Wednesday, October 22, 2014

ေတာ္လွန္ေရးသတင္းသမားတဦးရဲ့ ဒုိင္ယာရီ (၃၃)

DVB-TV စတင္ေပၚလာျခင္း

ဒီမုိကရက္တစ္ျမန္မာ့အသံ DVB ေရဒီယုိစတင္ေပၚေပါက္လာတဲ့ေန႔ကုိ ၁၉၉၂ ခုနွစ္ ဇူလုိင္လ ၁၉ ရက္ ေန႔လုိ႔ တရား၀င္သတ္မွတ္ထားေပမဲ့ DVB-TV ေပၚလာတဲ့ေန႔ကုိ အဲဒီလုိ အတိအက်မွတမ္္းတင္ထား တာမ်ဳိး မေတြ႔ရေသးပါဘူး။ (က်ေနာ္မေတြ႔တာလဲျဖစ္နုိင္ပါတယ္။ သိသူေတြ ျဖည့္ေပးၾကပါရန္)။ က် ေနာ မွတ္မိသေလာက္ကေတာ့ ၂၀၀၅ ခုနွစ္အေစာပုိင္းမွာ TV လႊင့္ဖုိ႔ အလွဴရွင္ရလာတယ္ဆုိတဲ့ သ တင္း စၾကားရပါတယ္။

(DVB-TV ရဲ့ ပထမ ဆုံး ပရီစန္တာတဦးျဖစ္သူ မေအးေအးမြန္)

ဒါေပမယ့္ ဒီ TV ကုိ ေအာ္စလုိသတင္းခန္းက တာ၀န္ယူစရာမလုိပဲ ထုိင္းနုိင္ငံမွာအေျခစိုက္တဲ့ ကိုသင္း ကုိကုိနဲ႔ မစႏၵာတုိ႔က ဦးစီးေဆာင္ရြက္မွာျဖစ္တယ္လို႔ ညြန္ၾကားေရးမႈးေတြကရွင္းျပပါတယ္။ DVB-TV ဟာ ၂၀၀၇ ေရြ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးကာလနဲ႔ ၂၀၀၈ နာဂစ္မုန္တုိင္းကာလေတြမွာ အထြန္႔အထိပ္ အထိေရာက္ေအာင္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေပမဲ့ အဲဒီကာလကေတာ့ TV လႊင့္မယ္ဆုိတဲ့သတင္း ဟာ တကယ့္ကိုစိတ္ကူးယဥ္မႈ တခုပါပဲ။ ေရဒီယုိကုိေတာင္ ခုိးျပီးနားေထာင္ေရတဲ့ေခတ္မွာ စေလာင္း TV ၾကီးကုိ ပရိတ္သတ္ေတြ ေပၚတင္နားေထာင္ဖုိ႔ဆုိတာျဖစ္နုိင္ပါ့မလား။ ေရဒီလႈိင္းကိုေတာင္ အသံ ဖ်က္စက္နဲ႔လုိက္ဖ်က္ေနတဲ့ နအဖ အစိုးရက စေလာင္းလုိင္းကုိမဖ်က္ပဲ ဒီတုိင္းၾကည့္ေနပါ့မလားဆုိျပီး က်ေနာ္တုိ႔သတင္းသမားေတြၾကား အေတာ္အျငင္းပြါးခဲ့ပါေသးတယ္။ ျပီးေတာ့ စေလာင္းကလဲ အဲဒီအ ခ်ိန္က အေတာ္ေစ်းၾကီးျပီး သိန္းနဲ႔ခ်ီေပးရဆဲျဖစ္ပါတယ္။

ေအာ္စလုိကသတင္းခန္းအတြင္း ဒီလုိအျငင္းပါြးမႈရွိတယ္ဆုိေပမဲ့ တကယ္တန္းတာ၀န္ယူတာက ေအာ္ စလုိက အျမဲတန္း၀န္ထမ္းေတြမဟုတ္ပဲ ဘန္ေကာက္က သီးျခားစီမံကိန္း၀န္ထမ္းေတြဆုိေတာ့ အေျခ ေန အေသးစိပ္ကုိ ဘာမွမသိပါ။ က်ေနာ္မွတ္မိသေလာက္ကေတာ့ ၂၀၀၅ မတ္လေလာက္ကစျပီး ၁၅ မီနစ္စာကေန မီနစ္ ၃၀ စာခန္႔ ရုပ္-သံ မွတ္တန္းေတြကုိ (ပထမ ပုိင္းမွာ သတင္းမထည့္နုိင္ခဲ့ပါ) စေန ေန႔တုိင္း ထုတ္လႊင့္ေပးခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလုိ လႊင့္မယ္ဆုိတာကုိ DVB ေရဒီယုိကေန အပတ္စဥ္ ေၾကာ္ ျငာေပးခဲ့တာကို အမွတ္ရေနပါတယ္။ ကုိယ္နဲ႔တုိက္ရိုက္မဆုိင္ဘူးဆုိေတာ့ ဒီထက္ပုိမသိပါ။

ဒါေပမယ့္ သိပ္မၾကာပါဘူး။ ကုိယ္နဲ႔မဆုိင္ဘူးလုိ႔ထင္ထားတဲ့ အဲဒီ TV က ကုိယ့္ေခါင္းေပၚ တည့္တည့္ ေရာက္လာပါတယ္။ ''အေျခေနအရပ္ရပ္ေၾကာင့္ ဘန္ေကာက္ကလူေတြကို TV အစီစဥ္ တာ၀န္ဆက္ ေပးလုိ႔မရေတာ့ဘူး။ ေအာ္စလုိက လဲြေျပာင္းတာ၀န္ယူမွရမယ္'' လုိ႔ ညြန္မႈး ၂ ဦးက က်ေနာ္တုိ႔သတင္း သမားအားလုံးကိုေခၚယူ ရွင္းျပပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ဘာေၾကာင့္ ဆက္တာ၀န္ေပးလုိ႔မရတာလဲ။ DVB ညြန္မႈးေတြနဲ႔ ကုိသင္းကုိကုိတုိ႔အၾကား ဘာေၾကာင့္ အကြဲအျပဲေတြျဖစ္ခဲ့ရသလဲဆုိတဲ့ အေသးစိပ္ကိုေတာ့ ညြန္မႈးေတြကရွင္းျပျခင္းမရွိပါ။ ဒီေတာ့ အမွန္တကယ္ ဘာေတြျဖစ္ခဲ့သလဲဆုိတာ က်ေနာ္တုိ႔မသိပါ။ ညြန္မႈးေတြဖက္ကေျပာတာကိုပဲၾကားရျပီး ကုိသင္းကုိကို တုိ႔ဖက္ကေန အခုခ်ိန္ထိ တခါမွ တရား၀င္ ရွင္းလင္းခ်က္ထုတ္တာမေတြ႔ရေသးပါ။ 


Radio သမားေတြကုိ TV သမားအျဖစ္အသြင္ေျပာင္းတဲ့အခါ

ေသခ်ာတာတခုကေတာ့ အဲဒီလုိညြန္မႈးေတြကေခၚေျပာျပီး တလေလာက္အတြင္းမွာတင္ က်ေနာ္တုိ႔ ေရဒီယုိသတင္းသမားေတြအားလုံး TV သင္တန္းတက္ဖုိ႔ျပင္ဆင္ရပါတယ္။ ေရဒီယုိသတင္းေတြနဲ႔ မ အားမလပ္ျဖစ္ေနတဲ့ၾကားထဲ ေနာက္ထပ္ TV တာ၀န္တခုပါ ထပ္တုိးလာမယ္ဆုိေတာ့ ဘယ္လြယ္ပါ့ မ လဲ။ မာရသြန္ေျပးပဲြမွာ ပန္း၀င္လာတဲ့လူကို ေနာက္ထပ္ ၁၀ မုိင္ေလာက္ထပ္ေျပးပါဦးလုိ႔ အေျပာခံရ သလုိျဖစ္ေနမလားပါပဲ။

(Burma VJ ရုပ္ရွင္မွတ္တန္းအတြက္ DVB-TV စက္ခန္းအတြင္း ရုိက္ကူးေနစဥ္)

ဒါေပမယ့္ ဒီေနရာမွာ အားကစားသမားေတြနဲ႔ သတင္းသမားေတြ လာတူေနတယ္လုိ႔က်ေနာ္ထင္ပါ တယ္။ ဥပမာ ေဘာ္လုံးပဲြေတြမွာ ကစားသမားတဦးဦး ပင္ပန္းလြန္းေနတယ္ထင္လို႔ သူ႔ရဲ့ နည္းျပဆရာ ကယူဆတဲ့အတြက္ အဲဒီလူကုိအနားေပးျပီး ေနာက္တဦးနဲ႔ အစားထုိးတာ၊ ပဲြမျပီးခင္အနားေပးခံရတာ ကို ေဘာ္လုံးသမားေတြ ၾကိဳက္ေလ့မရွိပါ။ အဲဒီလုိပါပဲ သတင္းသမားေတြၾကားမွာလဲ ပင္ပန္းတာ၊ အခ်ိန္ ပုိလုပ္ရတာကို ျငင္းဆုိသူအေတာ္နည္းျပီး ကုိယ္လုိက္တဲ့သတင္း မ်ားမ်ားပါေစခ်င္သူ၊ ေရဒီယုိနဲ႔ TV မွာ ကုိယ့္အသံ၊ ကုိယ့္ပုံပါခ်င္သူက ပုိမ်ားေနတယ္လို႔ထင္ပါတယ္။

ဘာေၾကာင့္လဲဆုိရင္ လစာကုိတုိးမေပးပဲ အလုပ္တာ၀န္ကိုပဲတုိးေပးတဲ့အေပၚ၊ တခုစာအတြက္ပဲ လစာေပးျပိး ၂ ခုစာခုိင္းမယ္ဆုိတဲ့စီမံခ်က္အေပၚ မတရားဘူးလုိ႔ ကန္႔ကြက္သူတဦးမွမရွိလုိ႔ပါ။ သတင္း အယ္ဒီတာ ကုိမုိးေအး၊ ေနစဥ္တာ၀န္က်အယ္ဒီတာ က်ေနာ္၊ သတင္းခန္း၀န္ထမ္းေတြျဖစ္တဲ့ မခင္နွင္း ထက္၊ မေအးေအးမြန္နဲ႔ နန္းခမ္းကေယာက္တုိ႔ အားလုံး TV သင္တန္းတက္ဖုိ႔သေဘာတူလုိက္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ကန္႔ကြက္သူ လုံး၀မရွိတာမ်ဳိးေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ အပတ္စဥ္က႑တာ၀န္ခံ ကုိစုိး၀င္းညုိ (ဒီလုိ ျငင္းဆုိတဲ့အတြက္ ေနာက္ပုိင္းမွာ အလုပ္ထုတ္ခံရျပီး ၂၀၀၇ ဒီဇင္ဘာမွာ ကြယ္လြန္သြားသူ) ကေတာ့  ဒီလုိ TV အစီစဥ္တုိးမယ္ဆိုတဲ့အေပၚ ကန္႔ကြက္ပါ တယ္။ မာနယ္ပေလာေခတ္ကတည္းကစျပီး သူကုိ ေရဒီယုိမွာ အလုပ္ခန္႔ထားတာသာျဖစ္တဲ့အတြက္ ေရဒီယုိ တခုပဲလုပ္နုိင္မယ္။ TV လုပ္ဖုိ႔အတြက ္နည္းပညာေတြထပ္သင္ရမွာကုိ သူမၾကိဳက္ဘူး။ ေရဒီ ယုိ တခုတည္းကုိပဲ နုိင္နုိင္နင္းနင္းလုပ္ပါရေစလုိ႔ ေတာင္းဆုိခဲ့ပါတယ္။

ဒီလုိနဲ႔ေနာက္ဆုံးေတာ့ ကိုစုိး၀င္းညုိမပါေတာ့ပဲ က်ေနာ္တုိ႔ သတင္းသမား ၅ ဦး၊ ၀က္ဆိုက္ဌာနတာ၀န္ခံ မသီတာနဲ႔ ဒုညြန္မႈး ကုိခင္ေမာင္၀င္းအပါ၀င္ အားလုံး ၇ ဦး TV ကင္မရာသင္တန္းနဲ႔ တည္းျဖတ္မႈ သင္တန္းတက္ၾကရပါတယ္။ သင္တန္းဆရာက ဘန္ေကာက္အေျခစိုက္ AsiaWorks Television မွ အေမရိကန္ ၀ါရင့္ VJ (Video Journalist) သမား။ သင္တန္းအခ်ိန္က စုစုေပါင္းမွ ၁၄ ရက္တည္း။

၁၄ ရက္တည္းဆုိေပမဲ့ သတင္းသမားေတြအားလုံး ၁၄ ရက္အလုပ္နားျပီး သင္တန္းတက္တဲ့ျဖစ္စဥ္မ်ဳိး DVB သမုိင္းမွာ ဒါ ပထမဆုံးပါပဲ။ တကယ္က အားလုံးတျပိဳင္တည္းနားျပီး ဒီလုိသင္တန္းတက္ေနခ်ိန္ မွာ ပုံမွန္လႊင့္ေနၾက ေရဒီယုိအစီစဥ္ေတြမထိခုိက္ေအာင္အတြက္ ေရဒီယုိသတင္းေထာက္ လူသစ္ သင္ တန္းတခုကုိ ဒီသင္တန္းမစခင္ေလးကမွ အေရးေပၚအရင္ေပးခဲ့ရပါေသးတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ TV သင္ တန္းတက္ေနခ်ိန္မွာအဲဒီပုဂၢဳိလ္ေတြက ေရဒီယုိကုိ တာ၀န္ယူေပးထားတာေပါ့။ (အဲဒီသင္တန္းသား ရ ဦးအေၾကာင္းကုိ သီးျခား ထပ္ေရးပါဦးမည္)။


Radio နဲ႔ TV ဘာကြာသလဲ

က်ေနာ္တုိ႔ အားလုံးဟာ ၀ါရင့္ေရဒီယိုသတင္းေထာက္ေတြျဖစ္ေပမဲ့ TV ကင္မရာကုိေတာ့ တခါမွ မကုိင္ ဖူးပါ။ TV ကင္မရာဆုိတာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၃ ေထာင္၀န္းက်င္ေပးရတဲ့ နုိင္ငံတကာအဆင့္မွီ Sony HDV ကုိေျပာတာပါ။ ဘတ္တေသာင္း၀န္းက်င္ရွိတဲ့ ရုပ္ေသကင္မရာနဲ႔ ဗီြဒီယုိကင္မရာေတြကိုေတာ့ ၁၉၉၇ ခုနွစ္၀န္းက်င္၊ ေတာထဲမွာေနစဥ္ကတည္းက က်ေနာ္ကိုင္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေရွ့အခန္းေတြ မွာတင္ျပခဲ့တဲ့အတုိင္း ၾကားဖူးနား၀နဲ႔ သင့္သလုိရုိက္ခဲ့တာသာျဖစ္ျပီး ကင္မရာအေၾကာင္းစနစ္္တက် တခါမွမသင္ခဲ့ဖူးပါ။
(DVB-TV သင္တန္းသားတဦး ျမိဳ့ထဲမွာ ရုိက္ကူးေရးေလ့က်င့္ေနစဥ္)

တနည္းအားျဖင့္ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အသံရဲ့သေဘာတရား၊ အသံတည္းျဖတ္မႈေတြနဲ႔ ၁၀ နွစ္ေက်ာ္ ရင္းနွီးခဲ့ဖူးတဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ဟာ အရုပ္ရဲ့သေဘာတရား၊ အရုပ္တည္းျဖတ္မႈေတြကို အခုမွ ABCD ကေန စသင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေဒၚလာ သုံးေထာင္တန္ကင္မရာေတြ၊ တည္းျဖတ္စက္ေတြသုံးျပီး အေမရိကန္ သင္တန္း ဆရာက အေသခ်ာသင္ေပးဖုိ႔ျပင္ေနပါျပီ။

သူသင္ေပးတဲ့ ဗီြဒီယုိကင္မရာသေဘာတရား အားလုံးကုိမမွတ္မိေတာ့ေပမဲ့ အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္က ေတာ့ ရုပ္-သံ မွတ္တန္းတုိတခုအတြက္ အနည္းဆုံးရုိက္ကြက္ ၅ ခုလုိတယ္ဆုိတာကိုေတာ့ အခုထိ အ မွတ္ရေနပါတယ္။ Establishing shot (သရုပ္ေဖၚရုိက္ခ်က္)၊ Wide shot (ျမင္ကြင္းက်ယ္ရုိက္ခ်က္)၊ Medium shot (အေနေတာ္ရုိက္ခ်က္)၊ Close up shot (အနီးကပ္ရုိက္ခ်က္) နဲ႔ Over shoulder shot (ပခုံးေက်ာ္ရုိက္ခ်က္)တုိ႔ လုိအပ္တယ္လို႔ေျပာပါတယ္။

အခ်ိန္ယူရုိက္နုိင္တဲ့ ရုပ္-သံ စတုိရီအတြက္ေျပာတာပါ။ အေရးေပၚသတင္းေတြအတြက္ေတာ့ အဲဒီစံ ေတြနဲ႔သြားတုိင္းေနလုိ႔ဘယ္ျဖစ္မလဲ။ ရတဲ့ေနရာမွာ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ရုိက္ေပေတာ့ေပါ့။ က်ေနာ္တုိ႔ကုိသင္တာက နုိင္ငံတကာသတင္းဌာနၾကီးေတြလုိ သတင္းေထာက္၊ ထုတ္လုပ္ေရးမႈး၊ ကင္ မရာ သမား၊ အသံဖမ္းအင္ဂ်င္နီယာ၊ နည္းပညာကြ်မ္းက်င္သူ စသျဖင့္ အသင္းလုိက္သတင္းယူတဲ့ နည္းမဟုတ္။ အဲဒီအခ်ိန္က DVB သတင္းခန္းတခုလုံးေပါင္းမွ ၀န္ထမ္းက ၅ ဦးတည္းသာရွိတဲ့အတြက္ ဒီလုိနည္းနဲ႔လဲ အလုပ္မျဖစ္နုိင္ပါ။

ဒီေတာ့ ဒုညႊန္မႈး ကိုခင္ေမာင္၀င္း ခဏခဏညႊန္းဆုိေလ့ရွိတဲ့အတုိင္း All In One ေပၚလစီအရ DVB သတင္းသမားတုိင္းဟာ ကြန္မန္ဒုိေတြျဖစ္တယ္။ အားလုံးကုိတတ္ေျမာက္ထားရမယ္၊ အားလုံးကုိတဦး တည္းနဲ႔ေဆာင္ရြက္နုိင္ရမဲ့ဆုိတဲ့မူအတုိင္း သင္ေပးပါတယ္။ သင္တန္းအမည္ကုိက TV သတင္း ေထာက္သင္တန္းမဟုတ္ပါ။ VJ (Video Journalist) ဗီြဒီယုိ ဂ်ာနယ္လစ္သင္တန္းသာျဖစ္ပါတယ္။ ဗီြဒီယုိ ကင္မရာတလုံးကိုင္ျပီး တဦးတည္းခရီးသြား၊ တဦးတည္းရုိက္၊ တဦးတည္းတည္းျဖတ္၊ တဦး တည္း ထုတ္လုပ္နုိင္တဲ့နည္းေပါ့။

အားလုံးက ၀ါရင့္သတင္းသမားေတြဆုိေတာ့ စတုိရီတခုတည္ေဆာက္ေရးအတြက္ ဘာမွ မခက္ပါ။ ကင္မရာသေဘာတရားကလဲ အေတြ႔အၾကဳံနည္းနည္းရွိလာရင္ အလုပ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပုံေတြကို တည္းျဖတ္တဲ့အခါမွာေတာ့ ျပသာနာနည္းနည္းရွိပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိရင္ အသံေတြကုိတည္း ျဖတ္ေနၾကျဖစ္တဲ့ ေရဒီယုိသမားေတြဟာ အရုပ္ေတြကိုလဲ အသံေတြလုိသေဘာထားျပီး လုိတဲ့ေနရာ ေလာက္ပဲေရြးျပီးယူလုိက္ေတာ့ အားလုံး Jam Cut ေတြျဖစ္ကုန္ပါတယ္။

(Text) စကားလုံး၊ (Voice) အသံ၊ Image (ဓတ္ပုံ) နဲ႔ Visual (ပုံရိပ္) ေတြကုိတည္းျဖတ္ရတဲ့ သေဘာ တရားခ်င္းတူေပမဲ့ နည္းပညာခ်င္းမတူဘူးလုိ႔ေျပာရမယ္ထင္ပါတယ္။ က်ေနာ္တဦးတည္းအဖုိ႔ေတာ့ စ ကားလုံးေတြကုိတည္းျဖတ္ရတာ အလြယ္ဆုံးလုိ႔ထင္ပါတယ္။ လြယ္တယ္ဆုိတာက နည္းပညာသေဘာ ကုိ ေျပာတာပါ။ သတင္းေထာက္တဦးဦးေရးပို႔လာတဲ့ သတင္းစာသားကို အယ္ဒီတာလုပ္သူက မလုိတဲ့ ေနရာေတြျဖတ္ထုတ္ျပီး လုိတဲ့စကားလုံးနည္းနည္းထပ္ထည့္၊ ဒါမွမဟုတ္ စကားပုိဒ္ေတြကို ေရွ့တုိး၊ ေနာက္ဆုတ္လုပ္လုိက္လုိ႔ရပါတယ္။ တခါ ရုပ္ေသဓာတ္ပုံကိုလဲ အဲဒီလုိပဲ လုိသေလာက္ျဖတ္ယူ လုိက္ လုိ႔ ရနုိင္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ အသံနဲ႔ ရုပ္-သံ မွာ အဲဒီလုိလုပ္ဖုိ႔မလြယ္ပါ။ ေရဒီယုိသတင္းေပးပုိ႔ခ်က္တခုကုိ အယ္ဒီတာက မၾကိဳက္လုိ႔ျပင္မယ္ဆုိရင္ မလုိတာကိုျဖတ္ထုတ္ရံုပဲရနုိင္ပါတယ္။ ေရွ့တုိး ေနာက္ဆုတ္လုပ္ဖို႔မလြယ္ပါ။ အသံေတြလည္ပင္းညွစ္ခံရသလုိျဖစ္သြားနုိင္ပါတယ္။ အသစ္ထပ္ထည့္ဖုိ႔ဆုိတာကေတာ့ လုံး၀ မျဖစ္ နုိင္ပါ။ ဒီေတာ့ သတင္းေထာက္ပုိ႔လာတဲ့အတုိင္း သင့္သလုိျဖတ္ျပီး လႊင့္ခ်င္လြင္၊ မလႊင့္ခ်င္ရင္ ကိုယ္လုိ တဲ့ပုံစံကိုေျပာျပီး သတင္းေထာက္ကို အသစ္ျပန္ျပင္ပို႔ခုိင္းတဲ့နည္းပဲရွိပါတယ္။

ဗီြဒီယုိက်ေတာ့ ပိုဆုိးသြားပါတယ္။ Jam Cut ဆုိတာၾကီးရွိေနတဲ့အတြက္ လုိတဲ့ေနရာခ်ည္း ကြက္ျပီး ျဖတ္ယူဖုိ႔မလြယ္ပါ။ အဲဒီလုိယူနုိင္ဖုိ႔အတြက္၊ တနည္းအားျဖင့္ Jam Cut မျဖစ္ေစဖုိ႔၊ Jam Cut ကိုဖုံးဖိ နုိင္ဖုိ႔အတြက္ Cut away လုိ႔ေခၚတဲ့ ၾကားညွပ္သုံးနုိင္မဲ့ ရုိက္ကြက္ေလးေတြကို သတင္းယူစဥ္ကတည္း က စဥ္းစားျပီးရုိက္လာဖုိ႔လိုပါတယ္။ ဆုိလုိတာက အင္တာဗ်ဳးပုံအျပင္ အဲဒီလူရဲ့ လက္လႈပ္ေနပုံေလး၊ အက်ီေပၚက NLD တံဆိပ္ေလး၊ ယူနီေဖာင္းနဲ႔ဆုိရင္လဲ လက္ေမာင္နဲ႔ ရင္ဘတ္က ဘက္တံဆိပ္ေလး စ သျဖင့္ေပါ့။ သူပါးစပ္က မနားတမ္းေျပာေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အဲဒီ Cut away ေလးနဲ႔ ပါးစပ္ကုိပိတ္လုိက္ျပီး ကိုယ္လုိခ်င္တဲ့ေနာက္တသံ၊ ေနာက္တကြက္နဲ႔ဆက္ရတဲ့ တည္းျဖတ္မႈမ်ဳိးေပါ့။

တနည္းအားျဖင့္ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ပုံနွိပ္မီဒီယာ၊ ေရဒီယုိနဲ႔ TV မီဒီယာ၊ အြန္လုိင္းမီဒီယာတုိ႔အားလုံး ဟာ သတင္းသေဘာတရားခ်င္းတူေပမဲ့ နည္းပညာသေဘာမွာ အေတာ္ကြာသြားပါတယ္။ ေရဒီယုိနဲ႔ TV သမားေတြဟာ သတင္းပညာအျပင္ စက္ပုိင္းဆုိင္ရာကိစၥေတြကိုပါ တီးမိေခါက္မိဖုိ႔လုိလာပါတယ္။ သတင္းကေကာင္းေနေပမဲ့ အသံကမၾကည္လင္ရင္ အဲဒီေရဒီယုိသတင္းက ပ်က္သြားနုိင္ပါတယ္။ အ လားတူ အရုပ္မၾကည္လင္ရင္လဲ TV သတင္းက ပ်က္သြားနုိင္ပါတယ္။

DVB-TV ေတြကိုၾကည့္ရင္းနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔သတင္းသမားေတြအခ်င္းခ်င္းေနာက္ေလ့ရွိတဲ့စကားတလုံး ရွိပါတယ္။ ဒီသတင္းကေတာ့ကြာ ''အသံကုိ ဖ်က္ျပီး အရုပ္ကုိ၀ါးေပးပါ'' လုိ႔ေတာင္းဆုိထားသလားမသိပါဘူး။ ဆုိးလုိက္တဲ့ အျဖစ္ဆုိတဲ့စကားပါ။ DVB-TV ရဲ့ ေခတ္ဦးပုိင္းကာလေတြမွာ ပရိတ္သတ္ဆီကေန သူတုိ႔လုံျခံဳေရး အတြက္ အဲဒီလုိမ်ဳိးေတာင္းဆုိမႈတခ်ဳိ႔ တကယ္ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ပုိင္းမွာေတာ့ သတင္း ေထာက္ေတြက သူတုိ႔ပုံကို၀ါးေပးရင္ေတာင္ ပရိတ္သတ္ကလက္မခံေတာ့ပဲ ေပၚတင္ထည့္ေပးပါ၊ ထင္ ထင္ရွားရွားထည့္ေပးပါ။ ဘယ္သူမွမေၾကာက္ေတာ့ဘူးလုိ႔ေတာင္းဆုိလာပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ကင္မရာမကြ်မ္းက်င္မႈ၊ နည္းပညာအားနည္းမႈ၊ တစုံတရာလဲြေခ်ာ္မႈေတြေၾကာင့္ DVB-TV ရဲ့ ပုံရိပ္တခ်ဳိ႔ဟာ ေနာက္ပုိင္းကာလေတြအထိ တုန္မႈန္ေနေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လဲ ခုနကပ်က္လုံး က် ေနာ္တုိ႔အၾကား ထြက္ေပၚလာတာေပါ့။ ''အသံကုိဖ်က္ျပီး အရုပ္ကုိ၀ါးေပးပါ'' လုိ႔ေတာင္းဆုိထားသလား မသိပါဘူး ဆုိတဲ့ ေနာက္ေျပာင္မႈမ်ဳိး ေနာက္ထပ္မၾကားရေအာင္ က်ေနာ္တုိ႔သတင္းသမားေတြအားလုံး အစဥ္သတိထား ၾကိဳးစားသြားဖို႔ လုိေနတယ္မဟုတ္ပါလား။    ။
.........................................................................................................

၁၄ ရက္သင္တန္းအျပီးမွာ အစမ္းရုိက္ရင္းနဲ႔ သတင္းလႊင့္နုိင္တဲ့အဆင့္ထိေရာက္သြားတဲ့ က်ေနာ္ရဲ့ လက္ရာတခု...



..................................................................................................................................................

အဲဒီသင္တန္းကာလအတြင္း ကုိခင္ေမာင္၀င္း ထုတ္ေ၀ခဲ့တဲ့ ဓာတ္ပုံအေျခခံ စာအုပ္ငယ္...။


......................................................................................................

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More