Tuesday, December 24, 2019

ခ်င္းေတာင္တန္းသို႔ ခရီးသြားျခင္း (၂)

ေတာင္ေတြၾကားက အညာၿမိဳ႕


ျမင္းၿခံမဝင္ခင္ ပထမ ဆုံးေတြ႕ရတာက အမွိုက္ပုံႀကီးတခု။ ‘’အမွိုက္ပုံနဲ႔ တကၠသိုလ္ေတြ႕ၿပီဆိုရင္ အဲဒါ ၿမိဳ႕ဝင္ဖို႔ နီးၿပီ’’ ဆိိုၿပီး က်ေနာ္မိတ္ေဆြ ကားေမာင္းသူကေျပာပါတယ္။ သူက ျမန္ျပည္တလႊား ကားတစီးနဲ႔ ေလ်ာက္သြား (ဓာတ္ပုံရိုက္) ေနသူဆိုေတာ့ ဘယ္နား ဘာရွိတယ္ဆိုတာ အေတာ္သိေနၿပီ။ ေနာက္မိတ္ေဆြတေယာက္ကို ေတာင္သာမွာ ဝင္ေခၚရမွာဆိုေတာ့ ျမင္းၿခံကေန ညာဖက္ခ်ိဳးၿပီး ေတာင္သာဖက္လွည့္ရပါတယ္။ တကယ္ဆို ပုဂံ-ေက်ာက္ပေတာင္းဖက္ေနေမာင္းလာရင္ ေတာင္သာကိုအရင္ေရာက္မွာျဖစ္ေပမယ့္ အဲဒီဖက္က လမ္းဆိုး တယ္ဆိုလို႔ မသြားျဖစ္။

(ေတာင္သာျမိဳ့က ေတာင္တန္းတခုု)
ျမင္းၿခံအထိ ဘာမွအထူးအျခားမေတြ႕မိေပမယ့္ ေတာင္သာဖက္ေရာက္တာနဲ႔ အေတာ္သာယာတဲ့ ေတာင္တန္း ႀကီးေတြကိုေတြ႕ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ေတာင္သာလို႔ေခၚလား မသိပါ။ အညာကေန ရွမ္းျပည္ေရာက္သြားတဲ့ ခံ စားခ်က္မ်ိဳး။ လမ္းေဘးသစ္ပင္ေတြကလည္း နည္းနည္းေျပာင္းသြားသလိုလို၊ ပုဂံကေန ျမင္းၿခံအထိက ထ ေနာင္း၊ တမာ၊ မက်ီး၊ ထန္းပင္နဲ႔ အမ်ိဳးအမည္မသိအပင္ငယ္တခ်ိဳ႕၊ ထေနာင္းနဲ႔ တမာက အပူကို အေတာ္စုပ္ယူ နိုင္ပုံရပါတယ္။ ပုဂံမွာဆို ထေနာင္းရိပ္၊ တမာရိပ္ေအာက္ဝင္လိုက္တာနဲ႔ ေအးသြားတာပါပဲ။

ေတာင္သာဖက္မွာေတာ့ ထေနာင္းတို႔၊ တမာတို႔ကို ၿမိဳ႕ထဲမွာျမင္ရေပမယ့္ ခုနကေတြ႕ခဲ့တဲ့ ေတာင္ေပၚတန္းမွာ ေတာ့ ဒီအပင္ေတြမရွိပါဘူး။ ေတာင္ေပၚဆိုေတာ့ ေတာင္ေပၚအပင္ေတြျဖစ္မွာေပါ့။ ကိုယ္ကလဲ ႐ုကၡေဗဒ အေၾကာင္းေလ့လာထားသူမဟုတ္ေတာ့ အပင္နဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္အခင္းအက်င္း နည္းနည္းကြာသြားတာကို သတိ ထားမယ္ဆိုတာကိုေျပာခ်င္တာသက္သက္ပါ။ ထူးထူးျခားျခား ကားလမ္းေဘးတေလ်ာက္မွာေတာ့ ဆူးေတြပါတဲ့ ျခဳံပင္ေတြကအမ်ားႀကီး။ ေတာင္သာက မိတ္ေဆြႀကီးကိုေမးၾကည့္ေတာ့ ဦးႏု ေခတ္က အာဖရိကဖက္ကေန မ်ိဳး ေစ့ယူလာတဲ့ ‘ကႏၲရအပင္’ ေတြလို႔ေျပာပါတယ္။ အေတာ္အမ်ိဳးပြားတဲ့အပင္ျဖစ္ပုံရတယ္။ ေနရာတိုင္း ဒီအပင္ ေတြခ်ည္းပဲ။

 ‘ဒါနဲ႔ ဦးေအာင္ေသာင္းအိမ္က ဘယ္နားလဲဗ်’ ဆိုၿပီးေမးၾကည့္ေတာ့ သူက ၿမိဳ႕ေပၚက မဟုတ္ဘူး၊ ခပ္လွမ္း လွမ္းက ရြာမွာေနခဲ့တာလို႔ဆိုပါတယ္။ ကိုယ္က ဦးေအာင္ေသာင္းကို ေတာင္သာၿမိဳ႕ ေပၚကလို႔ပဲ ထင္ထားတာ။ ေတာင္သာကိုသိတာေတာင္ ဦးေအာင္ေသာင္းနဲ႔တြဲၿပီး သိထားတာမို႔လား။ အခုေတာ့ သူကြယ္လြန္သြားတာ ေတာင္ ၅ ႏွစ္နီးပါးရွိေနပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာပလာဇာဖက္က ဘီယာဘား သြားထိုင္တိုင္း ဦးေအာင္ေသာင္း အေၾကာင္း စကားစပ္မိေနတုန္း။ ထားေတာ့။ ေတာင္ေတြ ပတ္လည္ဝိုင္းေနတဲ့ ထူးျခားတဲ့ ေတာင္ေပၚအညာၿမိဳ႕ ေတာင္သာကေန ျပန္ထြက္။ ျမင္းၿခံကိုျဖတ္၊ ရႏၲပိုဖက္သြားမယ္ဆိုေတာ့ လမ္းညြန္ ဆိုင္းဘုတ္က ဘာမွမရွိ။ ‘တလုတ္ၿမိဳ႕ကိုအရင္သြားရမယ္၊ အဲဒီကေန ဆည္ေဘာင္လမ္းအတိုင္းဝင္ရမယ္လို႔ က်ေနာ္မိတ္ေဆြကေျပာ တယ္ဗ်’ လို႔ ဒီခရီးစဥ္ရဲ့ ေရွ႕ေဆာင္လမ္းၿပ ကားေမာင္းသူကေျပာပါတယ္။

ကိုယ့္အတြက္ေတာ့ အားလုံးဟာ နယ္ေျမအသစ္၊ ေတာင္သာနဲ႔ ျမင္းၿခံကို အမည္ၾကားဖူးၿပီးျဖစ္ေပမယ့္ တလုတ္ ၿမိဳ႕ဆိုတာကို အခုမွ ၾကားဖူးတာ။ အမွိုက္ပုံတခုကို ေက်ာ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ဒါဟာ ၿမိဳ႕ထြက္သေကၤတလို႔ သိလိုက္ၿပီ။ တလုတ္ၿမိဳ႕အသြားလမ္းက က်ဥ္းေပမယ့္ ေဘးပတ္လည္ စိုက္ခင္းေတြက ရွမ္းျပည္ဖက္က ေအာင္ဘန္းနဲ႔ ေတာင္ ခပ္ဆင္ဆင္။ ၿပီးေတာ့ ထူးထူးျခားျခား လင္းေခးက ဗာဂ်ီနီးယားေဆးရြက္ႀကီးစိုက္ခင္းလိုမ်ိဳး စိုက္ခင္း ေတြကိုလည္း တလုတ္ၿမိဳ႕အသြားလမ္းေဘးမွာေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။

တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာေတာ့ ေရသြင္းစိုက္ထားတဲ့ ပဲနဲ႔ႏွမ္းခင္းေတြ၊ ေရဘယ္ကရလဲဆိုေတာ့ အခု က်ေနာ္တို႔သြား မယ့္ ရႏၲာပိုရြာရွိ ဧရာဝတီျမစ္တြင္းကေန သြယ္ယူထားတဲ့ ရႏၲပို ေရသြယ္ေျမာင္းကေနရတာတဲ့။ တလုတ္ၿမိဳ႕ ကိုေက်ာ္ၿပီး ဒီဖက္ထြက္လာေတာ့ လမ္းက ေျမနီလမ္းျဖစ္သြားၿပီ။ တံတားေတြကလည္း လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ (၃၀) ေက်ာ္က ၿမိတ္-ထားဝယ္ဖက္မွာ ေတြ႕ရေလ့ရွိတဲ့ သစ္သားတံတားမ်ိဳး။ ဂ်ိဳးဂ်ိဳးဂ်က္ဂ်က္မည္ေနတဲ့ အဲဒီတံတား ေပၚက က်ိဳးေနတဲ့ သစ္သားစနဲ႔ ထိုးမိၿပီး ကားတာယာေပါက္သြားရင္ေတာ့ ဒုကၡ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္မိတ္ေဆြ ႀကီးက ဒီလိုစြန႔္စားသြားရတာကို သေဘာက်ပုံရပါတယ္။



ရႏၲာပိုလမ္းခြဲေတြ႕ၿပီ


ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတခုေရွ႕မွာေတာ့ ႏြားေစ်းလို႔ယူဆရတဲ့ ႏြားခ်ည္တိုင္းအမ်ားႀကီးကိုေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီက အ ထြက္မွာေတာ့ ႏြားလွည္းေတြအမ်ားႀကီးနဲ႔ စပါးေတြသယ္ယူေနၾကတုန္း။ ႏြားလွည္းေတြ၊ ႏြားေတြဆိုတာက လည္း အညာေရာက္မွပဲ ျမင္ဖူးတာ။ ေအာက္ျပည္ ေအာက္ရြာ၊ အထူးသျဖင့္ မြန္-ကရင္-တနသာရႌဖက္မွာ ႏြား မရွိေတာ့ဘူး။ အားလုံး စက္မႈလက္ယာျဖစ္ေနၿပီ။ အဲဒီလို ဖုန္ထူထူ လမ္းမေပၚ စြန႔္စားေမာင္းၿပီး ေန႔လည္ (၁၂) နာရီေလာက္မွာေတာ့ ရႏၲာရြာသို႔ ဆိုတဲ့ဆိုင္းဘုတ္ကို လွပတဲ့ ေရသြယ္ေျမာင္းတခုေဘးမွာေတြ႕ရပါတယ္။
ရႏၱာပုုိ ေရသြင္းေျမာင္း

ေတြ႕ဖူးသေလာက္ ေရသြယ္ေျမာင္းေတြထဲမွာေတာ့ အခုေတြ႕ရတဲ့ ရႏၲာပိုေျမာင္းက အလွပဆုံး၊ အသပ္ရပ္ဆုံး၊ စနစ္အက်ဆုံးပါပဲ။ အဲဒီလိုလွပၿပီး စိမ္းလဲ့ေနတဲ့ ေရေျမာင္းေဘးရွိ (၆)ေပေလာက္သာ အက်ယ္ရွိတဲ့ ေျမနီလမ္း ေပၚကေန ကားေမာင္းသြားရမွာတဲ့။ အင္း- တျခားလမ္းမရွိဘူးလားဆိုေတာ့ မရွိဘူး။ ေလွလမ္းပဲ ရွိတယ္တဲ့။ ဒီ ဖက္မဝင္ပဲ ေရွ႕ဆက္ေမာင္းသြားရင္ ဘယ္ၿမိဳ႕ေရာက္လဲဆိုေတာ့ ဆီးမီးခုံဆိုလား၊ ၿမိဳ႕သာဆိုလား၊ ကိုယ္တခါမွ မၾကားဖူးေသးတဲ့ေနရာေတြ။ ဒီအထိေရာက္ၿပီးမွေတာ့ လွည့္ျပန္လို႔ ဘယ္ျဖစ္မလဲ။ ဆက္ေမာင္း ကားဆရာ။


ေရေျမာင္းေဘးလမ္းက က်ဥ္းတဲ့အျပင္ တဖက္မွာ ေရေျမာင္း၊ ေနာက္တဖက္မွာ လယ္ကြင္းဆိုေပမယ့္ ကန္ ေဘာင္ကိုအျမင့္ႀကီးဖို႔ထားေတာ့ (၁၀)ေပေက်ာ္ေလာက္ေတာင္ျမင့္မယ္ထင္တယ္။ ျပဳတ္က်ရင္ေတာ့ မသက္ သာဘူး။ စက္ဘီးစီးသလိုေပါ့၊ ျပဳတ္က်တာကိုေၾကာက္ေနရင္ ဘယ္စီးတတ္ေတာ့မလဲ။ အေျဖကေတာ့ ဆက္ ေမာင္းကားဆရာပါပဲ။ ေရေျမာင္းအရွည္က (၅) မိုင္ေလာက္ေတာင္ ရွိမယ္ထင္ပါတယ္။ ေတာ္ေသးတယ္၊ (၅) မိုင္စလုံး မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ကလာတဲ့ ကားတစီးမွမေတြ႕ပဲ ဆိုင္ကယ္ေတြနဲ႔ ႏြားေတြ၊ ဆိတ္အုပ္ေတြ ေလာက္သာ ေတြ႕လို႔။


ကိုယ္ေတြက အိမ္စီးကားေသးေသးေလးနဲ႔ ေၾကာက္ေၾကာက္လန႔္လန႔္ျဖစ္ေနစဥ္မွာ ကုန္ကားတစီးကိုေတြ႕မိ ေတာ့ အေတာ္အံ့ၾသသြားတယ္။ ေတာ္ေသးတယ္ အဲဒီကားကို ရြာအဝင္ လမ္းခြဲေရာက္မွ ေတြ႕လို႔။ ကန္ေဘာင္ ေပၚေတြ႕လို႔ကေတာ့ မေခ်ာင္ဘူး။ ကန္ေဘာင္အဆုံး သို႔မဟုတ္ ဧရာတီျမစ္ေဘးရွိ ေရစတင္တဲ့ေနရာေရာက္ ေတာ့ - ဆီးမီးခုံ တိုးခ်ဲ႕လၽွပ္စစ္ျမစ္ေရတင္စက္႐ုံ အမွတ္(၁) လို႔ေရးထားတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ကိုေတြ႕ရပါတယ္။ ျမစ္ စပ္ကေဘာမွာ စက္ႀကီးေတြထားၿပီး ျမစ္ေရတင္ေပးေနတဲ့စနစ္က အားက်စရာ။ ျမန္မာနိ္ုင္ငံတဝွမ္း ဒီလိုေရေပး တဲ့စနစ္ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ားရွိသလဲ။ ေရခ်ိဳရတဲ့ ျမစ္ႀကီး (၄)သြယ္ကေန ဒီလိုသာ ေရတင္ေပးနိုင္မယ္ဆိုရင္ ျမန္မာနိုင္ငံရဲ့ စိုက္ပ်ိဳးေရး ဒီထက္အမ်ားႀကီးျဖစ္ထြန္းလာနိုင္ပါတယ္။


ကန္ေဘာင္ကေန ရြာထဲဝင္မယ္ဆိုမွ ကားက ျပန္ေကြ႕လို႔မရဘူးျဖစ္ေန။ ေတာ္ေသးတယ္။ စက္႐ုံေဘးမွာ ကားေကြ႕လို႔ရတယ္ဆိုသာ႐ုံေလး ေနရာက်ဥ္းက်ဥ္းေလးရွိလို႔။ အဲဒီကေန ရြာထဲကိုျဖတ္ၿပီး ရႏၲာပို ေက်ာက္ တိုင္ရွိတဲ့ဖက္ကိုေမာင္း၊ ရြာလမ္းကလည္း ကားတစီးလြတ္တယ္ဆို႐ုံ လွည္းလမ္းကေလး။ ေတြ႕ၿပီ- ဟိုမွာ ဧရာ ဝတီျမစ္ေဘးက ၿခံဝင္းထဲမွာ အျဖဴေရာင္ေက်ာက္တိုင္တခု။ ဒါဟာ အဂ္လိပ္-ျမန္မာ ပထမ စစ္ကိုအဆုံးသတ္ ေစခဲ့တဲ့ ရႏၲာပိုစာခ်ဳပ္ခဲ့တဲ့ေနရာ။ တကယ္စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္တဲ့ေနရာက ဟိုး…မွာ ျမင္ေနရတဲ့ ဧရာဝတီျမစ္လယ္က သေသာေပၤၚမွာ။


ရႏၲာပိုစာခ်ဳပ္ ေက်ာက္တိုုင္
အဲဒီ သေဘာအၤခုေတာ့ ဘယ္ရွိေတာ့မလဲ။ အခု ကမ္းစပ္မွာဆိုက္ထားတဲ့သေဘာကၤ ဒီရြာကထြက္တဲ့ အိုးေတြ ကိုလာသယ္တဲ့သေဘာၤ၊ ဟိုျမစ္လယ္မွာျမင္ေနရတာက မႏၲေလးကေန ပုဂံကိုေျပးေနတဲ့ အျမန္သေဘာေတၤြ။ ၿပီးေတာ့ သဲတင္တဲ့ေလွေတြလားမသိဘူး။ ဆြဲေလွနဲ႔ဆြဲသြားတဲ့ သဲေလွႀကီးေတြကလည္း အမ်ားႀကီး။ ဧရာဝတီ ျမစ္ထဲ အဲလိုေငးေနတုန္း မႏၲေလး-ပုံဂံေျပးတဲ့ သေဘာဟၤာ အရွိန္ေလ်ာ့လိုက္ၿပီး နိ္ုင္ငံျခားသား လူျဖဴ (၁၀)ဦး ခန႔္ သေဘာေပၤၚကေနဆင္း၊ ေဘးက ေလွငယ္ေလးေပၚေျပာင္းတက္လာတာေတြ႕ရပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီေလွ က က်ေနာ္တို႔ရပ္ေနတဲ့ ေက်ာက္တိုင္ေဘးနားရွိ ေတာအုပ္ထဲရွိ အိမ္ေလးတလုံးဆီ။ အေသခ်ာၾကည့္ေတာ့ အိမ္ ေလး ဘယ္ဟုတ္မလဲ။ ေရွ႕မွာနိဒါန္းခ်ီထားတဲ့ ဧရာဝတီျမစ္ေဘးရွိ ရႏၲာပိုေက်ာက္တိုင္နားက ဒႏၲာရီဆန္တဲ့ ၾကယ္ငါးပြင့္ဟိုတယ္ဆိုတာ ဒါကိုေျပာတာ။

(ဓာတ္ပုုံ Yandabo Home)

(ဓာတ္ပုုံ Yandabo Home)


မသိရင္ ငယ္ငယ္တုန္းကၾကားဖူးတဲ့ ေတာႀကီးမ်က္မဲထဲက သိုက္နန္းထဲေရာက္သြားသလိုလို။ ဒီလိုရြာငယ္ေလး ရဲ့ ေတာအုပ္ထဲမွာ ၾကယ္ငါးပြင့္အဆင့္ ဟိုတယ္ႀကီးတလုံးရွိေနလိမ္မယ္လို႔ ဘယ္လိုမွ ထင္ထားစရာမရွိပါ။ လက္ရွိ ျမစ္ေရျပင္ထက္ ေပ (၃၀)ေလာက္ျမင့္တဲ့ ေတာအုပ္ထဲက ဒီဟိုတယ္ေျခရင္းအထိ မိုးတြင္းဆိုေရတက္ တဲ့အတြက္ ဟိုတယ္ကို ေျခတန္ရွည္ေဆာက္ထားတယ္ဆိုပါတယ္။ ကြန္ကရစ္တိုင္ေတြနဲ႔အခိုင္အမာေဆာက္ ထားၿပီး အေပၚထပ္မွာေတာ့ တကယ့္ကိုၾကယ္ငါးပြင့္အဆင့္ရွိတဲ့ Resort၊ အခန္းက (၁၂)ခန္းသာရွိၿပီး လာ တည္းသူက မ်ားလြန္းတဲ့အတြက္ ႀကိဳတင္ ဘိုကင္မလုပ္ထားရင္ ဘယ္လိုမွအခန္းမရနိုင္ဘူးလို႔ ဟိုတယ္ တာဝန္ ရွိသူတဦး ကေျပာပါတယ္။

...


အိုးသူေဌးရြာမွာ ခဏတာ


အဲဒါဆို ခုနကေလွေပၚကဆင္းလာတဲ့ လူတဒါဇင္ေလာက္က ဘယ္လိုတည္းမွာလဲဆိုၿပီးေမးၾကည့္ေတာ့ အဲလူ ေတြက ဒီမွာမတည္းဘူး။ ေန႔လည္စာစားၿပီးရင္ ဟိုတယ္ေရွ႕မွာရပ္ထားတဲ့ ေမာင္တိန္းဘိုက္ေတြကိုစီးၿပီး ျမင္းၿခံ ကို ျပန္မွာတဲ့။ ဒီေတာ့မွ ေမာင္တိန္းဘိုက္တစီးနဲ႔ ဟန္ေရးျပေနတဲ့ တိုးလ္ဂိုက္ျဖစ္ပုံရသူကိုေမးၾကည့္မိတယ္။ ဂိုက္က (၂) ဦး၊ စက္ဘီးနဲ႔ ပစၥည္းေတြတင္တဲ့ ကားတစီးနဲ႔ ကားဆရာအျပင္ အကူက (၂)ဦး။ ခုနက စက္ဘီးစီး မယ့္နိုင္ငံျခားသားက (၇)ဦးတဲ့။ ဧည့္သည္ေတြနဲ႔စကားမေျပာျဖစ္လိုက္ေပမယ့္ သူတို႔ေျပာတဲ့ ေလသံက အဂ္ လိပ္အသံမဟုတ္ပဲ ျပင္သစ္လို႔ထင္ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဟိုတယ္ပိုင္ရွင္က အီတလီျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီကိုလာတဲ့ နိုင္ငံျခားသားအမ်ားစုဟာ အီတလီေတြျဖစ္တယ္လို႔ အဲဒီဟိုတယ္မွာတည္းေနတဲ့ အီတလီ တိုးလ္ဂိုက္က က်ေနာ္ကိုရွင္းျပပါတယ္။



ဟိုတယ္သုံးပစၥည္းေတြ၊ အထူးသျဖင့္ ဟိုတယ္ အိပ္ခန္း၊ အိမ္သာနဲ႔ ေရခ်ိဳးခန္းသုံးပစၥည္းေတြမွာ အီတလီက နာမည္ရထားပါတယ္။ အီတလီလုပ္ မ်က္ႏွာသစ္တဲ့ခြက္၊ ေရခ်ိဳးတဲ့ခြက္ေတြေတြ႕ရင္ ဥေရာပသားအေတာ္မ်ား မ်ားက ႀကိဳက္မွႀကိဳက္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေလာက္ေဝးလံတဲ့ ေတာရြာကဟိုတယ္မွာ ဘိုကင္မလုပ္ရင္ အခန္းမရဘူး ဆိုတဲ့အေနအထားအထိျဖစ္ေနတာေပါ့။ အစားအေသာက္ကလည္းေကာင္းပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္သိလဲဆို ဟို တယ္မွာ မတည္းျဖစ္တဲ့က်ေနာ္တို႔ဟာ ဒီဟိုတယ္မွာ ေန႔လည္စာစားဖူးသည္ရွိေအာင္ စားသြားဦးမွဆိုၿပီး အား ေပးခဲ့လို႔ျဖစ္ပါတယ္။


ဒီဟိုတယ္မွာက အားလုံး ႀကိဳတင္ ဘိုကင္နဲ႔ဆိုေတာ့ ဒီတိုင္းဝင္စားလို႔မရဘူး။ ဘိုကင္လုပ္ထားစဥ္ တနာရီ ေလာက္ၾကာမယ္ဆိုလို႔ ဟိုတယ္ေနာက္ေက်ာက ရြာထဲဝင္ၿပီး အိုးလုပ္ငန္းကို ေလ့လာေရးဆင္းရပါတယ္။ ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာကလာတဲ့သူေတြအတြက္ အိုးလုပ္တာ၊ အိုးဖုတ္တယ္ဆိုတာ တကယ့္အထူးအဆန္း ျမင္ကြင္းေတြပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ္ကေတာ့ ဝါးတားတကၠစီစီးၿပီး တြံေတးကိုသြားလည္ဖူးထားတယ္ဆိုေတာ့ အိုးလုပ္ငန္းအေျခခံသေဘာကိုေတာ့ သိထားၿပီးသားဆိုပါေတာ့။ အဲဒီမတိ္ုင္ခင္အထိဆိုရင္ ေရအိုး၊ ပန္းအိုး ေတြအားလုံးကို ဒီဇိုင္းဆြဲ၊ ပုံစံသြင္းၿပီး ထုတ္ထားတယ္လို႔ပဲ ထင္ထားခဲ့တာ။


ရႏၲာပိုရြာတြင္းက အိုုးလုုပ္ငန္း

ဒီဆရာေတြက တသက္လုံး ဒါပဲလုပ္လာတာဆိုေတာ့ သူ႔တို႔လက္မွန္းက ကြန္ျပဴတာနဲ႔တြက္တာနဲ႔ ကြက္တိ ေလာက္နီးနီးဝင္မယ္ထင္ပါတယ္။ ပထမ ဆုံးေတြ႕တဲ့အိမ္က ဆရာႀကီးက မီးေသြးမီးဖိုေတြလုပ္ေနတာေတြ႕ရ ပါတယ္။ အေတာ္လက္ဝင္မယ္လို႔ထင္ရေပမယ့္ သူ႔လုပ္သြားတာ လြယ္လြယ္ေလး။ အေရးႀကီးတာက လိုအပ္ တဲ့ ရြံေစးကို ရေအာင္ရွာဖို႔ပါပဲ။ ဒီရြံေစးကိုတျခားကေန မွာရတယ္ဆိုေပမယ့္ အေသးစိပ္ေတာ့ သူက ရွင္းမျပပါ။ ဟိုဖက္လမ္းဆုံနားက အိမ္မွာေတာ့ အိုးေတြကို မီးဖုတ္ေနတာေတြ႕ရပါတယ္။ ခုနကေျပာတဲ့ ပန္းအိုး၊ ေရးအိုး၊ (စဥ့္အိုးေတာ့မပါဘူး။ အဲဒါက သီးျခားေခါင္းစဥ္နဲ႔ သီးျခားေနရာေတြက ထုတ္တယ္လို႔ဆိုပါတယ္) မီးဖိုေတြကို ေနေရာင္မထိေစပဲ အမိုးအကာေအာက္မွာေျခာက္ေအာင္ထားၿပီး (၃)ရက္ခန႔္ မီးဖုတ္ရတယ္ဆိုပါတယ္။ မီးဖုတ္ တယ္ဆိုတာ အလြယ္ေျပာတာ။ ျမင္ရတဲ့ျမင္ကြင္းက က်ေနာ္တို႔ ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာမွာ အုတ္ဖုတ္သလိုမ်ိဳး (၃)ရက္ေလာက္ေလာ စပါးခြံေတြ၊ လႊစာမုန႔္ေတြနဲ႔ မီးနဲ႔ဖုတ္တာမ်ိဳးပါ။


ေနာက္တေနရာမွာေတာ့ ေရွ႕မွာျမင္ခဲ့ရတဲ့ ကုန္တင္ကားထက္ပိုႀကီးတဲ့ (၁၀)ဘီးပါ ကုန္တင္ကားႀကီး၊ အိုးေပါင္း စုံကို အဲဒီကားေပၚစနစ္တက် (ေကာက္ရိုးေတြၾကားညႇပ္ၿပီး) တင္ေနတာေတြ႕ရပါတယ္။ ခုနက တာရိုးေပၚ ဒီ ကားဘယ္လိုေမာင္းလဲ၊ ကားႏွစ္စီးေတြ႕ရင္ ဘယ္လိုလြဲမလဲမသိပါ။ ဒီအိုးေတြအမ်ားႀကီး ဘယ္ကိုသယ္သြားမွာ လဲဆိုၿပီးေမးၾကည့္ေတာ့ အညာဘုရားပြဲမွာ သြားေရာင္းမွာတဲ့။ အညာက ဘုရားပြဲေတြမွာေတြ႕သမၽွအိုးအားလုံး နီးပါးဟာ ဒီရႏၲပိုရြာက ထြက္တယ္လို႔ သူတို႔ကဆိုၾကပါတယ္။ အိုးေလးတလုံးေလာက္ လက္ေဆာင္ဝယ္သြားပါ ဦးလားတဲ့။ ကိုယ္ေတြက ပလစတစ္ဗူးေတြ၊ သတၱဳဗူးေတြနဲ႔ ယဥ္ပါးေနၿပီဆိုေတာ့ အဲဒီေျမအိုးကိုဝယ္ၿပီး ဘယ္နားသြားထားရမွန္းမသိ။

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More