Sunday, August 11, 2013

သူပုန္ေက်ာင္းသား တဦးရဲ႕ ျပည္ေတာ္ျပန္ ခရီးစဥ္ (၁၃)

ဧရာ၀တီ။


 အာဇာနည္ ဗိမာန္
အာဇာနည္ ဗိမာန္

ပုဂံခရီးစဥ္ အၿပီးမွာေတာ့ ဗီဇာကလည္း ကုန္ဖုိ႔ ၂ ရက္သာ က်န္ေတာ့တဲ့အတြက္ ရန္ကုန္ကုိ အျမန္ ျပန္ဆင္းလာရပါတယ္။ ပုဂံ-ရန္ကုန္ ကားေပၚမွာ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ ကားထက္ ႏိုင္ငံျခားသား ပုိမ်ားတာေတြ႔ရၿပီး ခရီးသည္ ၃ ပုံ ၂ ပုံ ေလာက္က ႏိုင္ငံျခားသားေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ကားကလည္း ေကာင္း၊ ကားဆရာေတြကလည္း ကြ်မ္းတဲ့အတြက္ ဒီ္ခရီးစဥ္က စိတ္ခ်ရေလာက္တယ္လုိ႔ ထင္မိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တေန႔ည (ေမလ ၂၅ ညက) ကမွ ဒီအေ၀းေျပး ကြန္ကရစ္ လမ္းမသစ္ႀကီးေပၚမွာ ကားထပ္ေမွာက္လို႔ ႏိုင္ငံျခားသားေတြ အပါအ၀င္ လူ ၁၂ ဦး ေသဆုံးထားတဲ့ သတင္းက လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ႀကီး ျဖစ္ေနေတာ့ စုိးရိမ္စိတ္ကို ဘယ္လုိမွ ေလွ်ာ့ခ်လုိ႔မရ။ ပုဂံကေန ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၀င္တဲ့အထိ ေကာင္းေကာင္း အိပ္လုိ႔ မေပ်ာ္ခဲ့ပါ။

အစစအရာရာ အဆင္ေျပပါတယ္လုိ႔ ခ်ီးမြမ္းခန္းဖြင့္ခံေနရတဲ့ ပုဂံ-ရန္ကုန္ အထူးဘတ္စကားဟာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ ၀င္ခါနီး ခေရပင္လမ္းခြဲနား ေရာက္မွ ျမန္မာဇာတိျပပါေတာ့တယ္။ မနက္ ၅ နာရီ၀န္းက်င္ ေမွာင္မဲေနဆဲမွာ ကားကို ရပ္လုိက္ၿပီး “ေအာင္မဂၤလာအထိ သြားရင္ လူသိပ္ရႈပ္တယ္၊ ဒီမွာဆင္းတာ ေကာင္းတယ္၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲအထိ ၄၀၀၀ ပဲ ယူပါတယ္” လုိ႔ ကားေပၚတက္လာတဲ့ တကၠစီသမားေတြက ေအာ္ေျပာပါတယ္။ ကားကုိ ဒီမွာရပ္ၿပီး ဒီလုိလုပ္မယ္ ဆုိတာကုိ စပယ္ယာက ဘာမွႀကိဳတင္ရွင္း ျပထားျခင္းမရွိပါ။ အခု တကၠစီသမားေတြ ကားေပၚေရာက္ၿပီး ေဖာက္သည္ ေခၚေနတဲ့အထိ စပယ္ယာက ဘာမွ၀င္မေျပာေသး။ ျမန္မာေတြက တကၠစီသမားေတြ ေခၚတာကို နားလည္ ႏိုင္ေပမယ့္ ႏိုင္ငံျခားသားေတြက မနက္ေစာေစာစီးစီး ဘာေတြျဖစ္ေနလဲဆုိတဲ့ နားမလည္ႏိုင္တဲ့ အၾကည့္ေတြနဲ႔။

ျမန္မာအမ်ားစုက သေဘာေပါက္ၿပီး ဒီမွာ ဆင္းလုိက္ၾကေပမယ့္ ႏိုင္ငံျခားသားေတြကေတာ့ မဆင္းပါ။ ဂိတ္ဆုံးအထိ ဆက္လုိက္သြားၾကမယ့္ပုံပါပဲ။ စပယ္ယာကုိ ကုိယ္တုိင္သြားေမးေတာ့ ဒိီမွာဆင္းတာ ပိုေကာင္း တယ္ဆုိတာနဲ႔ က်ေနာ္လည္း ဆင္းၿပီး နီးတဲ့ တကၠစီတစီးေပၚ တက္လုိက္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ၄၀၀၀ ဆုိတာ တဦးခ်င္းစီ အတြက္သာ ျဖစ္ၿပီး လူ ၂ ဦးအတြက္ ၈၀၀၀ ယူလုိက္ပါတယ္။ ပထမတဦးကုိ ဗဟန္းဘက္မွာခ်ၿပီး က်ေနာ့္ကိုေတာ့ အလုံအထိ လုိက္ပုိ႔ေပးပါတယ္။ ဒါလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ပါပဲ။ ေနရပ္မတူတဲ့ ခရီးသည္ႏွစ္ဦးကို တကၠစီ တစီးတည္းနဲ႔ တင္ၿပီး တေယာက္ ၄၀၀၀ စီယူတဲ့ စနစ္ေပါ့။

ရန္ကုန္ကုိ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ပထမဆုံး က်ေနာ္သြားတဲ့ေနရာက ပန္းဆုိးတန္းလမ္းရွိ ျပည္၀င္ခြင့္နဲ႔ ေနထုိင္ခြင့္ဌာန။ ဆုိင္းဘုတ္တင္ထားတဲ့အတုိင္း အတိအက်ေျပာရမယ္ဆုိရင္ “လူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရးႏွင့္ အမ်ိဳးသား မွတ္ပုံတင္ေရး ဦးစီးဌာန၊ လူ၀င္မႈႀကီးၾကပ္ေရးႏွင့္ ႏိုင္ငံသားျပဳဌာနခြဲ၊ ျပည္၀င္၊ ျပည္ျပန္၀င္ႏွင့္ ေနခြင့္ဌာန” ဆီကုိျဖစ္ပါတယ္။ ေနျပည္ေတာ္က ႐ံုးေတြမွာ အေစာင့္ေတြ မ်ားလွေပမယ့္ ရန္ကုန္က ဒီ႐ံုးမွာေတာ့ ဘာအေစာင့္မွမရွိ။ အထဲ ၀င္သြားေတာ့ Reception ေကာင္တာလည္း မရွိပါ။ အမ်ဳိးသမီးအမ်ားစု ပါ၀င္တဲ့ အျဖဴ အစိမ္းလုိ ယူနီေဖာင္းေတြ ၀တ္ထားတဲ့လူေတြက စားပြဲေတြမွာထုိင္ၿပီး ဖိုင္လွန္သူလွန္။ စကားေျပာသူေျပာနဲ႔ က်ေနာ္၀င္လာတာကုိ ဘယ္သူကမွ အဖက္မလုပ္ပါ။

အနီးဆုံးစားပဲြက အမ်ဳိးသမီးႀကီး တဦးေရွ႕က ခုံမွာထုိင္ၿပီး ဆုိရွယ္ဗီဇာ သက္တမ္းတုိးခ်င္ေၾကာင္းေျပာေတာ့ ဘယ္မွာေနလဲ၊ ဘယ္ေလာက္ တုိးခ်င္တာလဲ စသျဖင့္ ေမးပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကိုယ္ေနတဲ့ၿမိဳ႕နယ္္ လ၀ကမွာ အရင္တင္ျပဖုိ႔ လိုတယ္။ အဲဒီၿမိဳ႕နယ္ လ၀က က စာရၿပီးမွ ဒီ႐ံုးကုိလာပါ။ ဒါဟာ ဗဟုိ႐ံုး ျဖစ္တယ္လို႔ အရင္ေခတ္ လက္က်န္ စာေရးမ မ်က္ႏွာထားနဲ႔ က်ေနာ့္ကုိ ေျပာလုိက္ပါတယ္။ အဲဒါမွ ဒုကၡ။ ဗီဇာက မနက္ျဖန္ ကုန္ေတာ့မယ့္ဟာကုိ။ သူအႀကံေပးတဲ့အတုိင္း ဟုိရံုး-ဒီရံုးသြားေနရရင္ အခ်ိန္ေတြ ေက်ာ္ကုန္ေတာ့မွာေပါ့။

“အုိဗာစေတး Over Stay ေနလုိ႔ရ တယ္မုိ႔လား။ တရက္ ၃ ေဒၚလာ ေပးလုိက္ရင္ အားလုံး အုိေကတယ္လုိ႔ က်ေနာ္ ၾကားဖူးပါတယ္” လုိ႔ နည္းနည္း အထြန္႔တက္လုိက္ေတာ့ ၀န္ထမ္းအမ်ဳိးသမီးက မ်က္ေမွာင္ကုပ္ ၾကည့္ၿပီး “အဲဒါဆုိရင္ ဟုိဖက္စားပဲြမွာ သြားေျပာ” လုိ႔ ေနာက္စားပဲြတလုံးဆီ လက္ညုိး ညႊန္လုိက္ပါတယ္။ စားပဲြအားလုံးရွိ ၀န္ထမ္းတုိင္း လုိလုိကေတာ့ မ်က္နွာထား တပုံစံတည္းပါပဲ။ ဘယ္လုိေျပာရမလဲ။ ပုဂံ-ရန္ကုန္ အေ၀းေျပးကားေပၚက စပယ္ယာမေလးရဲ႕ မ်က္နွာထားနဲ႔ တျခားစီျဖစ္ေနတယ္လို႔ အလြယ္ေျပာနုိ္င္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ပုဂၢလိက ကုမၸဏီ ၀န္ထမ္းနဲ႔ အစိုးရ၀န္ထမ္းဆုိေတာ့ ဒီေလာက္ေတာ့ ကြာမွာေပါ့ေလ။

ဒါေပမယ့္ အဲဒီစားပဲြရွိ ၀န္ထမ္းအမ်ဳိးသမီးက က်ေနာ္ေတာင္ ဘာမွမေျပာရေသးခင္ “ဟုတ္တယ္။ Over Stay ေနၿပီး တရက္ ၃ ေဒၚလာႏႈန္းနဲ႔သာ ေလယာဥ္ကြင္း လ၀က မွာေပးလုိက္။ အဲဒါအေကာင္းဆုံးနည္းပဲ” လုိ႔ ေျပာခ်လုိက္ေတာ့ က်ေနာ္ အေတာ္ အံ့ၾသသြားပါတယ္။ သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ ဒီလုိေျပာမွေတာ့ အုိဗာစေတးနဲ႔ ေနလုိ႔ရတာ ေသခ်ာသြားၿပီေပါ့။

အဲဒါေသခ်ာၿပီ ဆုိတာနဲ႔ သီတင္းတပတ္ ထပ္ေနဖုိ႔ ဆုံးျဖတ္လုိက္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘန္ေကာက္-ရန္ကုန္ အသြား အျပန္ ၀ယ္ထားတဲ့ ေလယာဥ္လက္မွတ္ကုိ သီတင္းတပတ္ ထပ္တုိးဖုိ႔ သြားေျပာရပါတယ္။ က်ေနာ္ ၀ယ္ထားတဲ့ လက္မွတ္က ရက္ ၃၀ အတြင္း ေစ်းခ်ထားတဲ့လက္မွတ္တဲ့။ ရက္ထပ္တုိးလို႔ မရ။ တုိးမယ္ ဆုိရင္ ေဒၚလာ ၁၀၀ ထပ္ေဆာင္း ေပးရမယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ ဘာမွမတတ္ႏိုင္။

ေနာက္တေန႔ မနက္မွာေတာ့ ရန္ကုန္ ေရာက္ေနတုန္း ဆယ္တန္းေအာင္လက္မွတ္ ယူသြားဦးမွဆုိၿပီး ရန္ကုန္္ တကၠသိုလ္ (လႈိင္နယ္ေျမ) ၀င္းအတြင္းရွိ ဇြဲကပင္ေဆာင္ဆီ ေျပးရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီမွာက ေအာင္လက္မွတ္ ထုတ္ေပးတဲ့ ေနရာမဟုတ္၊ အမွတ္စာရင္း ထုတ္ေပးတဲ့ေနရာသာ ျဖစ္တယ္။ ေအာင္လက္မွတ္ လုိခ်င္ရင္ လသာၿမိဳ႕နယ္ကုိ သြားပါလုိ႔ အဲဒီက လမ္းညြန္လုိက္ပါတယ္။ တကၠစီခနဲ႔ မြဲမယ့္ကိန္းပါပဲ။ လသာ ရဲစခန္းအနီးရွိ ျမန္မာႏိုင္ငံ စာစစ္အဖြဲ႕လို႔ ဆုိင္းဘုတ္တင္ထားတဲ့ အေဆာက္အအံုတခု ေရွ႕ေရာက္ေတာ့ “ေအာင္လက္မွတ္ အျမန္ရရွိေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးေနပါသည္။ ပဲြစားမလုိပါ” ဆုိတဲ့ စာတန္းႀကီးကို ေတြ႔ရပါတယ္။

အဲဒီ အေဆာက္အအံုႀကီးထဲ ၀င္သြားေတာ့ ေအာင္လက္မွတ္ရဖုိ႔ တန္းလာစီေနတဲ့ လူငယ္ေတြ အမ်ားႀကီး။ “ေဟာဒီမွာ ေဖာင္ အရင္ျဖည့္ပါ။ တေစာင္ ၂၅၀ တည္းပါ” လုိ႔ စာေရးမတဦးက ေျပာပါတယ္။ အဲဒီေဖာင္ကုိယူဖုိ႔ လွမ္းလုိက္ေတာ့ က်ေနာ့္ ကိုယ္ေပၚ မုိးစက္တခ်ဳိ႕ က်လာပါတယ္။ အေပၚကုိ ေမာ့ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ေခါင္မုိးကမလုံ။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ပညာေရးဌာနနဲ႔ စာစစ္ဌာနႀကီး ေခါင္မလုံဘဲ မုိးယုိေနတာကုိ ကိုယ္တုိင္ ျမင္လုိက္ရတယ္ ဆုိပါေတာ့။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္မွအပ က်န္လူအားလုံးက ေခါင္မလုံလုိ႔ မုိးယုိတဲ့ ကိစၥကုိ အထူးအဆန္းလုိ႔ ထင္ထားပုံမရပါ။ အားလုံး ပုံမွန္အတုိင္းေရး၊ ပုံမွန္အတုိင္းျဖည့္၊ ပုံမွန္အတုိင္း တန္းစီေပါ့။

“ဦးေလးက သားအတြက္ ကုိယ္စား လာယူေပးတာလား” ဆုိၿပီး အသံၾကားလုိ႔ လွည့္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ က်ေနာ့္ေဘးမွာ ဘယ္သူမွမရွိ။ ဒီေတာ့မွ စာေရးမေလးက က်ေနာ္ကုိၾကည့္ၿပီး ေျပာေနမွန္း ရိပ္မိလုိက္ပါတယ္။ ေသေရာ။ မဟုတ္ပါဘူး။ က်ေနာ္ကိုယ္တုိင္အတြက္ လာယူတာပါဆုိၿပီး ရွင္းျပေပမယ့္ “၁၉၈၃ က ေအာင္လက္မွတ္ကုိ ၂၀၁၃ က်မွလာယူတဲ့လူ မေတြ႔ဖူးပါဘူး” လုိ႔ဆုိၿပီး သူက မယုံဘဲ က်ေနာ္ ေနာက္ေနတယ္လို႔ ထင္ေနပါတယ္။ ဒုကၡပါပဲ။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ဒါဟာ ထူးျခားျဖစ္စဥ္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အေပၚထပ္က အရာရွိနဲ႔ သြားၿပီ ေဆြးေႏြးပါလို႔ အဲဒီ စာေရးမေလးက အႀကံျပဳလုိက္ပါတယ္။ အေပၚထပ္ကုိ တက္လာေပမယ့္ အခန္း၀ေတြမွာ ဆုိင္းဘုတ္မရွိေတာ့ ဘယ္အခန္းကို သြားရမွန္းမသိ။

“ရွင့္ ေအာင္စာရင္းက ၁၉၈၈ ေအာက္တုိဘာမွာ ထုတ္သြားၿပီးၿပီလုိ႔ စာရင္းျပထားတယ္။ ဒီေတာ့ ေပ်ာက္ဆုံးအေနနဲ႔ ျပန္ေလွ်ာက္လႊာတင္ရမယ္” ဆုိၿပီး အသက္ခပ္ႀကီးႀကီး ပညာေရး၀န္ထမ္း အမ်ဳိးသမီး တဦးက ေျပာပါတယ္။ ဒုကၡပါပဲ။ ၁၉၈၈ စက္တင္ဘာကတည္းက ေတာခုိသြားတဲ့လူရဲ႕ ေအာင္စာရင္းကုိ ေအာက္တုိဘာမွာ ဘယ္သူကမ်ား လာထုတ္သြားပါလိမ့္။ တခါမွ မထုတ္ရေသးလုိ႔ အခု လူကုိယ္တုိင္ လာထုတ္ပါတယ္ဆုိမွ ဘယ္သူက ၾကားက ထုတ္သြားတာလဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒီလုိ ေမးခြန္းထုတ္တာကို သူတုိ႔ မႀကိဳက္ပါ။

မွတ္တမ္းထဲမွာ ေရးထားတဲ့အတုိင္းပဲ ေပ်ာက္ဆုံးေၾကာင္း အေထာက္ထားျပၿပီး ျပန္ေလွ်ာက္႐ံုမွအပ အျခားနည္း မရွိဘူးလို႔ ဆုိပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ ဘယ္ေလာက္ ၾကာမလဲဆုိေတာ့ အနည္းဆုံး တလေလာက္ေတာ့ ၾကာမယ္လို႔ ၀န္ထမ္း အမ်ဳိးသမီးႀကီးက ေျဖပါတယ္။ ေသေရာ။

မနက္ျဖန္ နုိင္ငံျခားကုိ ျပန္ေတာ့မယ္။ ကုိယ္စား တေယာက္ေယာက္က ထုတ္ေပးထားလို႔ ရလားဆုိေတာ့ ႏိုင္ငံျခားမွာ ေနတာ ေသခ်ာရင္ ကိုယ္စားထုတ္လုိ႔ရတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေအာက္ပါ အခ်က္ ၈ ခ်က္လုိတယ္ လို႔ဆုိပါတယ္။ ေက်ာင္းသားရဲ႕ ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ မိတၱဴ၊ ကုိယ္စားထုတ္သူရဲ႕ မွတ္ပုံတင္မိတၱဴ၊ ေက်ာင္းသားရဲ႕ မွတ္ပုံတင္မိတၱဴ၊ ႏိုင္ငံျခားသြားေၾကာင္း ရပ္ကြက္မွေထာက္ခံစာ၊ သန္းေခါင္စာရင္းမိတၱဴ၊ General Power (GP) မူရင္း၊ ကုိယ္စား ထုတ္သူရဲ႕ ကတိ၀န္ခံခ်က္၊ ေက်ာင္းသားရဲ႕ ကုိယ္စား လႊဲစာ။

“ကဲ သိၿပီလား၊ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ႀကိဳးနီစနစ္အေၾကာင္း” လုိ႔ ေျပာၿပီး ကုိယ္နဖူး ကိုယ္႐ိုက္႐ံုမွအပ ဘာမွမတတ္ႏိုင္။ ေမာ္လၿမိဳင္တကၠသိုလ္မွာ ေက်ာင္းထြက္လက္မွတ္ ေနခ်င္းၿပီးရလာလုိ႔ ဒီမွာလည္း ဆယ္တန္း ေအာင္လက္မွတ္မ်ား ေန႔ခ်င္းၿပီး ရမလားဆုိၿပီး ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ေရာက္လာတဲ့ က်ေနာ္ တခါတည္း လက္လန္သြားပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခားမွာက ဘြဲ႔လက္မွတ္ေတြထက္ ဆယ္တန္းေအာင္လက္မွတ္က ပုိအေရးႀကီးတယ္လို႔ ေျပာၾကတဲ့အတြက္ လူကုိယ္တုိင္ ေရာက္တုန္း ႀကိဳးစားၾကည့္တာပါ။ အခုေတာ့ တကၠစီခလည္းကုန္၊ အခ်ိန္လည္းကုန္၊ လူလည္းစိတ္ညစ္။ ဒီလုိ ႀကိဳးနီ စနစ္ႀကီးနဲ႔ ကေတာ့ ဒီမုိကေရစီ ႏိုင္္ငံသစ္မွာ ဘယ္လုိမွ အလုပ္မျဖစ္ႏိုင္ပါ။

ေနာက္တေန႔ မနက္မွာေတာ့ တကၠစီခ်ည္း စီးေနလုိ႔မျဖစ္ဘူး။ အမ်ားျပည္သူနဲ႔ဆုိင္တဲ့ ဘတ္စ္ကားေတြ၊ ၿမိဳ႕ပတ္ ရထားေတြ စီးၾကည့္ဦးမွဆုိၿပီး ဆင္ေျခဖုံးေဒသတခုျဖစ္တဲ့ ေရႊျပည္သာၿမိဳ႕နယ္ဆီ ခရီးထြက္လာပါတယ္။ လွည္းတန္းမီးပိြဳင့္အနီးရပ္ၿပီး အင္းစိန္နဲ႔ ေရႊျပည္သာဘက္သြားတဲ့ ဘတ္စကားေတြကို ေစာင့္ရင္း ျမင္ခဲ့ရတဲ့ ျမင္ကြင္းေတြက အထူးအဆန္းေတြပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လက္ယာကပ္ေမာင္း စနစ္ က်င့္သုံးေနတာ ၾကာၿပီျဖစ္ေပမယ့္ လက္၀ဲဘက္မွာ လူဆင္းတံခါးပါတဲ့ ဘတ္စ္ကားတခ်ဳိ႕ ျမင္ခဲ့ရပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ကားေတြမွာ ၀ဲဖက္က တခါးကို အေသ (ျဖစ္သလုိ) ပိတ္ၿပီး ယာဖက္က လူဆင္းႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ထားေပမယ့္ ၀ဲဖက္ကေန လူဆင္းေနဆဲ ကားတစီးကိုလည္း ထူးထူးျခားျခား ျမင္ခဲ့ရပါတယ္။

ေဟာ … လာပါၿပီ။ ေရႊျပည္သာဆီ သြားမယ့္ကား။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၅ နွစ္ေက်ာ္ ေက်ာင္းသားဘ၀က စီးခဲ့ဖူးတဲ့ ဘတ္စကားထက္ေတာင္ အေျခေန ပုိဆုိးပါတယ္။ အဲကြန္းမရွိ။ ပန္ကာမရွိ။ ဆုိဖာခုံမရွိ။ ျပဴတင္းေပါက္မွန္မွာ ဆဲြတင္စရာ ကလစ္တျခမ္းျပဳတ္လ်က္ရွိ။ ဒါေပမယ့္ ေစ်းကေတာ့ တကၠစီထက္ အမ်ားႀကီး သက္သာပါတယ္။ တနာရီေက်ာ္ စီးရတဲ့ လွည္းတန္းနဲ႔ ေရႊျပည္သာကုိ တေယာက္ ၂၀၀ က်ပ္ပဲ က်ပါတယ္။ ပူအုိက္လြန္းလို႔ ကလစ္မရွိတဲ့မွန္ကုိ လက္နဲ႔မၿပီး ဟထားစဥ္ မုိးရြာလာတဲ့အတြက္ ဒုကၡမ်ားခဲ့ရပါေသးတယ္။ ဒီၾကားထဲ ကြမ္းစားၿပီး ျပဴတင္းေပါက္ကေန ေထြးလုိက္သူကရွိေသး။

အင္းစိန္ RIT (ရန္ကုန္ စက္မႈတကၠသိုလ္) ေရွ႕ ကားျဖတ္သြားစဥ္ က်ေနာ္က အထူးအဆန္းအျဖစ္ ေခါင္းျပဴၾကည့္ လိုက္ပါတယ္။ နဂုိကတည္းက နည္းနည္းဆုိးေနတဲ့ လမ္းက အင္းစိန္အလြန္မွာ ပုိဆုိးလာပါတယ္။ ရန္ကုန္မွာ လူဦးေရ ၆ သန္းေလာက္ရွိၿပီး ဘန္ေကာက္မွာ ၁၂ သန္း ေလာက္ရွိတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရန္ကုန္ဆင္ေျခဖုံး ေဒသဆီသြားတဲ့ လမ္းနဲ႔ ဘန္ေကာက္ ဆင္ေျခဖုံးဆီ သြားတဲ့လမ္းက ဘာမွမဆုိင္။ ဘတ္စ္ကားေတြကလည္း ဘာမွမဆုိင္။ ခရီးသည္ေတြကလည္း ၿမိဳ႕ထဲကလူေတြနဲ႔ ေရႊျပည္သာဖက္က လူေတြရဲ႕ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈ နည္းနည္းကြာတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

တနာရီေလာက္ သည္းခံစီးၿပီးတဲ့ အခါမွာေတာ့ က်ေနာ္ရဲ႕ေဆြမ်ဳိးတဦး ေနထုိင္တဲ့ ေရႊျပည္သာၿမိဳ႕စြန္ ရပ္ကြက္ တခုဆီ ေရာက္လာပါတယ္။ သူဟာ အရင္ ၁၉၈၈ ၀န္းက်င္က မဂၤလာေတာင္ညြန္႔ၿမိဳ႕နယ္ ပုသိမ္ညြန္႔ဘက္က ရထားလမ္းအနီး ေနထုိင္ၿပီး အဲဒီကေန ဒီကုိေျပာင္းေရႊခံရတာလို႔ ဆုိပါတယ္။ သူ႔အိမ္ေပၚ က်ေနာ္ေရာက္သြားေတာ့ အရင္ ရထားလမ္းေဘး ရပ္ကြက္ကအိမ္နဲ႔ သိပ္မထူးျခား။ ဧည့္ခန္းမွာ ခဏထုိင္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးနဲ႔ ဒႆန ပညာရွင္ ေတြရဲ့ အဆုိအမိန္႔ေတြ အမ်ားႀကီးကုိ နံရံမွာကပ္ထားတာ သတိျပဳမိပါတယ္။ “ခဏေလးေနာ္၊ ဂဏန္း သြားဖမ္း လုိက္ဦးမယ္” လုိ႔ အိမ္ရွင္က ေျပာၿပီးထြက္သြားေတာ့ ဒီဗြက္အုိင္ထဲမွာ ဂဏန္းရွိလုိ႔လား ဆုိၿပီး က်ေနာ္က ေမးမိပါတယ္။
“မင္းကလည္း။ ႏွစ္လုံးထီကို ေျပာတာေလကြာ” ဆုိေတာ့မွ ဒီလုုိ ရပ္ကြက္ေတြမွာ ႏွစ္လုံးသမားေတြ မ်ားမွန္း သတိထားမိပါတယ္။ လမ္းၾကားေလးေတြကို ကြန္ကရစ္ခင္းထားေပမယ့္ အိမ္ေလးေတြက ခပ္ေသးေသး ပုပုေလးေတြ။

ေရႊျပည္သာက အျပန္မွာေတာ့ ဂိတ္ဆုံးမွတ္တုိင္ ဗုိလ္တေထာင္ ဘုရားနားအထိ ဘတ္စကားစီးၿပီး ဘုရား၀င္ဖူး ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ပုဇြန္ေတာင္ ဘူတာဘက္လွည့္ၿပီး ၿမိဳ႕ပတ္ရထား တက္စီးပါတယ္။ ဘတ္စကားစီးတုန္းက ခုံေနရာ ရေသးေပမယ့္ ရထားေပၚမွာေတာ့ ထုိင္ဖို႔မေျပာနဲ႔ ရပ္ဖုိ႔ေတာင္ ေနရာကမေသခ်ာ။ ကင္မရာအိတ္ တကားကားနဲ႔ ဆုိေတာ့ လူၾကားထဲတုိးဖို႔ သိပ္မလြယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၂၅ ႏွစ္က ၿမိဳ႕ပတ္ရထားထက္ ဒီေန႔ ရထားက လူပုိမ်ားၿပီး ျပြတ္သိပ္ေနတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ ဒီရထားနဲ႔ အလုပ္သြားရတာ အဆင္ေျပလားဆုိၿပီး ထမင္းခ်ိဳင့္ကုိ လက္တဖက္ကဆဲြ၊ တဖက္က လြယ္အိတ္ကုိ ဖိကိုင္ၿပီး နံရံမွာမွီရပ္စီးေနတဲ့ လူငယ္တဦးကုိ ေမးၾကည့္မိပါတယ္။

“က်ေနာ့္အလုပ္က ရထားလမ္းနဲ႔နီးေတာ့ အဆင္ေျပပါတယ္။ ရထားခကလည္း ၁၀၀ ပဲေပးရတယ္ေလ အစ္ကို။ ရထားလမ္းနဲ႔ ေ၀းတဲ့လူေတြေတာ့ ဘယ္ကိုက္မလဲ” ဆုိၿပီး သူကေျဖပါတယ္။ အခ်ိန္က ညေန ၅ နာရီ၀န္းက်င္ ဆုိေပမယ့္ ရထားထဲမွာ ေမွာင္ေမွာင္မဲမဲ။ အသက္႐ွဴက်ပ္သလုိ ျဖစ္လာတဲ့အတြက္ ၂ ဘူတာေလာက္ စီးၿပီးတာနဲ႔ က်ေနာ္ဆင္းလုိက္ပါတယ္။ ရထားႀကီးေပၚမွာေတာ့ လူေတြျပည့္က်ပ္လ်က္ရွိဆဲပါ။

ၿမိဳ႕ထဲဖက္ ျပန္တဲ့ရထားကို စီးမယ္ျပင္ေတာ့ ဒီအခ်ိန္မွာ အထြက္ရထားပဲ မ်ားၿပီး အ၀င္ရထားက နာရီ၀က္ၾကာမွ တစီးရွိမယ္လို႔ ဘူတာ၀န္ထမ္းက ေျပာပါတယ္။ အသြားနဲ႔အျပန္ ရထားစီးေရ ဘာေၾကာင့္မတူလဲ ဆုိၿပီးေမးေတာ့ ဘာမွျပန္မေျပာပါ။ အင္း … ဒီတုိင္းဆုိရင္ေတာ့ တကၠစီ ငွားရဦးမွာေပါ့ေလ။ ဒီတခါ တကၠစီက သိပ္မဆုိး။ အဲကြန္းေတြ ဘာေတြနဲ႔။ ဒါေပမယ့္ ရန္ကုန္ကလမ္းေတြပဲ ဆုိးလုိ႔လား။ တကၠစီသမားေတြပဲ ရမ္းလုိ႔လားေတာ့မသိပါ။ ရန္ကုန္က တကၠစီေပၚမွာ ထုိင္တဲ့အခါ ဘန္ေကာက္က တကၠစီေပၚမွာ ထုိင္သလုိမ်ဳိး ကြန္ျပဴတာစာ႐ိုတ္တာ၊ တယ္လီဖုန္းေျပာၿပီး အလုပ္လုပ္တာေတြအတြက္ အဆင္မေျပပါ။

ၿပီးေတာ့ ဘတ္စကားနဲ႔ ၿမိဳ႕ပတ္ရထား။ ဘန္ေကာက္မွာလည္း ၿမိဳ႕ပတ္ရထားအေဟာင္း ေျပးေနဆဲျဖစ္ေပမယ့္ အမ်ားစုကေတာ့ ေနာက္ဆုံးေပၚ ေျမေအာက္ရထားနဲ႔ မုိးပ်ံရထားကို စီးေနၾကပါတယ္။ ရန္ကုန္မွာ ၿမိဳ႕ပတ္ ရထားလမ္းေတြ အဆင့္ျမင့္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႔ သင့္ေနပါၿပီ။ ဘတ္စကားလိုင္းေတြ အတြက္လည္း အဆင့္ျမင့္တဲ့ ကားေတြ တင္သြင္းဖို႔ လိုမယ္ ထင္ပါတယ္။ မဟာရန္ကုန္ လူဦးေရ ၆ သန္းအတြက္ အမ်ားသုံး Public Transport ကိစၥကုိ တာ၀န္ရွိသူေတြ အေလးထား စဥ္းစားသင့္ေနၿပီလုိ႔ ထင္မိပါတယ္။

ေနာက္တေန႔ မနက္မွာေတာ့ ေစ်းႀကီးလွတဲ့ တကၠစီကိုပဲ ထပ္ငွားၿပီး သကၤန္းကြ်န္းဘက္က ၈၈ ႐ံုးဆီ ေျပးရျပန္ပါတယ္။ ဘယ္သူကမွ တာ၀န္ေပးၿပီး လႊတ္လုိက္တာ မဟုတ္ေပမယ့္ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ထဲမွာ ကုိယ္လည္းတဦး ပါတယ္လို႔ ကုိယ္ဖာသာ သတ္မွတ္ထားေတာ့ ၈၈ ေငြရတု အခမ္းအနားအတြက္ ေဆြးေႏြးပဲြလုပ္မယ္ ဆုိတာကို က်ေနာ္လည္း စိတ္၀င္စားတာေပါ့။

က်ေနာ္ ေရာက္သြားတဲ့အခ်ိန္မွာ အခမ္းအနား က်င္းပေရးအတြက္ ေကာ္မီတီ ၁၀ ခု ေက်ာ္ဖြဲ႔ၿပီး တာ၀န္ခြဲေနၾကပါတယ္။ တက္ေရာက္လာတဲ့ လူဦးေရ ၇၀ ေလာက္ရွိမယ္လုိ႔ ခန္႔မွန္းရၿပီး အားလုံး အသက္ ၃၅ နဲ႔ ၅၅ အၾကားေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ အခမ္းအနားတက္ေၾကာင္း လက္မွတ္ထုိးေပးဖုိ႔ စာရြက္ကမ္းေပးေနတဲ့ ကေလးမေလးတဦးပဲ အသက္ ၂၀ တန္းေတြ႔ရပါတယ္။ ၈၈ မ်ဳိး ဆက္အျပင္ တျခား မ်ဳိးဆက္ေတြ၊ လက္ရွိ ေက်ာင္းတက္ေနဆဲ ေက်ာင္းသားေတြပါ ပါလာရင္ ပုိ မေကာင္းဘူးလားလုိ႔ေတာ့ စဥ္းစားမိပါတယ္။

အဲဒီက အျပန္မွာေတာ့ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ သတင္းစာဆရာ တခ်ဳိ႕နဲ႔ စကားစပ္မိၿပီး ေငြရတုအခမ္းအနားက အမွတ္တရ အတြက္ သက္သက္ လုပ္မွာလား။ ၈၈ အေရးေတာ္ပုံအတြင္း က်ဆုံးသူေတြအတြက္ ေက်ာက္တုိင္ေတြ ဘာေတြ စုိက္ဦးမွာလား။ ေရွ႕လုပ္ငန္းစဥ္က ဘာေတြရွိလဲလုိ႔ ေဆြးေႏြးျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီမုိကေရစီ လုိလားတဲ့ ႏိုင္ငံေရး အင္အားစုေတြၾကားက လႈပ္ရွားမႈေတြဟာ အခ်င္းခ်င္း ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္မႈ ရွိရဲ့လား။ ဟန္ခ်က္ညီရဲ႕လား။

အတိအက် ေျပာရမယ္ဆုိရင္ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပဲြ အႏိုင္ရ NLD ပါတီ နဲ႔ အခု ၈၈ အပါ၀င္ ႏိုင္ငံေရး
အင္အားစုေတြ၊ ေက်ာင္းသား အင္အားစုေတြ၊ လူ႔အခြင့္အေရး လႈပ္ရွားတဲ့ အဖြဲ႔ေတြ၊ တုိင္းရင္းသား အဖြဲ႔ေတြၾကားမွာ အားလုံး သေဘာတူထားတဲ့ ဘုံလုပ္ငန္းစဥ္ တခု ရွိထားရဲ့လားဆိုၿပီး က်ေနာ္တုိ႔ ေမးခြန္းထုတ္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကလည္း စစ္တပ္နဲ႔ ႀကံ႕ဖြံ႔ကုိ စည္းရံုးဖို႔ ႀကိဳးစားရင္းနဲ႔ ပါတီတည္ေဆာက္ေရးတုိ႔၊ မဟာမိတ္ ဆက္ဆံေရးတုိ႔၊ တပ္ေပါင္းစုတုိ႔ဖက္ အခ်ိန္မေပးႏိုင္ေတာ့ဘူး ထင္ပါတယ္လုိ႔ တေယာက္က ထင္ျမင္ခ်က္ ေပးပါတယ္။

ခက္တာက သူ႔မွာ အင္စတီက်ဳးရွင္း မရွိဘူးဗ်။ သူ မအားရင္ သူ႔ကုိယ္စား လုပ္ေပးမယ့္သူ၊ လုပ္ေပးမယ့္ အဖြဲ႔လည္းမရွိဘူး။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ အျပင္ကျပန္လာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဆီမွာအႀကံေပး မလုပ္ဘဲ သမၼတဆီ ေရာက္ကုန္ ၾကတာကုိး ဆုိၿပီး ေနာက္တေယာက္က က်ေနာ့္ဘက္ မ်က္ခုံးပင့္ျပၿပီး ဆုိပါတယ္။

“အတုိက္ခံေတြက အခ်င္းခ်င္း ၾကားမွာသာ အဆက္စပ္မရွိ အားနည္းေနတာ၊ အစိုးရနဲ႔က်ေတာ့ အားလုံးက အဆက္သြယ္ရွိေနျပန္ေရာ။ အားလုံးက သူတုိ႔ Road Map ေနာက္ကို လုိက္ေနရတာကုိးဗ်” ဆုိၿပီး က်ေနာ္က ၀င္ေထာက္ေတာ့ အားလုံးရဲ႕မ်က္လုံးက က်ေနာ့္ဘက္ လွည့္လာပါတယ္။

ရန္ကုန္ကေန ျပန္ထြက္မယ့္ ဇြန္လ ၅ ရက္ေန႔မွာေတာ့ ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ဆီသြားၿပီး “မၾကာခင္ အမိေျမဆီ အၿပီး ျပန္လာခြင့္ရပါေစ” လုိ႔ ဆုေတာင္းခဲ့ပါတယ္။ ဘုရားေပၚက ျပန္အဆင္းမွာေတာ့ ေျမာက္ဖက္မုခ္ဘက္ကေန ထြက္ၿပီး အာဇာနည္ကုန္းကုိ ၀င္အေလးျပဳခဲ့ပါတယ္ (http://burma.irrawaddy.org/archives/44251 )။ ဂိတ္ေပါက္၀မွာ လက္မွတ္ေရာင္းေနတဲ့ အမ်ဳိးသမီး၀န္ထမ္းနွစ္ဦးက လြဲၿပီး ဘာလက္နက္ကုိင္ အေစာင့္မွမရွိ။ ျမန္မာႏိုင္ငံသားတဦး အတြက္ ၀င္ေၾကး ၂၀၀ က်ပ္ယူၿပီး နုိင္ငံျခားသား ဆုိရင္ ၃ ေဒၚလာယူတယ္လို႔ လက္မွတ္ေရာင္းဌာနနဲ႔ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ရွိ ဆုိင္းဘုတ္ႀကီးမွာ ေရးသားထားပါတယ္။ ေက်ာင္းသားဆုိရင္ေတာ့ အခမဲ့ ၀င္ၾကည့္ ႏိုင္တယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ အက်ႌေပၚမွာ ကပ္ေပးလုိက္တဲ့ ၂၀၀ က်ပ္တန္ လက္မွတ္နဲ႔အတူ အာဇာနည္ဗိမာန္ထဲ ၀င္လာေတာ့ ပရိသတ္ကသိပ္မရွိ။ ၀င္လာသူ အားလုံးနီးပါးဟာ အာဇာနည္ ဗိမာန္ကို ေရႊတိဂံုေနာက္ခံ နဲ႔ အမွတ္တရ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္ေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။

အာဇာနည္ဗိမာန္က ျပန္ထြက္ၿပီး ေရတာရွည္လမ္းဘက္ ဆင္းဖုိ႔ျပင္ေတာ့ သူရဲေကာင္းဗိမာန္ဆုိတဲ့ ဆုိင္းဘုတ္ကုိ အေပၚဘက္ ေတာင္ကုန္းေပၚမွာ ျမင္လုိက္ရပါတယ္။ အရင္က ဒီေနရာမွာ ဘာေတြရွိမွန္း က်ေနာ္ မမွတ္မိေတာ့ေပမယ့္ အခု သူရဲေကာင္းဗိမာန္ ေဆာက္ထားတဲ့ေနရာဟာ အာဇာနည္ကုန္းထက္ ပုိျမင့္ၿပီး အျမင့္ဆုံးေတာင္ကုန္းလုိ႔ ဆုိႏိုင္ပါတယ္။ “ဒီလမ္းမဟုတ္ဘူး၊ အျပင္လမ္းကသြားပါ” လုိ႔ လက္နက္ ကိုင္မထားတဲ့ စစ္သားတဦးက က်ေနာ့္ကို ေအာ္ေျပာပါတယ္။ သူေျပာတဲ့အတုိင္း သြားေတာ့ သူရဲေကာင္းဗိမာန္ဆီ မေရာက္ဘဲ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းထဲ ဦးတည္ေနပါတယ္။

“အဲဒီလမ္း မဟုတ္ဘူး၊ က်ေနာ္က သူရဲေကာင္းဗိမာန္ကို ၀င္ၾကည့္ခ်င္လို႔ပါ” လုိ႔ေျပာေတာ့ အျပင္လူ ၀င္ခြင့္မရွိဘူးလုိ႔ စစ္သားက ဆုိပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္မရတာလဲ ဆုိၿပီး ထပ္ေမးေတာ့ အဲဒါေတာ့ သူမသိဘူး၊ အေပၚက အမိန္႔အတုိင္းလုိ႔ ေျဖပါတယ္။ ဒါဆုိရင္ ဒီေနရာကေန ဓာတ္ပုံ႐ိုက္လုိ႔ရလား ဆုိေတာ့ ဒါလည္း မရဘူးလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါဆုိရင္ သူရဲေကာင္း ဗိမာန္က ဘာလုိ႔ ဖြင့္ထားေသးလဲဆုိေတာ့ အေစာင့္စစ္သားက ဘာမွ ျပန္မေျပာေတာ့ပါ။ အေျခေနမဟန္တာနဲ႔ က်ေနာ္လည္း လွည့္ျပန္လာခဲ့ပါတယ္။

တကယ္ဆုိရင္ အာဇာနည္ကုန္းက ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြကို အေလးျပဳသလုိမ်ဳိး သူတို႔ကုိ အေလးျပဳဖုိ႔ သြားျခင္း မဟုတ္ပါ။ ဘယ္လုိလူမ်ဳိးေတြကို သူရဲေကာင္းအျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ထားသလဲ ဆုိတာကုိ သိခ်င္လုိ႔ သက္သက္ ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ လြန္ခဲ့တဲ့နွစ္ ၂၀ ကာလအတြင္း က်ေနာ္တို႔ သူပုန္တပ္ဖြဲ႔ေတြနဲ႔ျဖစ္ခဲ့တဲ့ တုိက္ပဲြအတြင္း က်ဆုံးတဲ့ အစိုးရစစ္သားေတြ၊ စစ္ဗိုလ္ေတြကို သူရဲေကာင္းအျဖစ္ မွတ္တမ္း တင္ထားသလားဆုိတာကုိ က်ေနာ္ အလြန္သိခ်င္ေနပါတယ္။
ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ႔ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြက ကိုလုိနီနယ္ခ်ဲ႕ လက္ေအာက္ကေန လြတ္လပ္ေရးရဖုိ႔ ႀကိဳးပမ္းရင္းနဲ႔ က်ဆုံးသြားလုိ႔ အာဇာနည္ ျဖစ္လာတာ သဘာ၀က်ေပမယ့္ ျပည္တြင္းစစ္မွာ ကိုယ့္လူမ်ဳိးအခ်င္းခ်င္း တုိက္ၿပီး သူရဲေကာင္းျဖစ္တာကေတာ့ သိပ္မဟုတ္ေသးဘူးလုိ႔ ထင္ပါတယ္။

တဆက္တည္းမွာပဲ အစိုးရဘက္ကေန သူတို႔စစ္သားေတြကို ဒီလုိ သူရဲေကာင္းဗိမာန္မွာ တကူးတက မွတ္တမ္းတင္ ထားမယ္ဆုိရင္ သူပုန္ေတြဘက္ကေကာ သူတုိ႔ရဲ႕ စစ္သားေတြအတြက္ ဒီလုိသူရဲေကာင္း ဗိမာန္ျဖစ္ျဖစ္၊အာဇာနည္ကုန္း ျဖစ္ျဖစ္ တခုခု မသတ္မွတ္ထားသင့္ဘူးလား။ ကယန္းျပည္သစ္ပါတီက သူတုိ႔ ထိန္းခ်ဳပ္နယ္ေျမအတြင္း အာဇာနည္ကုန္း တခုေဆာက္ၿပီး က်ဆုံးရဲေဘာ္ေတြအတြက္ ဂုဏ္ျပဳထားတဲ့ ဗီဒီယုိမွတ္တမ္းတခုကို ေတြ႔ဖူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ABSDF အပါ၀င္ တျခားအဖြဲ႔ေတြက ဒီလုိမ်ဳိး ဂုဏ္ျပဳ မွတ္တမ္းတင္တာ၊ အာဇာနည္ကုန္း ေဆာက္တာမ်ဳိး မေတြ႔ရေသးပါ။

တကယ္ဆုိရင္ ဒီလုိႏွစ္ဖက္ တုိက္ပဲြအတြင္း က်ဆုံးသူေတြတင္မက ၈ ေလးလုံး အေရးေတာ္ပုံ၊ ၂၀၀၇ အေရးေတာ္ပုံေတြမွာ က်ဆုံးသြားသူေတြကိုလည္း အလားတူ မွတ္တမ္းတင္ ဂုဏ္ျပဳထားသင့္တယ္လုိ႔ က်ေနာ္ ထင္ပါတယ္။ ၈၈ အေရးေတာ္ပုံအတြင္း က်ဆုံးသြားသူေတြဟာ အခု က်ေနာ္ေရာက္ေနတဲ့ သူရဲေကာင္း ဗိမာန္ထဲက စစ္သည္ေတာ္ေတြထက္ ပုိၿပီး သူရဲေကာင္းဆန္စြာ ေပးဆပ္သြားသူေတြ မဟုတ္ပါလား။ ၈ ေလးလုံး ၂၅ ႏွစ္ျပည့္ ေငြရတုအခမ္းအနားၿပီးရင္ ၈ေလးလုံး သူရဲေကာင္းဗိမာန္ျဖစ္ျဖစ္၊ အာဇာနည္ဗိမာန္ ျဖစ္ျဖစ္ အျမန္ ေပၚေပါက္လာပါေစလုိ႔ ဆုေတာင္းေနမိပါတယ္။ ။

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More