Monday, July 20, 2015

မီဒီယာမ်ား အသြင္ေျပာင္းသည့္အခါ

Monday, July 20, 2015. The Voice Daily. 


၁၉ ဇူလုိင္နဲ႔ ေတာ္လွန္ေသာ ေရဒီယုိတစ္လုံး


ဇူလုိင္ ၁၉ ရက္ေန႔မွာ အာဇာနည္ေန႔ သတင္းေတြ လုိက္ရင္းနဲ႔ ကုိယ့္ေမြးေန႔ ကုိယ္က်င္းပဖုိ႔ ေမ့ခဲ့တဲ့ရက္ေတြ မနည္းလွပါဘူး။ ကုိယ့္ေမြးေန႔ဆိုတာ ထက္ေအာင္ေက်ာ္ ေမြးေန႔မဟုတ္ပါ။ တစ္ခ်ိန္က တာဝန္ထမ္းခဲ့ဖူးတဲ့ ဒီမိုကေရစီ လႈပ္ရွားသူေတြရဲ႕ အသံ၊ ဒီမုိကေရစီလႈပ္ရွားမႈ ေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕အသံ၊ အမ်ဳိးသားညြန္႔ေပါင္းအစုိးရ အမည္နဲ႔ ထုတ္လႊင့္ခဲ့တဲ့ ဒီမုိကရက္တစ္ ျမန္မာ့အသံ (Democratic Voice of Burma) ရဲ႕ ေမြးေန႔ကုိ ဆုိလုိတာပါ။

ဘယ္လိုစိတ္ကူးနဲ႔ အာဇာနည္ေန႔မွာ စလႊင့္မယ္လုိ႔ ေရြးခဲ့မွန္း ကြၽန္ေတာ္မသိ။ ဒါေပမဲ့ ေသခ်ာတာကေတာ့ ၁၉၉၂ ခုႏွစ္ ဇူလုိင္လ ၁၉ ရက္ေန႔မွာ ဒီမိုကရက္တစ္ ျမန္မာ့အသံကို စတင္အသံလႊင့္ခဲ့တဲ့ အတြက္ ဒီေန႔ဟာ ၂၃ ႏွစ္ျပည့္ ဒီမုိကရက္တစ္ ျမန္မာ့အသံ (မူလ) ရဲ႕ ေမြးေန႔ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ၂၃ နွစ္ဆုိတာ နည္းတဲ့ခရီးရွည္ မဟုတ္။ ဒီမာရသြန္ ခရီးစဥ္အတြင္း အတက္-အက်၊ အစုန္-အဆန္မ်ဳိးစုံကို အဲဒီကာလက အသက္ ၂၀ ေက်ာ္တန္းသာ ရွိေသးတဲ့ ေတာခုိေက်ာင္းသားေဟာင္း လူငယ္ေတြ ရင္ဆုိင္ခဲ့ရေပါ့။

၁၉၉၁ မွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ႏိုဘယ္လ္္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးဆုရေတာ့ သူ႔ကုိယ္စား (သူက ပထမအႀကိမ္ ေနအိမ္အက်ယ္ခ်ဳပ္ က်ခံေနရ) သူ႔မိသားစုက ေနာ္ေဝႏုိင္ငံ ေအာ္စလုိၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမမွာ ဆုတက္ယူပါတယ္။ အဲဒီအခမ္းအနားဆီ အမ်ဳိးသားညြန္႔ေပါင္းအစုိးရရဲ႕ (NCGUB) ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ေဒါက္တာစိန္ဝင္းလည္း တက္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ေနာ္ေဝ အာဏာပုိင္ေတြ၊ ျမန္မာ့အေရး အားေပးတဲ့ ေနာ္ေဝ-ျမန္မာေကာ္မတီ (NBC) နဲ႔ ေဆြးေႏြးမႈေတြအရ ျမန္မာ့ဒီမုိကေရစီ လႈပ္ရွားသူေတြရဲ႕အသံကို ထုတ္လႊင့္ႏုိင္ဖုိ႔ ေရဒီယုိတစ္လုံးေပးမယ္ ဆုိၿပီး ေနာ္ေဝဘက္က ဆုံးျဖတ္လုိက္တယ္လုိ႔ မွတ္တမ္းေတြအရ သိရပါတယ္။

ေရဒီယုိအသံလႊင့္ဌာနကုိ ေအာ္စလုိမွာ ႐ံုးစုိက္တယ္ ဆုိေပမယ့္ အဓိက ထုတ္လုပ္ေနတဲ့ ေနရာကေတာ့ ေတာခုိေက်ာင္းသားေတြ၊ တုိင္းရင္းသား လက္နက္ကုိင္အဖြဲ႔ေတြရဲ႕ ဗဟုိဌာနခ်ဳပ္ မာနယ္ပေလာစခန္း ျဖစ္ပါတယ္။ ၾကက္ဥဖာ အေဟာင္းေတြ၊ မုဒုံေစာင္ေတြနဲ႔ ျဖစ္သလုိ ကာထားတဲ့ စတူဒီယုိ၊ အင္ဖက္မုိး၊ ဝါးတဲနဲ႔ ျဖစ္သလုိ ေဆာက္ထားတဲ့ ယာယီတဲနန္းမွာ အသံသြင္းထားတဲ့ ေရဒီယုိ အစီအစဥ္ေတြကို မာနယ္ပေလာကေန တစ္ဆင့္ သံလြင္ျမစ္ကမ္းေဘးရွိ ေစာလဲထစခန္း၊ အဲဒီကတစ္ဆင့္ မဲစရီယန္း၊ ခ်င္းမုိင္ကေန ေအာ္စလုိဆီ စာတုိက္နဲ႔ ပုိ႔ခဲ့ရတယ္လို႔ DVB ရဲ႕ ပထမဆုံး ေန႔ေတြမွာ တာဝန္ထမ္းခြင့္ရခဲ့သူေတြက ေျပာျပၾကပါတယ္။

ထားေတာ့။ ကြၽန္ေတာ္ အဓိကေျပာခ်င္တာက DVB ရဲ႕ သမုိင္းေၾကာင္း မဟုတ္ပါ။ DVB အပါအဝင္ လက္ရွိ မီဒီယာေလာကမွာ လႈပ္ရွား႐ုန္းကန္ေနသူေတြရဲ႕ ၂၃ ႏွစ္တာအတြင္း ေျပာင္းလဲတုိးတက္မႈ အေၾကာင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပဲြ အလြန္မွာ ဆင္ဆာအဖြဲ႔ကို ဖ်က္သိမ္းၿပီး လြတ္လပ္စြာ သတင္းေရးခြင့္ရၿပီ၊ နယ္စပ္နဲ႔ ျပည္ပေရာက္ ေတာခုိေက်ာင္းသားေဟာင္းေတြ ျပန္လာလုိ႔ရၿပီဆုိတဲ့ ေနာက္ပုိင္း ျပန္ဝင္သြားၾကတဲ့ မီဒီယာေတြ တကယ္အလုပ္ျဖစ္ရဲ႕လား။ ျပည္ပအေျခစုိက္နဲ႔ ျပည္တြင္းအေျခစုိက္ ကာလေတြၾကား ဘယ္အခ်ိန္မွာ သူတုိ႔မီဒီယာရဲ႕ ၾသဇာအႀကီးမားဆုံး ကာလ ျဖစ္ခဲ့ပါသလဲ။


၂၃ ႏွစ္တာအတြင္း အေျပာင္းအလဲမ်ား


ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္ခုေက်ာ္ကာလ အတြင္း မီဒီယာေလာကရဲ႕ အဓိက အေျပာင္းအလဲကေတာ့ နည္းပညာလုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ၁၉၈၈ မတုိင္ခင္ကတည္းက ႐ုပ္-သံ နဲ႔ ေရဒီယုိ (အသံလႊင့္ မီဒီယာ) ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ရွိေနၿပီ ဆုိေပမယ့္ အားလုံးကုိ စစ္အစိုးရက ထိန္းခ်ဳပ္ထားၿပီး လြတ္လပ္တဲ့ သတင္းထုတ္လႊင့္မႈ လုံးဝမလုပ္ႏိုင္ခဲ့ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ၁၉၉၂ မွာေပၚလာတဲ့ DVB ေရဒီယုိဟာ ပထမဆုံး အစိုးရမဟုတ္တဲ့ အဖြဲ႔က ပုိင္တဲ့၊ လြတ္လပ္တဲ့ သတင္းေတြ ထုတ္လႊင့္ခဲ့တဲ့ အသံလႊင့္ဌာနလုိ႔ ေျပာႏုိင္ပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ ပုဂၢလိကပုိင္ စာ-နယ္-ဇင္းေတြ ရွိေပမယ့္ ဘာမွလြတ္လပ္စြာ ေရးသားခြင့္မရွိပါ။ ဒါေၾကာင့္ DVB အပါအဝင္ ျပည္ပေရဒီယိုေတြကုိသာ တစ္ႏိုင္ငံလုံး အာ႐ံုစုိက္ နားေထာင္ခဲ့ရဖူးတဲ့ ကာလတစ္ခုကုိ လူတုိင္းမွတ္မိေနဦးမွာပါ။ ပထမပုိင္း အသံလႊင့္ခ်က္ေတြဟာ ႏုိင္ငံတကာ သတင္းစာေတြထဲက ျမန္မာနဲ႔ဆုိင္တဲ့ သတင္းေတြကို ဘာသာျပန္ ဖတ္ျပ႐ံုသာ လုပ္ႏုိင္ခဲ့ေပမယ့္ ေနာက္ပုိင္းမွာေတာ့ နယ္စပ္ကေနစာနဲ႔ ေရးပို႔တဲ့ သတင္းေတြ၊ သတင္းေဆာင္းပါးေတြ၊ ထင္ျမင္ခ်က္ ေဆာင္းပါးေတြကုိ ကုိယ္ပုိင္ဟန္နဲ႔ တင္ျပႏုိင္တဲ့ အဆင့္အထိ တက္လာပါတယ္။

၁၉၉၆-၉၇ ဝန္းက်င္မွာေတာ့ နယ္သတင္းေထာက္ေတြက အသံနဲ႔ ေပးပုိ႔ႏုိင္တဲ့ အဆင့္အထိ တုိးတက္လာခဲ့ပါတယ္။ ၂၀၀၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္ေတြမွာေတာ့ နယ္စပ္မ်ဥ္းကုိေက်ာ္ၿပီး ရန္ကုန္က နာမည္ႀကီး အတုိက္အခံ ႏုိင္ငံေရးသမားေတြ၊ လူ႔အခြင့္အေရး လႈပ္ရွားသူေတြနဲ႔ တယ္လီဖုန္း အင္တာဗ်ဴးလုပ္ ထုတ္လႊင့္ႏုိင္တဲ့အထိ တုိးတက္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒါေတြဟာ ႏုိင္ငံေရးအေျခအေန ေျပာင္းလဲလာလုိ႔ မဟုတ္ဘဲ နည္းပညာ အေျခအေန တုိးတက္လာတာေၾကာင့္သာ ျဖစ္တယ္လို႔ စာေရးသူက ယူဆပါတယ္။

တစ္ခါ ၂၀၀၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္ေတြမွာ အရွိန္အဟုန္နဲ႔ တုိးတက္လာတဲ့ နည္းပညာတစ္ခုက အင္တာနက္ပါ။ အင္တာနက္ ေပၚလာတဲ့အတြက္ သတင္းစီးေၾကာင္းကို တားဆီးပိတ္ပင္ဖို႔ စစ္အစိုးရအတြက္ ခက္ခဲသြားပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ ျပည္တြင္းမွာ ဘေလာ့ဂါေတြ ေပၚလာသလုိ ျပည္ပနဲ႔ နယ္စပ္မွာလည္း ဧရာဝတီ၊ မဇၩိမ အပါအဝင္ အင္တာနက္အေျခခံ သတင္းဌာနေတြဟာ ျပည္တြင္းပရိသတ္အေပၚ ၾသဇာရွိလာခဲ့ပါတယ္။

၂၀၀၅ ခုႏွစ္ေႏွာင္းပုိင္း ေရာက္တဲ့အခါမွာေတာ့ DVB ဟာ လႈိင္းတုိ ေရဒီယိုအျပင္ Satellite (စေလာင္း) အေျခခံ ႐ုပ္-သံ လႊင့္ႏုိင္တဲ့အထိ နည္းပညာပုိင္းမွာ တုိးတက္လာခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ပုိင္းမွာေတာ့ တျခားျပည္ပအေျခစုိက္ အသံလႊင့္ဌာနေတြ၊ အင္တာနက္အေျခခံ သတင္းဌာနေတြကလည္း စေလာင္းအေျခခံ ႐ုပ္-သံနဲ႔ အင္တာနက္အေျခခံ ႐ုပ္-သံေတြ ထုတ္လႊင့္လာႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။


အခု ၂၀၁၅ ေရာက္တဲ့အခါမွာေတာ့ နည္းပညာအျပင္ ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနေတြပါ တစ္စုံတစ္ရာ ေျပာင္းလာတဲ့အတြက္ ျပည္တြင္း-ျပည္ပဆုိတဲ့ ၿခံစည္း႐ိုးခတ္ စဥ္းစားမႈအဆင့္ကုိေက်ာ္ၿပီး အင္တာနက္ေပၚမွာ ဘယ္သူမဆုိ ႐ုပ္-သံ တင္လႊင့္ႏုိင္တဲ့ အေျခအေနအထိ တုိးတက္လာေနပါၿပီ။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ ႏွစ္ ၅၀ ေက်ာ္ ပိတ္ပင္ခံထားရတဲ့ စာ-နယ္-ဇင္းေတြလည္း လြတ္လပ္စြာ ေရးခြင့္ရလာၿပီျဖစ္တဲ့ အတြက္ ပုံႏွိပ္မီဒီယာရဲ႕ ၾသဇာကလည္း အသံလႊင့္မီဒီယာကုိ စိန္ေခၚႏုိင္တဲ့အထိ ႀကီးထြားလာခဲ့ပါတယ္။



မီဒီယာသမားေတြ ဘယ္သူ႔အတြက္ အလုပ္လုပ္ေနတာလဲ

နည္းပညာတုိးတက္မႈနဲ႔ ႏုိင္ငံေရးအရ ပြင့္လင္းမႈကို ေပါင္းစပ္လုိက္တဲ့အခါ ျမန္မာ့မီဒီယာေလာကဟာ ဘယ္တုန္းကနဲ႔မွ မတူေအာင္ အံ့မခန္း တုိးတက္လာတယ္လုိ႔ ေျပာသင့္ပါတယ္။ ပုဂၢလိကပုိင္ သတင္းစာေတြ ဒါဇင္နဲ႔ခ်ီ ရွိလာသလုိ အပတ္စဥ္ဂ်ာနယ္ေတြ ရာနဲ႔ခ်ီ ရွိလာခဲ့ပါတယ္။ အင္တာနက္အေျခခံ ႐ုပ္-သံ ဌာနေတြ၊ အြန္လုိင္းသတင္းဌာနေတြလည္း ျပည္တြင္းမွာတင္ ေပၚလာခဲ့ပါတယ္။


တစ္ခါ ႐ုပ္-သံပုိင္းမွာလည္း Sky Net အပါအဝင္ ပုဂၢလိကပုိင္ စီးပြားျဖစ္ ႐ုပ္-သံ ကုမၸဏီႀကီးေတြ ေပၚလာပါတယ္။ အစိုးရဘက္ကလည္း သူတုိ႔သြားေနက် ဝါဒျဖန္႔ခ်ိေရး ႐ုိး႐ုိးလမ္းေၾကာင္းကေန အမ်ားျပည္သူ စိတ္ဝင္စားမယ့္ သတင္းနဲ႔ ေဖ်ာ္ေျဖေရးဘက္ ေဇာင္းေပးၿပီး ျပင္ဆင္မႈတခ်ဳိ႕ လုပ္လာတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အသံလႊင့္မီဒီယာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ပုံႏွိပ္မီဒီယာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အြန္လုိင္းမီဒီယာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီေန႔ ျမန္မာ့မီဒီယာေတြဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၂၀ ဝန္းက်င္က မီဒီယာေတြလုိ ႏုိင္ငံေရးယံုၾကည္ခ်က္ အတြက္ တုိက္ပဲြဝင္တဲ့ မီဒီယာပုံစံမ်ဳိး၊ အစိုးရကုိ ေဝဖန္ၿပီး ဒီမုိကေရစီ အင္အားစုေတြကို ေထာက္ခံတဲ့ မီဒီယာပုံစံမ်ဳိး မဟုတ္ေတာ့ပါ။ အားလုံးဟာ စီးပြားျဖစ္ မီဒီယာ သုိ႔မဟုတ္ မီဒီယာလုပ္ငန္းနဲ႔ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းမယ္ဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ဆီ ေရာက္သြားၿပီလုိ႔ ထင္မိပါတယ္။


ဒါကို ႀကိဳဆုိသင့္သလား၊ ေဝဖန္သင့္သလား။ မီဒီယာဟာ လူထုအတြက္လား၊ မီဒီယာဟာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း တစ္ခု သက္သက္လား။ မီဒီယာဟာ ယုံၾကည္ခ်က္ေတြကို တင္ျပတဲ့ေနရာလား။ မီဒီယာဟာ ပညာတတ္ေတြရဲ႕ အသက္ေမြးေက်ာင္း လုပ္ငန္းခြင္တစ္ခု သက္သက္လား။ နည္းပညာ တုိးတက္လာျခင္း၊ ႏုိင္ငံေရး ပြင့္လင္းလာျခင္းနဲ႔အတူ မီဒီယာနယ္ပယ္ထဲက ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္ေတြကလည္း ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။

ေသခ်ာတာကေတာ့ မီဒီယာကို ထမင္းစားအလုပ္ (အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း အလုပ္) တစ္ခုအျဖစ္ လုပ္ေတာ့မယ္ဆုိရင္ အေျခခံတတ္သင့္တာေတြ ေလ့လာထားဖုိ႔ေတာ့ လိုပါလိမ့္မယ္။ ဒီအတြက္ ႏိုင္ငံတကာ အကူအညီနဲ႔ ဖြင့္ထားတဲ့ ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္ ေက်ာင္းေတြလည္း ျပည္တြင္းမွာ တုိးတုိးၿပီး ဖြင့္လာေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အရည္အေသြးျပည့္တဲ့ ဂ်ာနယ္လစ္ေတြ ဘယ္ေလာက္အထိ ရွိေနၿပီလဲ ဆုိတာကေတာ့ ေမးခြန္းတစ္ခုအျဖစ္ ရွိေနဆဲပါ။

ေနာက္တစ္ခ်က္က ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္းက မီဒီယာအမ်ားစုကုိ ဘယ္သူေတြက ပုိင္သလဲ။ ဘယ္ကုိ ဦးတည္ေရြ႕လ်ားေနတာလဲ ဆုိတဲ့ ေမးခြန္းပါ။ တကယ္ဆုိရင္ အသံလႊင့္မီဒီယာ အမ်ားစုကုိ အစိုးရနဲ႔ နီးစပ္သူေတြ၊ ခ႐ုိနီ၊ ခ႐ိုျပာေတြက ပုိင္ထားဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခုရွိေနတဲ့ ပုဂၢလိကပုိင္ အသံလႊင့္ဌာနေတြကို လြတ္လပ္တဲ့ သတင္းဌာနေတြ၊ အမ်ားျပည္သူအတြက္ ဝန္ေဆာင္မႈ ေပးေနတဲ့ အသံလႊင့္ဌာနေတြလုိ႔ ေျပာဖုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္ေသးပါ။

တစ္ခါ အသံလႊင့္ သတင္းဌာနနဲ႔ ပုံႏွိပ္သတင္းဌာနေတြ အၾကားမွာ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ ရွိျခင္း မရွိျခင္းကလည္း ကြာျခားခ်က္တစ္ခုလုိ႔ ထင္မိပါတယ္။ VOA အေမရိကန္အသံမွာ အစိုးရအာေဘာ္ (အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ မဟုတ္ဘူးလုိ႔ အၿမဲတမ္းေျပာေလ့ ရွိပါတယ္) ဆုိတာ ရွိေပမယ့္ တျခားအသံလႊင့္ဌာနေတြမွာ အာေဘာ္ဆုိၿပီး သီးျခားက႑ မေတြ႔မိပါ။ ဒါေပမဲ့ သတင္းစာတုိင္းမွာေတာ့ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ဟာ အဓိက ဦးစားေပးဖတ္ရမယ့္ ေနရာ၊ သတင္းစာရဲ႕ ရပ္တည္ခ်က္အျဖစ္ အတိအလင္း ေဖာ္ျပထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။

ေနာက္ထပ္ေတြ႔မိတဲ့ ထူးျခားခ်က္တစ္ခုက အသံလႊင့္မီဒီယာသမားေတြက သတင္းေဆာင္းပါး၊ သတင္းေဝဖန္ခ်က္၊ ဒီဘိတ္ (အျပန္အလွန္ ေဆြးေႏြးျငင္းခုံျခင္း) အစီအစဥ္ေတြ လုပ္တဲ့အခါမွာ သတင္းစာ အယ္ဒီတာေတြကို အေလးထား ဖိတ္ၾကားေမးျမန္းေလ့ ရွိပါတယ္။ အသံလႊင့္မီဒီယာ အယ္ဒီတာေတြကို ဖိတ္ၾကားေမးျမန္းတာမ်ဳိး မေတြ႔မိပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲ။ ပုံႏွိပ္မီဒီယာ အယ္ဒီတာေတြက အသံလႊင့္မီဒီယာ အယ္ဒီတာေတြထက္ ပုိၿပီးေလ့လာအား ေကာင္းလုိ႔လား။ အသံလႊင့္မီဒီယာ အယ္ဒီတာထက္ ပံုႏွိပ္မီဒီယာ အယ္ဒီတာေတြက အမ်ားစုျဖစ္ေနလုိ႔လား။ ဒါမွမဟုတ္ အသံလႊင့္မီဒီယာေတြမွာ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ မရွိတဲ့အတြက္ အသံလႊင့္ အယ္ဒီတာေတြ ကုိယ္ပုိင္ထင္ျမင္ခ်က္ မေျပာႏုိင္တဲ့အထိ ဆြံ႔အသြားၾကလုိ႔လား။

တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒီေန႔ မီဒီယာအမ်ားစုဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၂၀ ဝန္းက်င္ကလုိ ႏုိင္ငံေရး ရပ္တည္ခ်က္ မရွိေတာ့ဘဲ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းသက္သက္ ျဖစ္သြားၿပီလားဆုိၿပီး ေမးခြန္းထုတ္သူေတြ ရွိလာေနပါတယ္။ မီဒီယာသမားေတြဟာလည္း ႏုိင္ငံေရးယုံၾကည္ခ်က္အတြက္ တာဝန္ထမ္းေနတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ ကုမၸဏီပုိင္ရွင္အတြက္ အလုပ္လုပ္ေပးေနရတဲ့ သေဘာ၊ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ လုပ္ေနရတဲ့ (တျခားလခစား ဝန္ထမ္းေတြလုိ) သေဘာမ်ဳိး ျဖစ္လာေနၿပီလုိ႔ ေဝဖန္သူေတြက ဆုိပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ကြၽန္ေတာ္ ေတြ႔ဆုံေမးျမန္းခြင့္ရခဲ့တဲ့ မီဒီယာသမား အားလုံးကေတာ့ သူတို႔ဟာ စားဝတ္ေနေရးသက္သက္ အတြက္ မီဒီယာကုိ လုပ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆုိခြင့္၊ လြတ္လပ္စြာ ထုတ္ေဖာ္ခြင့္အတြက္ တုိက္ပဲြဝင္ေနတာ ျဖစ္တယ္။ အစိုးရအတြက္လည္း မဟုတ္ဘူး။ အတုိက္အခံအတြက္လည္း မဟုတ္ဘူး။ အမ်ားျပည္သူ အခြင့္အေရးအတြက္ တာဝန္ထမ္းေနတာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ေျပာၾကပါတယ္။
ထက္ေအာင္ေက်ာ္ 
- See more at: http://www.thevoicemyanmar.com/index.php/perspective/item/7593-mda#sthash.fXcNE8gF.dpuf

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More