ္းေဆြးေျမ့ေနတဲ့ေက်ာက္တုိင္အစား ၾကီးၾကီးမားမား ေတာက္ ေတာက္ေျပာင္ေျပာင္ေတြကိုသာ ျမင္လုိတဲ့စိတ္၊ အဲဒီလုိေတာက္ေျပာင္ေနတာကိုမွ အထင္ၾကီးတဲ့စိတ္ေတြ ေဒသခံနဲ႔ပညာတတ္ေတြဆီ ဘယ္လုိမ်ားကူးစက္သြားပါလိမ့္။

ေသခ်ာတာကေတာ့ သမုိင္းကုိသမုိင္းအခ်က္လက္အတုိင္း လက္ခံနုိင္ေအာင္ က်ေနာ္တုိ႔ၾကိဳးစားဖုိ႔လုိ ေနဆဲပါ။ ခ်ဲ့ထြင္တာေတြ၊ ထုံးသုတ္တာေတြကို ရပ္တန္႔ဖုိ႔သင့္ေနပါျပီ။ အစိုးရတရပ္ေျပာင္းတုိင္း သမုိင္း ေတြကိုပါလုိက္ေျပာင္းတဲ့၊ သမုိင္းေတြကိုျပန္ျပင္ေရးတဲ့စနစ္ လက္ရွိအစိုးရလက္ထက္မွာ ကုန္ဆုံးသင့္ ျပီထင္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ အခုျပန္လည္ျပင္ဆင္ေနတဲ့ ပင္လုံေက်ာက္တုိင္ေဘးမွာ ေက်ာက္တုိင္နဲ႔ဆုိင္ တဲ့ေနာက္ခံသမုိင္း၊ ပင္လုံညီလာခံ၊ ပင္လုံစာခ်ဳပ္နဲ႔ဆုိင္တဲ့ေနာက္ခံသမုိင္း ျပတုိက္တခုကိုပါ ထားေပး သင့္တယ္လို႔အၾကံျပဳခ်င္ပါတယ္။

ဒီေက်ာက္တုိင္နဲ႔အတူေပၚေပါက္လာတဲ့ ျပည္မ-ေတာင္တန္း ပူးေပါင္းေရးစာခ်ဳပ္ သို႔မဟုတ္ ပင္လုံစာခ်ဳပ္ ကေတာ့ အားလုံးသိတဲ့အတုိင္း ၁၉၄၇ ခုနွစ္ ေဖေဖၚ၀ါရီလ ၁၂ ရက္ေန႔မွာေပၚေပါက္လာတာပါ။ ပင္လုံ ညီလာခံကုိတက္ခဲ့သူ ရွမ္း၀ါရင့္ေခါင္းေဆာင္ ဦးေရြအုန္ူရဲ့ ''ကုိယ္တုိင္ေရး ကုိယ္ေရးအတၱဳပၸတၱိ'' စာအုပ္ကုိ ကုိကားရမယ္ဆုိရင္ ပထမ အၾကိမ္ပင္လုံညီလာခံကုိ ၁၉၄၆ ခုနွစ္ မတ္လအတြင္းက က်င္းပခဲ့ျပီး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းကုိယ္စား ဦးနုတုိ႔ အဖြဲ႔တက္ခဲ့တယ္လို႔ေဖၚျပထားပါတယ္။

ဒုတိယ ပင္လုံညီလာခံကိုေတာ့ ၁၉၄၇ ေဖေဖၚ၀ါရီ ၈ ရက္ေန႔မွာ စတင္ခဲ့တယ္လို႔သိရပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းတုိ႔ေရာက္လာတဲ့ ၈ ရက္ေန႔မတုိင္မွီ ေဖေဖၚ၀ါရီလ ၇ ရက္ေန႔မွာ ရွမ္းေစာ္ဘြားေတြနဲ႔ ရွမ္း လူထုအဖြဲ႔စည္းေတြၾကား ညီညြတ္မႈရရွိခဲ့ျပီး နယ္ခ်ဲ့အဂၤလိပ္အစိုးရကုိ အာခံတဲ့ေၾကျငာခ်က္တခုကုိ ပူးတဲြ ထုတ္ျပန္နုိင္ခဲ့တယ္လို႔သိရပါတယ္။ ဒါအျပင္ ပင္လုံညီလာခံတက္မဲ့ ရွမ္းျပည္ကုိယ္စားလွယ္အဖြဲ႔ကုိလဲ ဒီ ၇ ရက္ေန႔အစည္းေ၀းကေန ေရြးခ်ယ္နုိင္ခဲ့တယ္လို႔ဆုိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၇ ရက္ေန႔ကုိ ရွမ္းအမ်ဳိးသားေန႔၊ ေနာက္ပုိင္းမွာ ရွမ္းျပည္နယ္ေန႔အျဖစ္ သတ္မွတ္နုိင္ခဲ့တယ္လို႔ ဦးေရႊအုန္းက ေရးသားထားပါတယ္။

(၂၀၁၃ ခုနွစ္ ဒီဇင္ဘာလအတြင္းကျမင္ရတဲ့ ပင္လုံေက်ာက္တုိင္)

၈ ရက္ေန႔ကေန ၁၂ ရက္ေန႔အထိေဆြးေႏြးပဲြအျပီးမွာေတာ့ ျမန္နုိင္ငံလြတ္လပ္ေရးအတြက္ အေရးၾကီး လွတဲ့ ပင္လုံစာခ်ဳပ္ကို ေတာင္တန္းသားေတြနဲ႔ ျမန္မာအစိုးရကိုယ္စားလွယ္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတို႔ လက္မွတ္ေရးထုိးနုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ေတာင္တန္းသားေတြထဲမွာ ရွမ္းကုိယ္စားလွယ္အမ်ားစုနဲ႔အတူ ကခ်င္နဲ႔ ခ်င္းကိုယ္စားလွယ္ေတြပါ၀င္တာ ေတြ႔ရပါတယ္။

အဲဒီသေဘာတူညီမႈ ပင္လုံစာခ်ဳပ္ကေနတဆင့္ ၁၉၄၈ ခုနွစ္ ဇန္နာ၀ါရီလ ၄ ရက္ေန႔မွာ ျဗိတိသွ်လက္ ေအာက္ကေန ျမန္မာနုိင္ငံလြတ္လပ္ေရးရယူနုိင္ခဲ့တဲ့အတြက္ ပင္လုံစာခ်ဳပ္ သို႔မဟုတ္ ပင္လုံစိတ္ဓာတ္ဟာ ျမန္မာ့နုိင္ငံေရးသမုိင္းမွာ အခုခ်ိန္ထိအေရးပါေနတာျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးခက္ခဲေနဆဲျဖစ္ျပီး ရွမ္းျပည္ေတာင္ပုိင္းျမိဳ့ေတာ္ ေတာင္ၾကီးျမိဳ့နဲ႔ေတာင္ ၆၄ မုိင္ေ၀းကြာေနတဲ့အတြက္ နုိ္င္ငံေရးသမားေတြ၊ သံတမန္ေတြ၊ သတင္းသမားေတြ၊ ကမၻွာလွည့္ခရီးသည္ေတြ သမုိင္း၀င္ပင္လုံေျမဆီ အေရာက္အေပါက္ နဲေနဆဲျဖစ္မယ္လို႔ ယူဆရပါတယ္။    ။


(ပင္လုံစာခ်ဳပ္နဲ႔ ပင္လုံစာခ်ဳပ္မွာ လက္မွတ္ေရးထုိးခဲ့သူမ်ား- ဒီဓာတ္ပုံကုိ MPC ကုိညိဳအုန္းျမင့္ရဲ့ Facebook မွ ယူထားပါသည္)

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More