(ဒီဇင္ဘာတုုန္းကေရးထားတဲ့ ေဆာင္းပါးကိုု အခုုမွ တင္ျဖစ္ပါေၾကာင္း)
ျမိဳ့ျပေဒသမွာ အေနၾကာခဲ့တဲ့က်ေနာ္ဟာ မနက္ေစာေစာအိပ္ရာထဖုုိ႔ အပ်င္းထူေနဆဲ။ ဒါေပမယ့္ ေက်းလက္အိမ္က အိမ္သူအိမ္သားေတြကေတာ့ ရြာဦးက်ာင္းက တုုန္းေမာင္းေခါက္သံၾကားတာနဲ႔ ၀ုုန္းကနဲထျပီး အာရံုုဆြမ္းခ်က္ေနၾကျပီ။ ဒါဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၅ နွစ္ကအေျခေနနဲ႔ သိပ္ေတာ့ မကြာလွေသး။ ဒါေပမယ့္ တုုန္းေမာင္းေခါက္သံနဲ႔အတူ လွ်ပ္စစ္မီးပါလင္းလာ တာကေတာ့ ဒီရြာေလးရဲ့တုုိးတက္လာမႈ တခုုေပါ့။
အဲဒီလွ်ပ္စစ္မီးကိုု အစိုုးရကစီစဥ္ေပးနုုိင္ျခင္းမရွိေသးတဲ့အတြက္ ပုုဂၢလိကကုုပၺဏီေတြကိုု မီတာခ ေစ်းၾကီးေပးေနရတာကုုိေတာ့ ေနာက္တပုုိင္းထားလုုိက္ပါ။ (တေလာကေတာ့ မီတာခေတြေစ်းခ်ေပးဖုုိ႔ ဒီရြာကလူေတြအပါ၀င္ ထား၀ယ္တနယ္လုုံး ဆႏၵျပၾကတယ္လိုု႔သတင္းၾကားရပါတယ္)။ ဒီလုုိမီးလာျပီဆုုိမွ အားမျပည့္ေသးတဲ့ တယ္လီဖုုန္း၊ ကင္မရာနဲ႔ ကြန္ျပဴတာေတြကိုု အျမန္အားသြင္းရပါတယ္။ မေန႔ညက အားသြင္းေနတုုန္း လွ်ပ္စစ္မီးက ၁၀ နာရီမွာျပတ္သြားတဲ့အတြက္ အခုုလုုိ အေရးေပၚထလုုပ္ေနရတာပါ။
အားလုုံးအဆင္သင့္ျဖစ္ေတာ့ အခ်ိန္က မနက္ ၅ နာရီခဲြ။ ေဆာင္းတြင္းကာလဆုုိေတာ့ အရုုဏ္က မတက္ေသးပါ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္ဓာတ္ပုုံသြားရုုိက္မဲ့ ေရာ္ဘာျခစ္သမားေတြက မနက္ ၃ နာရီေလာက္ ကတည္းက အလုုပ္ခြင္ထဲေရာက္ေနျပီလုုိ႔ဆုုိပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဓာတ္မီးထုုိးျပီး ေတာတုုိးရမွာေပါ့။
ေရာ္ဘာျခံထဲေရာက္ျပီ။ ေခါင္းမွာ ဓတ္မီးဆင္ထားတဲ့ လူငယ္ ၂ ဦးနဲ႔ အမ်ဳိးသမိးတဦးတုုိ႔ ေရာ္ဘာျခစ္ေန တာေတြ႔ရပါတယ္။ သဘာ၀အတုုိင္း ဓာတ္ပုုံရုုိက္ေတာ့ ပုုံက သိပ္မေပၚ။ Flash gun သုုံးေတာ့ အလင္းေရာင္ နည္းနည္းမ်ားသြားသလုုိလုုိ။ မတတ္နုုိင္။ ရသလုုိသာ ခလုုတ္နွိပ္ေပေတာ့။ သတင္း ဓာတ္ပုုံဆုုိတာ သရုုပ္ေဆာင္ခုုိင္းျပီးရုုိက္လုုိ႔ ဘယ္ျဖစ္မလဲ။
(ရြာအေရွ႔ဖက္ရွိ ေရာ္ဘာျခံမွ အလုုပ္သမားတဦး)
‘’က်ေနာ္ ထုုိင္းမွာ ၉ နွစ္ေလာက္ ေရာ္ဘာျဖစ္ဖူးတယ္။ အခုု Passport လုုပ္ေတာ့မွ မကိုု္က္ေတာ့လုုိ႔ ျပန္လာတာ’’ ဆုုိျပီး အသက္ ၃၀ ၀န္းက်င္အရြယ္ရွိ ေရာ္ဘာဆရာက ေျပာပါတယ္။ သူ႔အေျဖက က်ေနာ့္ ထင္ထားသလုုိမဟုုတ္။ ထုုိင္းမွာေလ့လာမိသေလာက္က Passport လုုပ္ေပးလုုိက္တဲ့အတြက္ ျမန္မာ အလုုပ္သမားေတြ သံရံုုးရဲ့အကာ အကြယ္ရျပီး လုုံလုုံျခံဳျခံဳျဖစ္လာတယ္။ အေျခေနေတြ ပိုုေကာင္းလာ တယ္ဆုုိတာမ်ဳိး။
‘’အဓိက အခက္ခဲက Passport အတြက္ ဘတ္တေသာင္းေလာက္ၾကိဳေပးရတယ္ေလ။ အဲဒါကိုု လစဥ္ျပတ္ဆပ္ရေတာ့ အရင္လုုိမကုုိက္ေတာ့ဘူး’’ လုုိ႔ သူကဆုုိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတိုု႔မိသားစုုတခုုလုုံး ဒီနွစ္ေႏြအမီ ျမန္မာနုုိင္ငံဆီ ျပန္လာျပီး ဒီျခံမွာေရာ္ဘာလာျခစ္ေနတာလုုိ႔ေျပာပါတယ္။ ‘’ရွမ္းမွာဆုုိ ၆၀-၄၀ နႈန္းေပးတယ္ေလ။ ဒီမွာေတာ့ ၅၀-၅၀ ပဲရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကိုုယ့္ရပ္ကုုိယ့္ရြာမွာဆုုိေတာ့ မဆုုိးပါဘူး’’ လုုိ႔လည္း သူကဆုုိပါတယ္။
ရွမ္း ဆုုိတာက ထုုိင္းကိုု ေဒသခံေတြကေခၚတဲ့အေခၚအေ၀ၚ၊ ၆၀-၄၀ ဆုုိတာကေတာ့ ရသမွ်ေရာ္ဘာေတြကိုု အလုုပ္သမားနဲ႔ ျခံပုုိင္ရွင္ ခဲြယူတဲ့ အခ်ဳိးအစား။ မေန႔က ေရာ္ဘာအျပား ၂၀ ရေပမယ့္ ေရာ္ဘာေစ်း က်ေနတယ္။ တေပါင္မွ ၅၀၀ က်ပ္၀န္းက်င္ပဲရလိုု႔ တြက္ေျခမကုုိက္ဘူးဆုုိျပီး သူကျငီးေနပါတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၅ နွစ္ကအေျခေနနဲ႔စာရင္ေတာ့ ေရာ္ဘာျခစ္သမားေတြဟာ အေတာ္ေခတ္မွီလာတယ္ လုုိ႔ေျပာရမွာပါ။ အရင္ကဆုုိရင္ ဒီလုုိဓာတ္မီးေတြမသုုံးနုုိင္ေသး။ ေရနံဆီမီးခြက္ကုုိတဖက္ကကုုိင္၊ တဖက္က ေရာ္ဘာျခစ္။ ဒီေတာ့ သူတုုိ႔ရဲ့မ်က္နွာမွာက်ပ္ခုုိးေတြစြဲလုုိ႔။ ဒါေပမယ့္ ေရာဘာေစ်း အရင္လုုိ ေခတ္မေကာင္းေတာ့တာ။ ထုုိင္းဖက္ခုုိးသြင္းနုုိင္တဲ့ ေမွာင္ခုုိေစ်းကြက္မရွိေတာ့တာေတြကေတာ့ ဒီေန႔အစိုုးရသစ္လက္ထက္ ေစ်းကြက္စီးပြါးေရးရဲ့ အားနည္းခ်က္ တခုုမ်ားလား။
ေရာ္ဘာေတာထဲက ထုုိင္းျပန္အလုုပ္သမားေတြနဲ႔စကားစျမည္ေျပာျပီးေနာက္မွာေတာ့ လယ္ကြင္းအစပ္က ထန္းေတာေတြဆီ က်ေနာ္ေရာက္လာပါတယ္။ ထား၀ယ္ျမိဳ့ရဲ့အေရွ့ဖက္ ႏြားလဘုုိ႔ေတာင္နဲ႔ စပါးေတာင္ေပၚမွာ အရုုဏ္တက္စျပဳေနျပီ။ ဒါေပမယ့္ ထန္းတက္သမားေတြကလည္း ခုုနက ေရာ္ဘာျဖစ္သမားေတြလုုိပဲ ေခါင္းမွာ ဓာတ္မီးေတြဆင္ျပီး ထန္းပင္တက္ေနဆဲ။
(ရြာအေရွ႔ဖက္ လယ္ေတာထဲက ထန္းပင္တန္းနဲ႔ ထန္းတက္သမားတဦး)
’’ထန္းရည္ခ်ဳိေသာက္သြားေလ၊ ဟုုိအမပင္က ပုုိခ်ဳိတယ္’’ ဆုုိျပီး လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၅ နွစ္ကေန အခုုခ်ိန္ထိ ထန္းတက္ေန ဆဲ။ အသက္ ၆၀ ၀န္းက်င္အရြယ္ေရာက္တဲ့အထိ ထန္းပင္ ၃၀ ေက်ာ္ကိုုတက္နုုိင္ဆဲ ရြာသားတဦးက ေျပာပါတယ္။ ထန္းပင္ေတြ႔ရင္ ထန္းရည္ခါးနဲ႔တြဲျပီး လူငယ္အေတာ္မ်ားမ်ား ကျမင္ေလ့ရွိေပမဲ့ ဒီအရပ္မွာေတာ့ ထန္းေရခါးအစား ထညက္ခ်က္လုုပ္ငန္းကုုိသာ စီးပြါးျဖစ္လုုပ္ေလ့ ရွိပါတယ္။
အမပင္၊ အဖုုိပင္ ဆုုိတာကေတာ့ ထန္းသီးသီးတဲ့အပင္က အမ၊ မသီးတဲ့အပင္က အဖုုိလုုိ႔သာ အလြယ္မွတ္လုုိက္ပါ။ အဖုုိပင္ရဲ့ အဖူးကိုု လွီးရင္လည္း အရည္ထြက္ေပမယ့္ အမပင္ေလာက္မထြက္ပါ။ အမပင္ေလာက္လည္း မခ်ဳိပါ။ ဒါေၾကာင့္ သူက အမပင္ကအရည္ကုုိေရြးေသာက္ဖုုိ႔ေျပာေနတာပါ။ ေနာက္ထပ္ထူးျခားခ်က္က ဒီအရပ္မွာ အညာေဒသလုုိ ေျမအုုိး မသုုံးပါ။ ၀ါးက်ဥ္ေတာက္ကိုု သာသုုံးေလ့ရွိပါတယ္။
‘’သၾကားေစ်းကေတာ့ မဆုုိးဘူး။ တပိသာ ၁၃၀၀။ ဒီေန႔ေတာ့ ပိသာ ၂၀ ေက်ာ္ေလာက္ရမယ္ထင္တယ္’’ လိုု႔ ထန္းသၾကား ဒယ္အုုိးၾကီးကိုု ေယာက္မအၾကီးၾကီးနဲ႔ေမႊေနတဲ့ ထန္းသမားရဲ့ဇနီးသည္ကေျပာပါတယ္။ ဟုုိဖက္မွာေတာ့ ထန္းညက္တအုုိးစာ စေကာထဲမွာ အေျခာက္ခံထားတာေတြ႔ရပါတယ္။ မီးဖုုိေပၚမွာလည္း ေနာက္ထပ္ ဒယ္အုုိးၾကီး ၂ လုုံးက တပြက္ပြက္ဆူေနဆဲ။ ဒီမီးဖုုိအတြက္ အရင္ေခတ္က ထင္းကုုိ သုုံးေလ့ရွိေပမဲ့ အခုုေတာ့ စပါးခြံေလာင္စာနဲ႔။
(ရြာကထြက္တဲ့ ထား၀ယ္ ထန္းလ်က္)
ထန္းေရေသာက္၊ ထန္းသီးစား၊ ထညက္ေတြကိုုျမည္းျပီးခ်ိန္မွာ ေနေရာင္က ထန္းတဖ်ားနီးပါးေရာက္ေနျပီ။ ရိတ္သိမ္းခါစ စပါးလိႈိင္းပုုံေတြရွိတဲ့ဖက္ကုုိထြက္လာေတာ့ ဖရဲသီးစုုိက္ခင္းတခုုကိုုေတြ႔ရပါတယ္။ ‘’အခုုခ်ိန္ထိ အသီး မလုုိက္ေသးလုုိ႔ စိတ္ညစ္ေနတယ္ကြာ’’ ဆုုိျပီး ရြာသားတဦးကေျပာပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ သူ႔စုုိက္ခင္းရဲ့ ျမင္ကြင္းက အရင္ ၂၅ နွစ္နဲ႔အေတာ္ကြာသြားျပီ။ အရင္က ေရတြင္းမွာ ၀ါလုုံးေမာင္းတံေတြနဲ႔ေရျငင္ျပီး ေရေလာင္းပုုံး ၂ လုုံးကိုုထမ္းကာ ေခါင္းတုုန္႔ေခါက္ျပန္ေရေလာင္း တဲ့ေခတ္မဟုုတ္ေတာ့။ ေရစုုပ္စက္ေတြ၊ ေရပုုိက္ေတြနဲ႔ ျဖစ္ေနျပီ။ လက္မႈလယ္ယာကေန စက္မႈလက္ရာဆီ ကူးေျပာင္းလာတဲ့သေဘာေပါ့။
ေနာက္ထပ္ထူးျခားခ်က္တခုုက ဒီစုုိ္က္ခင္းေရာ၊ ခုုနက စပါးလႈိင္းပုုံေတြမွာေရာ ဘာျခံစည္းရုုိးမွမရွိ။ အရင္ကဆိုု ဘယ္ရမလဲ။ ကြ်ဲ-ႏြားေတြ ၀င္စားသြားမွာေပါ့။ အခုုေတာ့ ဒိီအရပ္မွာ ကြ်ဲ၊ ႏြားေတြမရွိေတာ့ ပါ။ ဒီေတာ့ ျခံစည္းရုုိးဘယ္လုုိေတာ့မလဲ။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ဆက္တြဲျပသာနာက ဒီလုုိစုုိက္ပ်ဳိးေရးလုုပ္ဖိုု႔ အတြက္ ေနာက္ေခ်းေတြကုုိ တျခားနယ္ကေန ေစ်းၾကီးေပးသြား၀ယ္ေနရပါတယ္။ ျပီးေတာ့ တံဇဥ္းရုုိးနဲ႔ လယ္ကြက္ေတြထဲမွာ ျမက္ထူလြန္းလုုိ႔ ၾကြက္ေတြေသာင္းက်န္းေနတယ္လိုု႔သိရပါတယ္။
သူ႔စုုိက္ခင္းကိုုေက်ာ္ျပီး လယ္ကြင္းျပင္ထဲေရာက္လာေတာ့ စပါးလႈိင္းပုုံအေတာ္မ်ားမ်ားကိုုေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒီပုုံေတြထဲက စပါးလႈိင္း ၁၀၀ ေက်ာ္ေလာက္ရွိတဲ့ပုုံၾကီးတပုုံေဘးမွာေတာ့ တံစဥ္းရုုိးကုုိတူးျဖိဳျပီး ေထာ္လဂ်ီ၀င္နုုိင္ေအာင္လုုပ္ေနတဲ့ လူတစုုကိုုေတြ႔ရပါတယ္။
(လက္မႈလယ္ယာမွ စက္မႈလယ္ယာသုုိ႔အေျပာင္း ျမင္ကြင္းတခုု)
‘’ဒီေန႔ ဒီမွာစပါးေခြ်မွာေလ။ အားလုုံးကြက္တိျဖစ္ရင္ တနာရီကိုု တင္း ၇၀ ေက်ာ္က်တယ္’’ လုုိ႔ စပါးေခြ်ေလွ႔လုုပ္ငန္းကုုိဦးေဆာင္ေနတဲ့ ရြာသားတဦးကေျပာပါတယ္။ တနာရီကုုိ တင္း ၇၀ ဆုုိေတာ့ တမီနစ္ တတင္းေက်ာ္က်တယ္ေပါ့။ လူအင္အားကိုုၾကည့္လိုုက္ေတာ့ ၄ ဦးတည္း။ စပါးလႈိင္းေတြကိုု စက္ေပၚတင္ေပးသူက ၂ ဦး။ စက္ထဲထည့္သူက တဦး။ စပါးထြက္လာတဲ့အေပါက္မွာ ဂံုုနီအိတ္ခံေပးသူက တဦး။ စုုစုုေပါင္းမွ ၄ ဦးတည္း။
လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၅ နွစ္ကဆုုိ ဒီလုုိ လူ ၄ ဦးနဲ႔ဘယ္ရမလဲ။ လူေတြ ၅၀-၆၀ လာျပီး တေယာက္တလက္ ၀ုုိင္းလုုပ္တဲ့ ေခတ္ကုုိေတာင္ လြမ္းမိေသး။ အရင္ ေခတ္က ဒီလုုိထြန္စက္ေတြ၊ စပါးေခြ်ေလွ႔စက္ေတြမရွိေသးေတာ့ လယ္ထြန္တာကေနစျပီး စပါးေတြ စပါးက်ီထဲ ေရာက္တဲ့အထိ အစ-အဆုုံး အားလုုံး ကြ်ဲ-ႏြားေတြနဲ႔အတူ လယ္သမားေတြက ရုုန္းရပါတယ္။
အထူးသျဖင့္ ဒီလုုိစပါးေပၚခ်ိန္ဆုုိရင္ စုုပုုံထားတဲ့စပါးလႈိင္းေတြကိုု ကြ်ဲအေကာင္ေရ ၂၀ ေလာက္နဲ႔ တညလုုံးနီးပါး နင္းရပါတယ္။ မနက္မုုိးလင္းတာနဲ႔ ဖားခမာ့ကိုုအလံေထာင္ျပီး အနီး၀န္းက်င္က လယ္သမားေတြအားလုုံး ၀ုုိင္းကူၾကဖုုိ႔ အခ်က္ေပးရပါတယ္။ ထြန္ျခစ္အသီးသီးကိုုင္ျပီးထြက္လာၾကတဲ့ လယ္သမားေတြ ဘယ္နည္းပါ့မလဲ။ ဒီလုုိ မထြက္လုုိ႔မရ။ မထြက္ရင္ ကုုိယ့္အလွည့္က် ဘယ္သူမွ လာကူေတာ့မွာမဟုုတ္။
‘’စပါးနင္းပဲြ၊ စပါးပြတ္ပဲြ’’ လုုိ႔ေဒသခံေတြက အလြယ္ေခၚတဲ့အဲဒီပဲြေတြမွာ မုုန္းဟင္းခါးေကြ်းေလ့ရွိပါတယ္။ ငွက္ေပ်ာအူဖတ္အၾကီးၾကီးနဲ႔ခ်က္ေလ့ရွိတဲ့ ထား၀ယ္မုုန္႔ဟင္းခါးက ဒီလုုိပဲြမ်ဳိးဆိုု အေတာ္စားလုုိ႔ေကာင္း။ တခါတရံေတာ့ ေကာက္ညွင္းေပါင္းနဲ႔ ငါးေျခာက္ဖုုတ္ေပါ့။ ဒါက မနက္အေစာပုုိင္းမွာလုုပ္တဲ့ပဲြေတြ ကုုိေျပာတာပါ။ ေန႔လည္ ေန႔ခင္းပုုိင္းဖက္ပဲြဆုုိရင္ေတာ့ မုုန္႔လုုံးေရေပၚ၊ မုုန္႔ပ်ားသလက္၊ သာကူ စသျဖင့္။
အခုုေတာ့ ဒါေတြမရွိေတာ့။ လယ္တဲေတြလည္းအရင္လိုု သိပ္မရွိေတာ့ပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုုိရင္ ထြန္စက္ေတြ၊ စပါးေခြ်စက္ေတြနဲ႔လုုပ္ေတာ့ လယ္သမားေတြက လယ္တဲမွာ ညအိပ္စရာမလုုိေတာ့။ မုုိးလင္းမွ ရြာကေန ေမာ္ေတာ္ဆုုိင္ကယ္ေလးနဲ႔ထြက္လာ။ ညေနရြာျပန္အိပ္။ ေခတ္ကေျပာင္းသြားျပီ။ လက္မႈလယ္ယာကေန စက္မႈလယ္ယာဆီေရာက္သြားျပီ။ ဒါေပမယ့္ အရင္ေခတ္က စုုေပါင္းျပီး ၀ုုိင္းလုုပ္ၾကတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈကုုိ လြမ္းေနမိသလုုိလုုိ။
တကယ္ဆုုိ စက္မႈေတာ္လွန္ေရးက လယ္ကြင္းထဲမွာတင္မက၊ ရြာသားေတြရဲ့ေန႔စဥ္သုုံးပစၥည္း တခုုျဖစ္ လာေနတဲ့ လက္ကုုိင္ဖုုန္းေစ်းကြက္ကလည္း က်ေနာ္တိုု႔ရြာေလးဆီအထိအျပိဳင္အဆုုိင္ျဖစ္ေနျပီ။ ‘’ဒီအျမင့္ၾကီးက MPT တာ၀ါ တုုိင္ေလ။ Telenor တယ္လီေနာ္တုုိင္က ဟုုိးေအာက္မွာ၊ အခုုမွ ေဖာင္ေဒးရွင္းခ်တုုန္း’’ ဆုုိျပိး က်ေနာ္ကုုိ လုုိက္ပုုိ႔သူက ရြာဦးဘုုရားေတာင္ေပၚရွိ တာ၀ါတုုိင္ၾကီးကိုု လက္ညီႈးထုုိးျပီး ရွင္းျပေနပါတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၅ နွစ္က ေစတီ ၃ ဆူနဲ႔ ႏြားစားက်က္ ျမက္ခင္းေတြသာရွိတဲ့ ေတာင္ကုုန္းဟာ အခုုေတာ့ ေရာ္ဘာျခံေတြျပည့္ေနလုုိ႔ ေစတီကိုုေတာင္ မနည္းရွာေနရပါတယ္။ တယ္လီေနာဟာ ေနာ္ေ၀းကုုပဏီ။ ေနာ္ေ၀းကုုပဏီတခုု က်ေနာ္တိုု႔ရြာေဘးအထိေရာက္ေနတာ ေနာ္ေ၀းျပန္တဦးအေနနဲ႔ ဂုုဏ္ယူခ်င္တာေပါ့။
ဒါေၾကာင့္ ေခ်ာင္းစပ္အနီး လယ္ကြင္းထဲမွာ ေဖာင္ေဒးရွင္းခ်ဖုုိ႔ျပင္ေနတဲ့ တယ္လီေနာ္တာ၀ါတုုိင္ဆီ အေရာက္သြားခဲ့ပါတယ္။ တယ္လီေနာ္တံဆိပ္မ်ားေတြ႔ရမလားဆုုိျပီးလုုိက္ရွာေပမဲ့ တခုုမွမေတြ႔၊ ဒီတုုိင္ကုုိ ကန္ထရုုိက္ယူျပီး ေဆာက္ေနတဲ့ ကုုပဏီရဲ့တံဆိပ္ကိုုသာေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္
‘’လယ္တကြက္လုုံးပါသြားေတာ့ အေတာ္နာမွာေပါ့။ အဲဒီအတြက္ ေလ်ာ္ေၾကးဘယ္ေလာက္ရလဲ’’ ဆုုိျပီး လယ္ထဲမွာ ဟင္းသီးဟင္းရြက္လည္းစုုိက္၊ လယ္ေဘးမွာ ထန္းပင္တက္၊ ထညက္ခ်က္အလုုပ္ပါ တြဲလုုပ္ေနတဲ့ ေျမပုုိင္ရွင္ကုုိ ေမးမိပါတယ္။ ‘’အဲဒီ ေပ ၆၀ အတြက္ တလကိုု တသိန္းနွစ္ေသာင္းရတယ္ေလ။ တနွစ္ဆုုိ ၁၄ သိန္းခြဲနီးနီးေပါ့။ အဲဒီႏႈန္းနဲ႔ ၅ နွစ္တာ စာခ်ဳပ္လုုပ္ထားတာ’’ ဆုုိျပီး ေျမပုုိင္ရွင္ေျပာေတာ့ ‘’ဟုုိက္၊ တယ္ဟုုတ္ပါလား’’ ဆုုိျပိး နႈတ္က အသံထြက္တဲ့အထိ အံ့ၾသသြားမိပါတယ္။
ဟုုတ္တယ္ေလ။ အရင္က ဒါမ်ဳိးတခါမွမၾကားဖူးပါဘူး။ စီမံကိန္းနယ္ေျမထဲပါလုုိ႔ကေတာ့ ေလ်ာ္ေၾကးရဖုုိ႔ ေနေနသာသာ ကိုုယ္အိမ္၊ ကုုိယ္တဲကုုိအျမန္ဖ်က္ျပီး လြတ္ရာကင္းရာကိုုသာေျပးေပေတာ့။ အင္း… အဲဒါ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၅ နွစ္က အေျခေနဆုုိတာ့ ရာဇ၀င္ထဲမွာက်န္ခဲ့ျပီ။
တခ်ိန္တည္းမွာပဲ ဒီလုုိ စီးပါြးျဖစ္နည္းပညာေတြအျပင္ ေက်းလက္ေဒသဖြ႔ံျဖိဳးေရးအတြက္ အေျခခံလုုိအပ္ ခ်က္ေတြျဖစ္တဲ့ လွ်ပ္စစ္မီးရရွိေရး၊ ေရေကာင္းေရသန္႔ရရွိေရး၊ (ထား၀ယ္မွာ ဧျပီ-ေမ ဆုုိရင္ ေရရွားေလ့ ရွိေနဆဲပါ)၊ ပညာေရးနဲ႔က်မ္းမာေရးအေျခခံစနစ္ေကာင္းမြန္လာေစေရးေတြအတြက္ပါ နုုိင္ငံျခားကုုပၺဏီ ေတြကကူညီေပးနုုိင္မလား။ နုုိင္ငံတကာစံခ်ိန္စံညႊန္းေတြကုုိ ျမန္မာနုုိင္ငံသားတုုိင္း တကယ္လုုိက္နာ က်င့္သုုံး နုုိင္တဲ့အေျခေနဆီ မၾကာခင္ေရာက္လာေတာ့မလားလိုု႔ ေတြးေနမိပါတယ္။ ။
0 comments:
Post a Comment