Saturday, July 16, 2016

ကႏၱရ၀တၱီ ခရီးသည္

The Voice Daily, 10-07-2016.

ပုုဂံမွ လြိဳင္ေကာ္သုုိ႔

ပုုဂံကေန လြိဳင္ေကာ္သြားမယ္ျပင္ေတာ့ ပုုဂံ-လြိဳင္ေကာ္ ဒါရုုိက္ဘတ္စ္ကားက မရွိပါ။ ဒီေတာ့ ပုုဂံ-ေတာင္ၾကီးကားကုုိ စီးရပါတယ္။ ပုုဂံျပီးရင္ အင္းေလးကန္ဟာ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္ ဒုုတိယအမ်ားဆုုံး သြားတဲ့ေနရာျဖစ္တာေၾကာင့္ ခရီးသည္အမ်ားစုုက နုုိင္ငံျခားသားေတြ။ ေတာင္ၾကီးကားဆုုိေပမဲ့ နုုိင္ငံျခားသားအားလုုံးက အင္းေလးကန္ရွိရာ ေညာင္ေရႊမွာဆင္းတာပါ။ ပုုဂံ-ေတာင္ၾကီး ဘတ္စ္ကားရဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈက ရန္ကုုန္-ပုုဂံ ကားေတြရဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈထက္ ပုုိညံ့ပါတယ္။ လမ္းကလည္း ပုုိဆုုိးပါတယ္။


သာစည္နဲ႔ကေလာၾကားမွာ တက္လုုိက္ရတဲ့ေတာင္တန္းေတြက နည္းတာမဟုုတ္။ ေအာင္ပန္း၊ ဟဲဟုုိးကေန ေရႊေညာင္ေရာက္ေတာ့ ေအးသာယာဖက္ဆက္မသြားပဲ ေညာင္ေရႊဖက္ ဦးတည္လုုိက္ပါတယ္။ ေညာင္ေရႊ အ၀င္၀ ေရာက္ေတာ့ ရွမ္း၀တ္စုုံ၀တ္ထားတဲ့ လူငယ္နွစ္ဦးကားေပၚတက္လာျပီး အင္းေလးကန္ထဲသြားမဲ့ နုုိင္ငံျခားသားတုုိင္း ဇုုံ၀င္ေၾကး ၁၁၀၀၀ (တေသာင္းတေထာင္) က်ပ္စီ ေပးရမယ္လိုု႔ ေတာင္းပါတယ္။ ၀င္ခြင့္လက္မွတ္ေတြလည္း တခါတည္းထုုတ္ေပးလုုိက္တာ ေတြ႔ရပါတယ္။

နုုိင္ငံျခားသားအားလုုံး ေညာင္ေရႊမွာဆင္းလုုိက္တဲ့အခ်ိ္န္က မနက္ နာရီေလာက္ပဲရွိဦးမယ္။ ေမွာင္ေမွာင္မဲမဲၾကီးထဲ တကၠစီသမား၊ ဆုုိင္ကယ္သမားေတြက အျခားျမိဳ့ေတြက ကားဂိတ္ေတြလုုိပဲ တုုိးေ၀ွ႔ေခၚယူေနေလရဲ့။ ကားေပၚမွာ က်န္ေနတာက ေတာင္ၾကီးသြားမဲ့ ျမန္မာ ၁၀ ဦးခန္႔သာ။ အဲဒီထဲက တခ်ဳိ႔ဟာ ေအးသာယာမေရာက္ခင္ လမ္းမွာဆင္းသြားတဲ့အတြက္ ကားဂိတ္ေရာက္ေတာ့ လူက ဦးပဲက်န္ပါတယ္။ ဦးတည္းနဲ႔ လုုိင္းကားတေခါက္စာ မဆဲြေပးနုုိင္ဘူး။ လူျပည့္တဲ့အထိေစာင့္ပါ။ မေစာင့္နုုိင္ရင္ ေယာက္ တေသာင္းေပးျပီး သူ႔ကားကိုုငွားပါလုုိ႔ ေအးသာယာ-ေတာင္ၾကီးေျပးေနတဲ့ လုုိင္းကားဆရာက ဆိုုပါတယ္။ (ပုုံမွန္ဆုုိ တေယာက္မွ ၁၅၀၀ ပဲေပးရပါ တယ္။)

လူက အေတာ္ပင္ပန္းေနတဲ့အတြက္ လြဳိင္ေကာ္ကုုိ တုုိက္ရိုုက္မသြားေသးပဲ ေတာင္ၾကီးမွာ တညအိပ္ အနားယူဖုုိ႔ဆုုံး ျဖတ္လုုိက္ပါတယ္။ အနားယူဖုုိ႔ ဟုုိတယ္လုုိက္ရွာေတာ့ ေတာ္ရံုုနဲ႔စိတ္ၾကိဳက္မေတြ႔။အသစ္တုုန္းကပဲေကာင္းျပီး ေဟာင္းသြားရင္မေကာင္းေတာ့တာ ျမန္မာ့သဘာ၀ပဲေလ’’ ဆုုိတဲ့အတုုိင္း ဟုုိတယ္အေတာ္မ်ားမ်ားက အေဟာင္းနံ႔ထြက္ေနတဲ့အျပင္ အခန္းဖြဲ႔စည္းပုုံကလည္း မေကာင္းၾကပါ။ တခ်ဳိ႔အခန္းေတြဆုုိ ေခါင္းရင္းဖက္မွာ အိမ္သာရွိေနတာမ်ဳိး၊ ေလေအးစက္ရွိတာပဲ ျပဴတင္းေပါက္မလုုိ ဘူးဆုုိတဲ့ ဟိုုတယ္မ်ဳိးလဲေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္ဆုုံးေတာ့ စဖြင့္ တာ ေလာက္ပဲရွိေသးတယ္ဆုုိတဲ့ ဗုုိလ္ခ်ဳပ္လမ္းေပၚက ဟုုိတယ္ကုုိေရြးလုုိက္ပါတယ္။

ေနာက္တေန႔မနက္ နာရီခဲြမွာေတာ့ လြဳိင္ေကာ္သြားမဲ့ လုုိင္းကာားက (ေပါင္မုုန္႔ကား) ဟုုိတယ္ေရွ့ အထိလာေခၚပါတယ္။ နာရီအတိမွာ ေတာင္ၾကီးကေန စထြက္ပါတယ္။ ေတာင္ၾကီးကေန ေအာင္ပန္းအထိက မေန႔ညက လာခဲ့ တဲ့လမ္းအတုုိင္း။ ေအာင္ပန္းအလြန္မွာေတာ့ ကေလာ-သာစည္ဖက္သြားတဲ့လမ္းနဲ႔ လြိဳင္ေကာ္ဖက္သြားတဲ့ လမ္းခြဲရွိပါတယ္။ ေအာင္ပန္းဟာ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ စိုုက္ပ်ဳိးေရးအေတာ္ျဖစ္ထြန္းတဲ့ျမိဳ့။ လမ္းေဘးတေလ်ာက္မွာ ေဂၚဖီ၊ မုုိလာ၊ ေျမပဲ၊ ေျပာင္းဖူး စသျဖင့္ စုုိက္ခင္းေတြက တေမ်ာ္တေခၚ။

ေတာင္ေစာင္းေပၚကစုုိက္ခင္းေတြကိုု ေငးရင္း၊ ဟုုိေမးဒီေမးလုုပ္ရင္းနဲ႔ ေဘးနားက ရွမ္း ဦးေလးၾကီး နွစ္ေယာက္နဲ႔ မိတ္ေဆြျဖစ္သြားပါတယ္။ ေအာင္ပန္းျမိဳ့နယ္အလြန္ တီဂ်စ္ျမိဳ့နယ္ထဲစ၀င္ေတာ့ ‘’အဲဒါ ဘီးလူးေခ်ာင္း အစပုုိင္း ပဲေလ’’ ဆုုိျပီး သူတိုု႔က လက္ညိႈးထုုိးျပပါတယ္။ ေခ်ာင္းက ခပ္ေသးေသးဆုုိေပမဲ့ ေရစီးသန္တဲ့သေဘာ၊ ဆယ့္နွစ္ရာသီေရမခမ္းပဲစီးေနတဲ့သေဘာမ်ဳိးေတြ႔ရပါတယ္။ တကယ္ဆုုိ က်ေနာ္က ေတာင္ၾကီးနဲ႔ လြိဳင္ေကာ္ၾကားမွာ တီဂ်စ္ ျမိဳ့နယ္ရွိမွန္းမသိပါ။ မသိဆုုိ ေရွ႔ပုုိင္းအခန္းတခုုမွာ အစီရင္ခံခဲ့တဲ့ အတုုိင္း ၾကိဳတင္ေျမပုုံမၾကည့္ပဲ ဒီတုုိင္း ကားတက္စီးလာျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ဘီလူးေခ်င္းဆုုိေတာ့ ကယားျပည္နယ္ထဲေရာက္ေနျပီလားဆုုိျပီး ျပန္ေမးမိပါတယ္။ တကယ္က မဟုုတ္ပါ။ တီဂ်စ္၊ ပင္ေလာင္း၊ ေဆာင္းေျပာင္း၊ ဖယ္ခုုံ၊ မုုိးျဗဲ စသျဖင့္ အားလုုံး ရွမ္းျပည္နယ္ ထဲမွာပါျပီး မုုိးျဗဲျမိဳ့နယ္အဆုုံးမွာမွ ရွမ္း-ကယား နယ္စပ္ဆုုိင္းဘုုတ္ကိုုေတြ႔ရပါတယ္။ ဘီးလူးေခ်ာင္အစပုုိင္း အဲဒီေခ်ာင္းကူးတံတားငယ္ကုုိေက်ာ္တာနဲ႔ ဘီလပ္ေျမ စက္ရံုုၾကီးတခုုကုုိ ေတြ႔ရပါတယ္။ ‘’ဟိုုဖက္နားမွာ ေက်ာက္မီးေသြးစက္ရံုုတခုုရွိေသးတယ္’’ ဆုုိျပီး ဦးေလးၾကီးက ထပ္ေျပာေတာ့ သတင္းေတြထဲဖတ္ခဲ့ဖူးတဲ့ တီဂ်စ္ေက်ာက္မီးေသြးစက္ရံုုျပသာနာေတြကုုိ ျပန္သတိရမိပါတယ္။ ကားျပဴတင္းေပါက္ကေန၀င္လာတဲ့ ေလေအးထဲ ေက်ာက္မီးေသြးအမႈန္႔ေတြပါလာတယ္လိုု႔ စိတ္ထဲထင္ျပီး ေခ်ာင္းေတာင္နဲနဲဆုုိးလုုိက္ပါေသး တယ္။

ျငိမ္းအဖြဲ႔ေတြမ်ားတဲ့ ေဒသ

ပင္ေလာင္းကအထြက္ ေတာင္ကုုန္းတက္ လမ္းအေကြ႔တခုုမွာေတာ့ မ်က္နွာခ်င္းဆုုိင္ကေန အရွိန္နဲ႔ေမာင္း လာတဲ့ ဆုုိင္ကယ္တစီး မုုိးေရထဲဘီးေခ်ာျပီး က်ေနာ္တုုိ႔ကားေရွ႔မွာ ျပိဳလဲပါတယ္။ ေတာ္ေသးတယ္။ ကားသမား ခ်က္ခ်င္းဘရိတ္အုုပ္နုုိင္လုုိ႔။ ‘’ဆုုိင္ကယ္ေတြက ဒီလုုိပဲေလ။ အရမ္းေမာင္းေတာ့ ေသမွာေပါ့’’ ဆုုိျပီး ခရီးသည္တဦးက ျငီးပါတယ္။ လမ္းေပၚမွာေတာ့ အသက္ ၄၀ ၀န္းက်င္ ဆုုိင္ကယ္ေမာင္းသူ အမ်ဳိးသားဟာ ေသြးသဲရဲရဲနဲ႔ ျပန္ထမလာနုုိင္ေတာ့ပါ။ ေနာက္က ထုုိင္လုုိက္လာပုုံရတဲ့ သူ႔အမ်ဳိးသမီး မ်က္နွာမွာလဲ ေသြးေတြနဲ႔။ ဒါေပမဲ့ သူကေတာ့ ဒဏ္ရာသိပ္ျပင္းပုုံမေပၚ။ သူ႔ေယာက္်ားကုုိ ထူးေပးေန တာျမင္ရပါတယ္။

က်ေနာ္တုုိ႔ကားရပ္လုုိက္ေတာ့ ေနာက္ကေနကပ္ပါလာတဲ့ ကား - စီး တန္းစီရပ္လုုိက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္သူကမွ ကားေပၚကခ်က္ျခင္းဆင္းျပီး ဆုုိင္ကယ္သမားကိုု သြားကူတာမေတြ႔မိပါ။ ဘာျဖစ္တာလဲဆုုိျပီး ေဘးက ဦးေလးၾကီးကိုုေမးၾကည့္ေတာ့ အမႈပတ္မွာစိုုးလုုိ႔တဲ့။ ‘’အမႈပတ္တာကေနာက္၊ ဟုုိမွာ အေရးေပၚျဖစ္တဲ့ေနတဲ့ လူနာကိုုကူဖုုိ႔ က အရင္လုုပ္ဖုုိ႔မလုုိဘူူးလား’’ ဆုုိျပီး က်ေနာ္ကေျပာေတာ့ ဘယ္သူ ကမွ ဘာမွျပန္မေျပာပါ။ ဒါေပမဲ့ ကားသမားကေတာ့ဆင္းသြားျပီး လူနာကိုု မကုုိင္ပဲ ရပ္ၾကည့္ေနပါတယ္။

ကူျပီး အခ်ိန္မီဆးရံုုမပုုိ႔နုုိင္ရင္ လူနာအသက္ဆုုံးရ႔ႈံးသြားနုုိင္တဲ့ အေနအထားၾကီး။ ကုုိယ္က မွန္လုုံကားရဲ့ ေနာက္ဆုုံးခုုံမွာဆုုိေတာ့ ေရွ႔ကလူေတြမဆင္းမျခင္း ေအာက္ကိုုဘယ္လုုိမွ ဆင္းခြင့္မရ။ ေနာက္ဆုုံးခုုံဆုုိလုုိ႔ ေျပာရဦးမယ္။ ဒီကလူေတြစဥ္းစားပုုံကတမ်ဳိး။ အေ၀းဆုုံး (ဂိတ္ဆုုံးအထိ) သြားမဲ့လူက လမ္းမွာဆင္း စရာမလုုိတဲ့အတြက္ ေနာက္ဆုုံးခုုံမွာထုုိင္ပါတဲ့။ ဓတ္ပုုံရုုိက္ခ်င္လုုိ႔ ေရွ႔ဆုုံးခုုံေပးပါဆုုိေတာ့ ဘုုန္းၾကီနွစ္ပါးရွိေန လုုိ႔ သူတိုု႔ကိုုဦးစားေပးရမယ္ဆုုိေတာ့ ကုုိယ္လဲ ဘာမွမတတ္နုုိင္။

ေအာက္ဆင္းျပီးၾကည့္ခြင့္မရလုုိ႔ အဲဒီလုုိအေတြးပြားေနခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တိုု႔ကားရဲ့ တစီးေက်ာ္မွာရပ္ထားတဲ့ ဘီးယက္ကားအေကာင္းစား တစီးေပၚကေန ေပ်ာက္က်ား စစ္ေဘာင္းဘီ၀တ္ထားတဲ့ လူလတ္ပုုိင္းအရြယ္ တဦး ဆင္းလာျပီး လူနာကိုု သြားထူေပးတာျမင္လုုိက္ရပါတယ္။ ဆုုိင္ကယ္စီး ဦးထုုတ္ကုုိဆဲြခြ်တ္လုုိက္ေတာ့ ေခါင္းမွာေသြးေတြနဲ႔။ ဒီလူ႔ၾကည့္ရတာ ေသြးထြက္တဲ့ဒဏ္ရာအျပင္ ေခါင္းပါ အေတာ္မူးေနတဲ့ ပုုံစံမ်ဳိးၾကီး။ အဲဒီအခ်ိန္က်မွ ကားဆရာေတြ အားလုုံး၀ုုိင္းလာျပီး လူနာကုုိကူၾကပါတယ္။ လူနာေရာ၊ ဆုုိင္ကယ္ပါ သူ႔ကားေပၚတင္ျပီး အနီးဆုုံးေဆးခန္းဆီ ပုုိ႔ေပးမယ္လုုိ႔ ေပ်ာက္က်ားဆရာကေျပာပါတယ္။ 

အဲဒီ ဖုုိး၀ီးကားကုုိ အေသအခ်ာစုုိက္ၾကည့္ေတာ့ အပစ္ခတ္ရပ္စဲေရး (ျငိမ္း) အဖြဲ႔တခုုရဲ့ အလံနဲ႔ တံဆိပ္ေတြ ကိုု ကားေရွ႔မွန္မွာကပ္ထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ‘’ျငိမ္းေတြက ဒီေနရာမွာေတာ့ အားကိုုးရသားပဲ’’ ဆုုိျပီး က်ေနာ္႔နႈတ္က အလုုိလုုိထြက္သြားပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ က်ေနာ့္ေရွ႔ခုုံမွာထုုိင္ေနတဲ့ အသက္ ၂၀ ေက်ာ္အရြယ္လူငယ္တဦးက ‘’ဦးေလးက ဘယ္အဖြဲ႔ကလည္း၊ ျငိမ္းခ်မ္းေရးအဖြဲ႔ကလူေတြနဲ႔သိလား’’ ဆုုိျပီး ေမးလာပါတယ္။ မသိပါဘူး၊ သတင္းစာေတြထဲ ဖတ္ဖူးတာပါလုုိ႔ေျဖေပမဲ့ သူက က်ေနာ္ကုုိမယုုံသကာၤ မ်က္လုုံးနဲ႔ၾကည့္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ သူဟာ လြဳိင္ေကာ္မွာ ဆက္ ဆံေရးရံုုးဖြင့္ထားတဲ့ ျငိမ္းအဖြဲ႔တခုုရဲ့ တပ္ဖြဲ႔၀င္ျဖစ္တယ္လိုု႔ေျပာပါတယ္။

ေက်ာင္းသားသူပုုန္ေဟာင္းပါ။ မင္းတုုိ႔အဖြဲ႔ထဲမွာလည္း ငါတုုိ႔ရဲေဘာ္ေဟာင္းေတြရွိပါတယ္လုုိ႔ေျပာရင္း သူနဲ႔ မိတ္ေဆြ ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဆုုိလုုိတာက ဒီေဒသမွာ ျငိမ္းအဖြဲ႔အေတာ္မ်ားပါတယ္။ အခုု က်ေနာ္စီးလာတဲ့ လုုိင္းကားေတာင္ ျငိမ္းအဖြဲ႔တခုုခုုက ပုုိင္တာျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ေနုုနိင္ပါတယ္။ ကုုိယ္ေဘးမွာထုုိင္ေနသူဟာ လည္း ျငိမ္းတပ္ဖြဲ႔၀င္၊ မိသားစုု၀င္ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ေနနုုိင္တဲ့အထိ ျငိမ္းအဖြဲ႔မ်ားပါတယ္။ ရွမ္း-ကယားနယ္စပ္ တခုုတည္းမွာတင္ ရလလဖ- ေခၚ ရွမ္း ျပည္လူမ်ဳိးေပါင္းစုုံ လြတ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ႔၊ ကလလတ ေခၚ ကရင္နီလူမ်ဳီးေပါင္းစုုံ လြတ္ေျမာက္ေရးအဖြဲ႔၊ ကယန္း ျပည္သစ္ပါတီ၊ KNPP ေခၚ ကရင္နီအမ်ဳိးသားတုုိး တက္ေရးပါတီ၊ PNO ေခၚ ပအုုိ႔ အမ်ဳိးသားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ စသျဖင့္ မ်ားၾကီးပါ။

အခုုလမ္းတေလ်ာက္ရွိ တီဂ်စ္၊ ပင္ေလာင္းျမိဳနယ္ေတြအားလုုံးမွာ ပအုုိ႔ ကိုုယ္ပုုိင္အုုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသလုုိ႔ ေရးထားတဲ့ဆုုိင္းဘုုတ္ေတြကိုု ျမင္ခဲ့ရပါတယ္။ အရင္တေခါက္ ပင္လုုံဖက္သြားတုုန္းကလည္း ဟုုိပုုံးျမိဳ နယ္မွာ အလားတူ ဆုုိင္းဘုုတ္ေတြကိုုေတြ႔ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ျငိမ္းအဖြဲ႔ တံဆိပ္နဲ႔ အလံတပ္ဆင္ထားတဲ့ ဖုုိး၀ီးကားေတြကုုိလဲ ဒီလမ္းတေလ်ာက္မွာ မၾကာခဏေတြ႔ရေလ့ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္ကသာ ျငိမ္း အဖြဲ႔ပုုိင္ ကားေတြလုုိ႔ေခၚေနေပမဲ့ ေဒသခံခရီးသြားေတြကေတာ့ အဖြဲ႔အစည္းပုုိင္ကားေတြ၊ အဖြဲ႔အစည္းကလူေတြ၊ အဖြဲ႔အစည္းရဲ့ဂိတ္ေတြ၊ စသျဖင့္ ျငိမ္းမပါပဲ အဖြဲ႔အစည္းတခုုတည္းကုုိသာ ေခၚေ၀ၚသုုံးစဲြၾကပါတယ္။

အင္းျငိမ္းအဖြဲ႔ပုုိင္ကားေတြမွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လုုိင္းကားေတြမွာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေရးေပၚကယ္ဆယ္ေရး (ေရွ႔ဦးသူနာျပဳ) ပစၥည္းပက္ေက့စ္ေလး ထည့္ထားေပးရင္ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းမလဲလုုိ႔ ေတြးမိပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုုိ ေနာ္ေ၀းမွာဆိုုရင္ အခေၾကးေငြယူျပီး အမ်ားျပည္သူကုုိပုုိ႔ေဆာင္တဲ့ယဥ္ေတြအျပင္ ကုုိယ္ပုုိင္ယဥ္ေတြမွာလဲ ဒီလုုိ ပစၥည္းေတြထည့္ထားေလ့ရွိပါတယ္။ တခါ အခုုလုုိ ယဥ္တုုိက္မႈ၊ ယဥ္မေတာ္တဆမႈျဖစ္လုုိ႔ ထိခုုိက္ဒဏ္ရာရရင္လည္း အေရးေပၚေဆးရံုုကားကိုု ခ်က္ခ်င္းေခၚနုုိင္ပါတယ္။

လြိဳင္ေကာ္ျမိဳ့အ၀င္

ဆိုုင္ကယ္တုုိက္မႈမ်ားလြန္းလွတဲ့ ျမန္မာနုုိင္ငံတ၀ွမ္းကအေျခအေနေပၚစဥ္းစားလုုိ႔ေကာင္းတုုန္း ဧရာမ ေရအုုိင္ၾကီးတခုုကိုု လွမ္းျမင္လုုိက္ရပါတယ္။ ေရအုုိင္က နဲတာမဟုုတ္၊ အင္းေလးကန္ နီးပါးရွိပါတယ္။ ဒါဟာ မုုိးျဗဲဆည္ကုုိ စျမင္ရတဲ့ ဖယ္ခုုံျမိဳ့နယ္ျဖစ္ျပီး အင္းေလးကန္ကေန ဒီအထိ ေလွနဲ႔လာလုုိ႔ရတယ္လုုိ႔ သိရပါတယ္။ အဲဒီဆည္ေရအုုိင္ ဆုုံးခါနီးမွာေတြ႔ရတဲ့ဆုုိင္းဘုုတ္က မုုိးျဗဲျမိဳ့မွာ လႈိက္လွဲစြာၾကိဳဆုုိပါအိ ျမိဳ့အထြက္နားမွာေတာ့ ဆည္ေရနဲ႔စုုိက္ထားတဲ့ လယ္ကြင္းေတြမွာ စပါးရိတ္ဖိုု႔ ျပင္ေနတာေတြ႔ရပါတယ္။ တျခားလယ္ကြက္ေတြမွာေတာ့ အခုုမွ ထယ္ထုုိး၊ လယ္ထြန္လုုပ္ေနတုုန္း၊ ေကာက္စုုိက္ဖုုိ႔ျပင္ေနၾကတုုန္း။



အဲဒီလယ္ကြင္းေတြအလြန္ လမ္းရဲ့ယာဖက္မွာ ရွမ္း ျပည္နယ္မွ နႈတ္ခြန္းဆက္သပါအီ ဆုုိတဲ့ အနီေပၚ အျဖဴနဲ႔ေရး ထားတဲ့ဆုုိင္းဘုုတ္ကုုိေတြ႔ရျပီး ၀ဲဖက္မွာေတာ့ ကယားျပည္နယ္မွ လႈိက္လွဲစြာၾကိဳဆုုိပါအီ ဆုုိတဲ့ဆုုိင္းဘုုတ္ကိုုေတြ႔ရ ပါတယ္။ ဒါဟာ ရွမ္း-ကယားနယ္စပ္ပါပဲ။ ကယားျပည္နယ္ျမိဳ့ေတာ္ လြိဳင္ေကာ္ နားနီးလာတဲ့အခါ ကားလမ္းက နဲနဲပုုိေကာင္းလာတဲ့အျပင္ စီးေမာင္းနုုိင္တဲ့လမ္းမၾကီးအျဖစ္တုုိးခ်ဲ့ ထားပါတယ္။

ရွမ္းျပည္နယ္ထဲက ျမိဳ့ေတြေရာ၊ ကယားျပည္နယ္လြိဳင္ေကာ္၀န္းက်င္ကျမိဳ့ေတြပါ ေတာင္ေတြ၀ုုိင္းရံ ထားတဲ့ျမိဳ့ေတြျဖစ္ေပမဲ့ ေတာင္ထိပ္မွာေတြ႔ရတဲ့ ဘာသာေရးသေကၤတေတြကေတာ့ နဲနဲကြဲျပားလာတာ သတိထားမိပါတယ္။ ျမန္မာနုုိင္ငံက ဗုုဒၵဘာသာ၀င္ေတြဟာ အျမင့္ဆုုံးေတာင္ေပၚတက္ျပီး ေစတီတည္ေလ့ ရွိသလုုိ လြိဳင္ေကာ္ေဒသက ခရစ္ယန္ဘာသာ၀င္ေတြကလည္း အျမင့္ဆုုံးေတာင္ေပၚတက္ျပီး လက္၀ါး ကပ္တုုိင္ စုုိက္ထားၾကပါတယ္။ (ဥေရာပ နုုိင္ ငံေတြရဲ့ေတာင္ထိပ္မွာ ဒီလုုိတုုိင္ေတြရွိတယ္လိုု႔ သတိ မထားမိပါ)

ေအာင္ပန္းလမ္းခြဲကေန မုုိးျဗဲအလြန္အထိ ကားတစီးစာသာအက်ယ္ရွိတဲ့ ကတၱရာလမ္းၾကမ္းဟာ လြိဳင္ေကာ္ျမိဳ့နဲ႔ နီးလာတဲ့အခါမွာေတာ့ လမ္းသြားအျဖစ္ က်ယ္က်ယ္၀န္း၀န္းရွိလာပါတယ္။ ျမိဳ့အ၀င္၀လမ္းဆုုိရင္ ေရတမာပင္ ေတြနဲ႔လွပေနပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဟုုိဖက္မွာ ေလယဥ္ကြင္းတုုိးခ်ဲ့ေနလိုု႔ ဆုုိလား။ လမ္းတခ်ဳိ႔ပိတ္ထားတာေတြ႔ရပါတယ္။ ခရစ္ယန္ဘာသာ၀င္မ်ားတဲ့ ျပည္နယ္ျမိဳ့ေတာ္ဆုုိေပမဲ့ ျမိဳ့၀င္ ၀င္ခ်င္းေတြ႔ရတာက ဗုုဒၵဘာသာအေဆာက္ဦၾကီးေတြ။

ဒါေပမဲ့ ခရစ္ယန္ဘုုရားေက်ာင္းေတြကိုုလည္း ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ားမွာေတြ႔ရပါတယ္။ ထားေတာ့။ ဒီျမိဳ့ကိုု က်ေနာ္လာတဲ့ကိစၥက ဘာသာ-ကုုိးကြယ္မႈအေၾကာင္း သုုေတသနလုုပ္ဖုုိ႔မဟုုတ္ပါ။ From the land of Green Ghoust (အိုု ဘယ့္အစိမ္းတုုိ႔ေျမအျဖစ္ ျမန္မာျပန္ထား) ရဲ့ဖန္တီးရွင္၊ DVB (ဒီမုုိကရက္တစ္ျမန္မာ အသံ-မူလ) ၀န္ထမ္းေဟာင္း၊ ABSDF ရဲေဘာ္ေဟာင္း ျပည္ေတာ္ျပန္တဦးျဖစ္သူ ပါစကယ္ခူးသြယ္နဲ႔ ေတြ႔ဖုုိ႔သာျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔အိမ္က ဖယ္ခုုံမွာျဖစ္ေပမဲ့ လြိဳင္ေကာ္အေျခစိုုက္ ခရီးသြားပညာေပး နုုိင္ငံတကာအဖြဲ႔စည္းတခုုမွာ သူတာ၀န္ထမ္းေနတဲ့အတြက္ ဖယ္ခုုံကိုုေက်ာ္ျပီး လြိဳင္ေကာ္အထိ က်ေနာ္ေရာက္လာတာပါ။

ကားဆုုိက္တဲ့အခ်ိန္က ညေန နာရီခြဲေလာက္ပဲရွိေသးေတာ့ ပေဒါင္လည္ပင္းရွည္ရြာေတြဆီ လွည့္လည္ ေဟာေျပာေနတဲ့ သူကျပန္မေရာက္ေသး။ ဒီေတာ့ သူ႔အသိ လူငယ္တေယာက္က က်ေနာ္ကိုု ဆုုိင္ကယ္နဲ႔ တင္ျပီး လြိဳင္ေကာ္ျမိဳ့တပတ္လုုိက္ျပပါတယ္။ ဘယ္ေနရာေတြၾကည့္ခ်င္လဲဆုုိျပီး အဲဒီလူငယ္ကေမးေတာ့ ‘’ေစတီေတြရွိတဲ့ ေက်ာက္ေတာင္’’ ေလာက္ပဲ က်ေနာ္ကေျပာတတ္ပါတယ္။ ဒီတာင္ကဲြေစတီက တကယ့္ အံ့ၾသစရာၾကီး။ အေ၀းကၾကည့္ရင္ ေက်ာက္ေဆာင္တခုုေပၚမွာ ေစတီငယ္ေတြ တည္ထားတယ္လိုု႔ ထင္ရေပမဲ့ အနီးကပ္သြားၾကည့္ေတာ့ ေက်ာက္ေဆာင္က တခုုတည္းမဟုုတ္။ သီးျခားစီရွိေနတဲ့ ေက်ာက္လုုံး - လုုံးေလာက္က ျပိဳက်မလာပဲ တလုုံးနဲ႔တလုုံးထိျပီး ေထာင္ေနတဲ့အေနအထားမ်ဳိးၾကီး။

က်ေနာ္ကိုုလုုိက္ပုုိ႔တဲ့လူငယ္နဲ႔ ေဒသခံတခ်ဳိ႔အေျပာတုုိင္းဆုုိရင္ေတာ့ မုုိးျဗဲဆည္မေဆာက္ခင္က ဒီဘုုရား ေျခရင္းအထိေရေရာက္ေနျပီး ဧရာမေလွတစီးက ဒီေက်ာက္ေဆာင္ကိုု၀င္တုုိက္မိရာကေန အခုုလုုိ ေက်ာက္ေဆာင္ တစစီ ျဖစ္သြားတာလုုိ႔ဆုုိပါတယ္။ ေစတီေျခရင္းမွာလည္း အဲဒီေလွပုုံစံကိုုပါ ျပထားပါ တယ္။ အေသးစိပ္သိနုုိင္ဖုုိ႔ေတာ့ ထုုံးစံအတုုိင္း ရန္ကုုန္ေရာက္မွာ စာအုုပ္စာတန္းေတြ ျပန္ရွာရပါဦးမယ္။

လြိဳင္ေကာ္ေခါင္နဲ႔ ကယား၀က္အူေခ်ာင္း

ဘုုရားဖူးျပီးေတာ့ တျခားဘယ္ေနရာသြားခ်င္ေသးလဲလုုိ႔ လုုိက္ပုုိ႔တဲ့လူငယ္ကေမးပါတယ္။ ျမိဳ့တပတ္ ေလာက္ပတ္ပီးရင္ ညေနစာ စားလုုိ႔ရတဲ့ဆုုိင္တခုုမွာထုုိင္ျပီး ပါစကယ္ကိုုေစာင့္ရေအာင္လိုု႔ က်ေနာ္က ျပန္ေျဖပါတယ္။ ဒီေတာ့ ျမိဳ့လယ္ကုုိျဖတ္စီးေနတဲ့ ဘီးလူးေခ်ာင္းတေလ်ာက္က စားေသာက္ဆုုိင္ေတြ၊ ေနာင္ယားကန္ၾကီးေဘးနားက ဆုုိင္တန္းေတြကိုုေက်ာ္ျပီး ျမိဳ့ျပင္ခပ္က်က်ရွိ ေခါင္ရည္ဆုုိင္ဆီ ဒီလူေမာင္းခ်လာပါတယ္။ ‘’ဒါ လြိဳင္ေကာ္မွာ အေကာင္းဆုုံး ေခါင္ရည္ဆုုိင္ပဲ။ ဒီေရာက္တုုန္းေတာ့ ဒါ ေသာက္သြားေပါ့။ ဘီယာက တျခားျမိဳ့ေတြမွာလည္း ေသာက္လုုိ႔ရတာပဲ’’ လုုိ႔ လူငယ္ကဆိုုပါတယ္။


အိမ္ရွင္က ဒီေလာက္ညႊန္းေနမွေတာ့ ဧည့္သည္က ဘယ္ျငင္းလုုိ႔ေကာင္းပါ့မလဲ။ ‘’ေတာင္ေပၚေခါင္ရည္ ခ်ုုိျမျမ တဂ်ဳိင့္ေလာက္ေသာက္ရင္ အေမာေျပ၊ဒါဟာေလ ခ်င္းျပည္ရဲ့ ဓေလ့တခုုပါ…’’ ဆုုိတဲ့ ရုုိးရာဖြဲ႔ သီခ်င္းစာသားကိုု က်ေနာ္သိပ္ၾကိဳက္ပါတယ္။ တုုိက္ဆုုိင္ခ်င္ေတာ့ အဲဒီလူငယ္အပါ၀င္ လြိဳင္ေကာ္က လူငယ္တခ်ဳိ႔ ဒီသီခ်င္းစာသားကိုု တယ္လီဖုုန္းျမည္သံအျဖစ္ ထည့္ထားၾကတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေခါင္ရည္ဆုုိတာ ခ်င္းျပည္ရဲ့ ဓေလ့ တင္မက၊ ေတာင္ေပၚသားအားလုုံးရဲ့ ဓေလ့လုုိ႔လဲ ဆုုိနုုိင္မယ္ထင္ပါတယ္။

ခ်င္းျပည္နဲ႔ ကခ်င္ျပည္ကိုု အခုုထိမေရာက္ဖူးေသးေပမဲ့ မာနယ္ပေလာအပါ၀င္ နယ္စပ္ေဒသမွာေတြ႔ဖူးတဲ့ ခ်င္း၊ ကခ်င္၊ ကရင္နီ၊ ကရင္၊ ရွမ္း(ေဒသတခ်ဳိ႔) အေတာ္မ်ားမ်ား ေခါင္ရည္ကုုိ ဂုုဏ္ယူစြာေသာက္သုုံးၾက တာေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒီေဒသဆီမေရာက္ဖူးေသးသူေတြကေတာ့ ေခါင္ရည္နဲ႔ အရက္၊ ဘီယာကုုိ အတူတူလုုိ႔ထင္ေကာင္းထင္ ေနနုုိင္ပါတယ္။ တကယ္က အဲဒီလုုိမဟုုတ္ပါ။ ေခါင္ရည္ဟာ ဘာဓာတုု ေဆး၀ါးမွမပါပဲ သဘာ၀နည္းအတုုိင္းခ်က္ထားတာေၾကာင့္ က်မ္းမာေရးနဲ႔ညီတယ္၊ အမ်ဳိးသားေရာ၊ အမ်ဳိးသမီးပါ ေသာက္သုုံးၾကတယ္လိုု႔ ေဒသခံေတြက ေျပာပါတယ္။ 

တကယ္ေတာ့ ေခါင္းရည္ဟာ က်ေနာ့္အတြက္ အစိမ္းသက္သက္မဟုုတ္ပါ။ ထုုိင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ ကရင္နီ သူပုုန္စခန္းနဲ႔ ဒုုကၡသည္ခစန္းေတြမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ နွစ္ ၂၀ ၀န္းက်င္က ေသာက္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အခုုေတာ့ ကရင္နီ၊ သုုိ႔မဟုုတ္ ကယားျပည္နယ္ရဲ့ျမိဳ့ေတာ္ကဆုုိင္မွာ ထုုိင္ေသာက္ရမွာဆုုိေတာ့ ပုုိအဓိပါယ္ရွိတာေပါ့။ ‘’ဒါက အက်ရည္၊ ဒါက ေခါင္ပူ’’ ဆုုိျပီး ဖန္ခြက္  ခြက္အျပည့္ အဲဒီလူငယ္ လာခ်ေပးပါတယ္။ ေတာထဲမွာတုုန္းက အပူကုုိေသာက္ဖူးျပီးသားဆုုိေတာ့ အခုု အက်ကိုု စမ္းၾကည့္မယ္ဆုုိျပီး ျမည္းၾကည့္ ပါတယ္။

ေတာင္တန္းေဒသက လူေတြဟာ စာေပနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈမွာတင္ ကုုိယ္ပုုိင္ဟန္ရွိတာမဟုုတ္။ အစား အေသာက္မွာလည္း ကုုိယ္ပုုိင္အစာေတြရွိပါတယ္။ ျပည္တြင္းျဖစ္ ေခါင္းရည္နဲ႔အတူ အျမည္းကလည္း အားလုုံး ျပည္တြင္းျဖစ္ေတြခ်ည္းပဲ။ ကယား၀က္အူေခ်ာင္း၊ ၀က္သားဖက္ထုုတ္ေပါင္း၊ ခရုုဟင္းခ်ုုိ စသျဖင့္အစုုံအလင္။ ရာသီဥတုု ေျပာင္းအလဲ၊ ပထ၀ီအေနအထားအေျပာင္းအလဲ၊ အစား အေသာက္အေျပာင္းအလဲေၾကာင့္ ၀မ္းေလ်ာမွာစိုုးလိုု႔ ဘာမွမစားရဲျဖစ္ေနတဲ့က်ေနာ္ဟာ ေတာင္ေပၚ ေခါင္ရည္နဲ႔ေတြ႔ေတာ့ ေဆာင္ရန္၊ ေရွာင္ရန္ အားလုုံးကိုုေမ့သြားခဲ့ပါတယ္။   

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More