Tuesday, October 13, 2015

ဗုဒၶဘာသာက ဒီမိုကေရစီကို ေထာက္ခံသလား

The Voice Daily, 13-10-2015.

ေအာ္စလုိၿမိဳ႕က ေဆြးေႏြးပဲြ

‘ဗုဒၶဘာသာက ဒီမုိကေရစီကို ေထာက္ခံသလား၊ ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပဲြႏွင့္ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ အခန္းက႑’ Does Buddhism Support Democracy? The Role of Buddhism in the 2015 Myanmar Elections လုိ႔ အမည္ေပးထားတဲ့ ေဆြးေႏြးပဲြတစ္ခု ေအာက္တုိဘာလ ၇ ရက္ေန႔ သို႔မဟုတ္ ေရြးေကာက္ပဲြက်င္းပဖုိ႔ တစ္လအလုိေန႔က ေနာ္ေဝႏုိင္ငံ ေအာ္စလုိၿမိဳ႕မွာ က်င္းပခဲ့ပါတယ္။

ဥေရာပတုိက္ ေျမာက္ဖ်ားက ေနာ္ေဝႏုိင္ငံနဲ႔ အေရွေတာင္အာရွေဒသက ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ မုိင္ေပါင္း ၅၀၀၀ ေက်ာ္ ကြာေဝးေပမယ့္ ေနာ္ေဝရဲ႕ သေကၤတ ႏိုဘယ္လ္ဆုနဲ႔ တယ္လီေနာ ကုမၸဏီ အေၾကာင္းကိုေတာ့ ျမန္မာေတြၾကား လူသိမ်ားပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ သမၼတဦးသိန္းစိန္၊ အတုိက္အခံေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၊ ၈၈ ေခါင္းေဆာင္ မင္းကုိႏုိင္ အပါအဝင္ ႏိုင္ငံေရးေလာကမွ ထင္ရွားသူ အေတာ္မ်ားမ်ား ေနာ္ေဝႏုိင္ငံဆီ လာေရာက္လည္ပတ္ၿပီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေနာ္ေဝဟာ ျမန္မာစာဖတ္ပရိသတ္ေတြ အတြက္ သိပ္မစိမ္းပါ။

ေအာ္စလုိ သုုေတသနအဖြဲ႔ Peace Research Institute Oslo (PRIO) က ဒီပဲြကုိ ဦးေဆာင္က်င္းပတာ ျဖစ္ၿပီး ႏုိင္ငံတကာ သုေတသန ပညာရွင္ေတြက ေဆြးေႏြးၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဖြင့္စကားေျပာတဲ့ (PRIO) မွ Dr. Iselin Frydenlund က ဗုဒၶဘာသာသာ ထြန္းကားတဲ့ အာရွေဒသက ႏုိင္ငံခုနစ္ခုမွာ ျမန္မာက စစ္အာဏာရွင္စနစ္ ေအာက္ကေန ႐ုန္းထြက္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနရဆဲ၊ ထုိင္းက စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းထားဆဲ၊ ကေမာၻဒီးယားကလည္း ဒီမုိကေရစီကို မေရာက္ေသး၊ သီရိလကၤာကလည္း ႐ုန္းကန္ေနရဆဲလုိ႔ ေျပာပါတယ္။

ၿပီးေတာ့ ဒီေန႔ ျမန္မာႏုိင္ငံက ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြဟာ သိီရိလကၤာက ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြလုိမ်ဳိး ႏုိင္ငံေရးထဲ ပါဝင္ဖုိ႔ ေျခလွမ္းျပင္ေနသလားဆုိၿပီး ေမးခြန္းထုတ္သြားပါတယ္။

ေလာကီႏွင့္ ေလာကုတၱရာၾကားက ပုထုဇဥ္ေတြ

ဒီပါဠိစကားလုံးေတြကို ေျပာသြားသူကေတာ့ Oxford တကၠသိုလ္မွာ အေရွ႕ေတာင္အာရွေဒသရဲ႕ ဘာသာေရးႏွင့္ ႏုိင္ငံေရး ဆက္စပ္ပုံကို သုေတသန လုပ္ေနသူ Dr. Matthew J. Walton ျဖစ္ပါတယ္။ သူေဆြးေႏြးတဲ့ ေခါင္းစဥ္က Buddhist Influences on Burmese Political Thinking၊ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံေရး အေတြးအေခၚအေပၚ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ၾသဇာသက္ေရာက္မႈ’ ျဖစ္ပါတယ္။


ေန႔စဥ္ဘဝ စားဝတ္ေနေရး၊ ႏုိင္ငံေရးေတြနဲ႔ လုံးေထြးေနရတဲ့ ေလာကီနဲ႔ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း ႏွလုံးသြင္းရမယ့္ ေလာကုတၱရာက်င့္စဥ္ အေၾကာင္းကုိ ေျပာၿပီး ဒီႏွစ္ခုအၾကား ဘယ္လို ဆက္စပ္မႈ ရွိသလဲ၊ ဒီႏွစ္ခု ေရာေထြးျခင္းကေန ႏုိင္ငံေရးနဲ႔ ဘာသာေရး ေရာေထြးျခင္း ျဖစ္လာတဲ့ သေဘာမ်ဳိး သူက ေထာက္ျပပါတယ္။ တစ္ခါ ဗုဒၶဘာသာမွာ ေစတနာေတြ၊ ပရဟိတေတြ ဆုိတာလည္း ရွိေနျပန္ေတာ့ လူမႈေရး၊ နုိင္ငံေရးနဲ႔ကင္းဖုိ႔ မလြယ္ဘူးလုိ႔ ဆုိပါတယ္။

သံဃာေတာ္ေတြနဲ႔ ႏုိင္ငံေရးအေၾကာင္း ေျပာတဲ့အခါမွာေတာ့ ပုံမွန္အားျဖင့္ဆိုရင္ သံဃာေတာ္ေတြရဲ႕ တာဝန္ဟာ လူေတြရဲ႕ ေန႔စဥ္ဘဝ ဒုကၡဆင္းရဲကေန လြတ္ေျမာက္ၿပီး နိဗၺာန္ေရာက္ေရးအတြက္ တရားဘာဝနာ ျပသရမွာ ျဖစ္ေပမယ့္ အခုခ်ိန္မွာေတာ့ အမ်ဳိးဘာသာ ကာကြယ္ေရး အတြက္လည္း သံဃာေတာ္ေတြမွာ တာဝန္ရွိတယ္လို႔ ေျပာဆုိ၊ ေဆာင္ရြက္လာတဲ့အထိ ျဖစ္လာေနေၾကာင္း ေထာက္ျပပါတယ္။

အႏွစ္ခ်ဳပ္အားျဖင့္ကေတာ့ ရာစုႏွစ္နဲ႔ခ်ီၿပီး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတြရဲ႕ သင္ၾကားပုိ႔ခ်မႈ၊ ဗုဒၶစာေပရဲ႕ ၾသဇာႀကီးမားမႈ၊ လူေတြရဲ႕ ေနစဥ္ဘဝကုိ သံဃာေတာ္ေတြက ဆုံးမၾသဝဒါ ေပးေနမႈေတြေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံေရး အေတြးအေခၚအေပၚ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ၾသဇာသက္ေရာက္မႈက ဆက္ရွိေနဦးမွာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ သူက ေကာက္ခ်က္ဆဲြထားပါတယ္။

ဗုဒၶဘာသာ အမ်ဳိးသားေရးဝါဒီမ်ား သုိ႔မဟုတ္ တတိယအင္အားစု

ျမန္မာႏုိင္ငံကေန လာေရာက္ေဆြးေႏြးတဲ့ ဦးေအာင္ထြန္းကေတာ့ ဗုဒၶဘာသာ အမ်ဳိးသားေရးဝါဒီေတြ အေၾကာင္း The Rise of Buddhist Nationalism and the Myanmar Election 2015 ဆုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္ကုိ တင္ျပပါတယ္။ ရန္ကုန္မွာ တရားဝင္ ထုတ္ေနတဲ့ ‘ေအာင္ေဇယ်တု’ ဆုိတဲ့ ဂ်ာနယ္ထဲက သစၥာအဓိ႒ာန္ေတြကို ဖတ္ျပတဲ့ အခါမွာေတာ့ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး အေတာ့္ကို ႐ႈပ္႐ႈပ္ေထြးေထြး ျဖစ္ေနတာကို ျမင္လုိက္ရပါတယ္။


‘ငါတို႔သည္ ဗုဒၶဘာသာျဖစ္သည္’
‘ငါတုိ႔ႏုိင္ငံသည္ ဗုဒၶဘာသာႏုိင္ငံ ျဖစ္သည္’
‘ငါတုိ႔ လူမ်ဳိးသည္ ဗုဒၶဘာသာလူမ်ဳိး ျဖစ္သည္’
‘ထုိ႔ေၾကာင့္ ငါတုိ႔အသည္းၾကားက ‘မဲ’ တစ္ျပားသည္ ငါတုိ႔ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ႀကီးႏွင့္ ငါတို႔ႏုိင္ငံ ငါတုိ႔လူမ်ဳိး အတြက္သာ ျဖစ္ေစရမည္’ လုိ႔ အဂၤလိပ္၊ ျမန္မာ ႏွစ္ဘာသာနဲ႔ အတိအလင္း ေရးထားတာ ေတြ႔လုိက္ရပါတယ္။

ၿပီးခဲ့တဲ့ရက္ပုိင္း အတြင္းကမွ ရန္ကုန္ သုဝဏၰကြင္းမွာ က်င္းပခဲ့တဲ့ မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ ေအာင္ပဲြခံျခင္း အခမ္းအနားဆီ ပရိသတ္ သိန္းနဲ႔ခ်ီ တက္ေရာက္ခဲ့တာ၊ တစ္ႏုိင္ငံလုံးဆီ ႐ုပ္-သံက တုိက္႐ုိက္ထုတ္လႊင့္ျပသခဲ့တာ၊ ၂၀၀၇ ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးတုန္းက စစ္အစိုးရကို ဆန္႔က်င္ခဲ့တဲ့ သံဃာေတာ္ေတြဟာ ဒီေန႔ ၂၀၁၅ မွာေတာ့ NLD ဆန္႔က်င္ေရး ျဖစ္လာေနတာ၊ NLD ပါတီက ေရြးေကာက္ပဲြ ေအာင္ႏုိင္ေရးအတြက္ စည္း႐ံုးေရး ဆင္းေနစဥ္မွာ မဘသ ဦးေဆာင္တဲ့ အဖြဲ႔ေတြက မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒ ေအာင္ပဲြခံအခမ္းအနားေတြ အခ်ိန္ကုိက္ က်င္းပေနတာေတြကို ေထာက္ျပပါတယ္။

တစ္ခါ ေရြးေကာက္ပဲြဝင္မယ့္ အမတ္ေလာင္းေတြကို ေမးခြန္းေျခာက္ခု ေမးဖုိ႔၊ အဲဒီေမးခြန္းကို သူတုိ႔အႀကိဳက္ ေျဖႏုိင္တဲ့ အမတ္ေလာင္းကိုမွ မဲေပးဖုိ႔ မ.ဘ.သ က လုပ္ေနတာေတြကိုလည္း သူက ေထာက္ျပပါတယ္။ အမတ္ေလာင္းဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ျဖစ္ပါသလား၊ မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒကုိ ေထာက္ခံပါသလား၊ မ်ဳိးေစာင့္ဥပေဒကုိ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္ပါသလား၊ (႐ုိဟင္ဂ်ာေတြကို နုိင္ငံသားျဖစ္ခြင့္ ကန္႔သတ္ထားတဲ့) ၁၉၈၂ ခုႏွစ္ ႏုိင္ငံသားဥပေဒကို မျပင္ဖုိ႔ သေဘာတူသလား၊ (ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို သမၼတျဖစ္ခြင့္ ပိတ္ပင္ထားတဲ့) ပုဒ္မ ၅၉ (စ) ကုိ မျပင္ဖုိ႔ သေဘာတူသလားနဲ႔ အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ပါ့မယ္လုိ႔ ကတိေပးႏုိင္သလား ဆုိတာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။


ဒါေၾကာင့္ အခု ၂၀၁၅ ေရြးေကာက္ပဲြဟာ စစ္အုပ္စု လက္က်န္အဖြဲ႔ေတြနဲ႔ ဒီမုိကေရစီ အင္အားစုေတြၾကား အားၿပိဳင္မႈသက္သက္ မဟုတ္ေတာ့ပဲ ဗုဒၶဘာသာ အမ်ဳိးသားေရးဝါဒီေတြရဲ႕ အခန္းက႑ကလည္း တတိယ အင္အားစုတစ္ခုအျဖစ္ အေရးပါလာေနေၾကာင္း၊ အေျခအေနဟာ အရင္လုိ အျဖဴနဲ႔အမည္း ႏွစ္ခုတည္းရွိတာ မဟုတ္ေတာ့ပဲ ႐ႈပ္႐ႈပ္ေထြးေထြး ျဖစ္လာေနေၾကာင္း သူကေထာက္ျပခဲ့ပါတယ္။

ဒီကိစၥဟာ ေရြးေကာက္ပဲြအႀကိဳကာလ ၿမိဳ႕ျပေဒသက မဲဆႏၵရွင္ေတြအတြက္ သိပ္အေရးမႀကီးဘူးလုိ႔ ထင္ရေပမယ့္ ေက်းလက္ေဒသ သုိ႔မဟုတ္ ျမန္မာႏုိင္ငံ လူဦးေရရဲ႕ ၇၅ ရာခုိင္ႏႈန္း ေနထုိင္တဲ့ ေဒသက မဲေတြကုိ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္သြားေစႏုိင္တဲ့အတြက္ အေလးထား စဥ္းစားသင့္ေၾကာင္း၊ ဒါကုိ ဘယ္သူေတြက ဘယ္လုိတားဆီးႏုိင္မလဲ၊ ေရြးေကာက္ပဲြ အလြန္ကာလမွာေကာ ဒါေတြဆက္ျဖစ္ေနဦးမလား ဆုိၿပီး သူက ေမးခြန္းထုတ္သြားပါတယ္။

ကမာၻႀကီးသည္ ေက်ာင္းမွာလုံး၍ အိမ္မွာျပားဆဲ

အေပၚက ေဆြးေႏြးခ်က္ေတြအေပၚ စာဖတ္သူေတြေကာ ဘယ္လုိျမင္ပါသလဲ။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္းမွာ ဒီလုိလြတ္လပ္တဲ့ ႏုိင္ငံတကာပညာရွင္ေတြရဲ႕ ေဆြးေႏြးပဲြ လုပ္ခြင့္ရႏုိင္ပါသလား။ ျပည္ပကေန ျပည္တြင္းကိုျမင္တဲ့ အျမင္နဲ႔ ျပည္တြင္းကေန ျပည္ပကို ျမင္တဲ့အျမင္ မတူၾကဘူးလား။ ၂၁ ရာစု ကမာၻ႔ရြာေခတ္မွာ ႏုိင္ငံတကာနဲ႔ ဟန္ခ်က္ညီ မသြားဘဲ ကုိယ့္ျပည္တြင္းမွာ ကုိယ့္အမ်ဳိးဘာသာ ထြန္းကားေရး လုပ္ေန႐ံုနဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာၿပီး ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္တဲ့ ႏိုင္ငံတစ္ခုကို တည္ေဆာက္ႏုိင္မယ္ ထင္ပါသလား။

စာေရးသူ ေက်ာင္းသားဘဝက ဖတ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ကာတြန္းတစ္ကြက္ကုိ သြားသတိရမိပါတယ္။ ကာတြန္းထဲမွာ ကေလးငယ္တစ္ဦးက “ကမာၻႀကီးသည္ လုံးဝန္းေသာ သဏၭာန္ရွိ၍ မိမိဝင္႐ုိးေပၚ လည္ေနသည္” ဆုိၿပီး စာေအာ္ဖတ္ေနပါတယ္။ အဲဒါကို သူ႔အေမက လက္မခံဘဲ “ဘာေတြေအာ္ေနတာလဲ၊ ကမာၻႀကီးလုံးရင္ နင္ျပဳတ္က်သြားမွာေပါ့” လုိ႔ ဆူေငါက္လုိက္ပါတယ္။ ေက်ာင္းစာအုပ္ကုိျပၿပီး ကေလးငယ္က ရွင္းျပေပမယ့္ သူ႔အေမက ဘယ္လုိမွ လက္မခံပါ။ ဒီလုိနဲ႔ ေနာက္ဆုံးေတာ့ “ကမာၻႀကီးသည္ ေက်ာင္းမွာလုံး၍ အိမ္မွာျပားသည္” ဆုိၿပီး ကေလးငယ္က ရြတ္ဆုိလုိက္ပါေတာ့တယ္။

ဆုိလုိတာက ကမာၻ႔အျမင္နဲ႔ ျမန္မာ့အျမင္ဟာ တစ္ခါတစ္ခါ အေတာ္လြဲေနတတ္ပါတယ္။ အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာ ေစာင့္ေရွာက္ေရး ဆုိတာဟာ ဥေရာပမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၂၀၀ ဝန္းက်င္၊ ၁၈ ရာစုေလာက္က ထြန္းကားခဲ့တာပါ။ အဲဒီေခတ္က ခရစ္ယာန္ ဘုရားေက်ာင္းေတြ ၾသဇာႀကီးတာ အခုျမန္မာႏုိင္ငံက မ.ဘ.သ ထက္ ဆုိးတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ဘုရားေက်ာင္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရးနဲ႔ သက္ဦးဆံပုိင္ ဘုရင္စနစ္ကုိ ဥေရာပမွာ ဆန္႔က်င္ေတာ္လွန္ခဲ့တာ ႏွစ္ ၂၀၀ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီေလ။ ဘာေၾကာင့္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ အခုမွ ဘုရားေက်ာင္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေခတ္ သို႔မဟုတ္ အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာကို ေရွ႕တန္းတင္တဲ့ေခတ္ ေရာက္လာရတာလဲဆုိတာ အေနာက္တုိင္းသားေတြ နားလည္ဖုိ႔ မလြယ္ပါ။

ေသနတ္နဲ႔ ေတ့ထားတဲ့ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ နည္းနည္းေလး ေလွ်ာ့ေပးလုိက္ခ်ိန္မွာ ဒိီမုိကေရစီနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရးက ေရွ႕ကုိတက္မလာဘဲ လူ႔အခြင့္အေရးကို ထိန္းခ်ဳပ္တဲ့ အမ်ဳိးဘာသာ ေစာင့္ေရွာက္ေရး ဥပေဒေတြ ေရွ႕တန္းတက္လာတာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ဘာမ်ားမွားယြင္းခဲ့လုိ႔လဲ။ အမ်ဳိးဘာသာကုိ ေရွ႕တန္းတင္တဲ့ ႏုိင္ငံေတြ ဒီေန႔ကမာၻမွာ ဘယ္အေနအထား ေရာက္ေနသလဲ။ ဗုဒၶဘာသာ အမ်ဳိးသားေရးဝါဒီေတြ အေသအခ်ာ စဥ္းစားသင့္တယ္ ထင္ပါတယ္။

အေရွ႕အလယ္ပုိင္းက စစ္ျဖစ္ေနတဲ့ ႏုိင္ငံေတြကို ၾကည့္လုိက္ပါ။ အားလုံး မဟုတ္ရင္ေတာင္ အမ်ားစုဟာ အမ်ဳိးဘာသာကုိ ေရွ႕တန္းတင္ထားတဲ့ ႏုိင္ငံေတြ၊ ဘာသာေရး ေခါင္းေဆာင္ေတြက ႏုိင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ထက္ ပုိၾသဇာရွိတဲ့ ႏုိင္ငံေတြ၊ သက္ဦးဆံပုိင္တစ္ပုိင္း ျဖစ္ေနတဲ့ ႏုိင္ငံေတြဆုိတာ ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္။ စစ္ျဖစ္ေနဆဲ အဲဒီလုိ ႏုိင္ငံေတြက ဘာသာေရး ဦးစားေပး အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ကုိ အတုယူမယ့္အစား၊ ဒီမုိကေရစီနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရး ထြန္းကားၿပီး စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္ေနတဲ့ အေနာက္ႏုိင္ငံေတြ၊ အေရွ႕ႏုိင္ငံေတြက အရပ္သားစစ္စစ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ကုိ အတုယူရင္ ပုိမေကာင္းေပဘူးလား။

တကယ္တမ္း ေျပာမယ္ဆုိရင္ ဒီလုိ ဘာသာေရး အစြန္းေရာက္ ေျပာဆိုခ်က္ေတြဟာ ၂၀၀၈ ဖြဲ႔စည္းပုံနဲ႔ေတာင္ မကုိက္ညီပါဘူး။ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒထဲမွာ လြတ္လပ္စြာ ကိုးကြယ္ခြင့္ ရွိပါတယ္လုိ႔ ျပ႒ာန္းထားၿပီး ‘ငါတုိ႔ ႏုိင္ငံသည္ ဗုဒၶဘာသာႏုိင္ငံ ျဖစ္သည္’။ ‘ငါတုိ႔လူမ်ဳိးသည္ ဗုဒၶဘာသာလူမ်ဳိး ျဖစ္သည္’ ဆုိၿပီး သြားလုပ္ေနတာ မသင့္ေတာ္ပါ။

ဒါေၾကာင့္ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကေန ဒီမုိကေရစီစနစ္ဆီ အသြင္ေျပာင္းေရး လုပ္ငန္းစဥ္မွာ လြဲေခ်ာ္မႈ တစ္စုံတစ္ရာျဖစ္ၿပီး ဘုရားေက်ာင္းနဲ႔ အာဏာရွင္လက္က်န္မ်ား ပူးတဲြအုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ဆီ ေနာက္ျပန္ဆုတ္သြားႏုိင္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းမ်ဳိး ျဖစ္မသြားေစဖုိ႔ေတာ့ အားလုံးက ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္း လုပ္သင့္ပါတယ္။ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ေအာက္က လြတ္ေျမာက္ေရးတုိက္ပဲြဟာ ဒီမုိကေရစီနဲ႔ လူ႔အခြင့္အေရး ထြန္းကားၿပီး စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတုိးတက္မႈရွိတဲ့ ႏုိင္ငံသစ္ဆီပဲ တိတိက်က် ဦးတည္ေမာင္းႏွင္သင့္ပါေၾကာင္း တုိက္တြန္းတင္ျပလုိက္ရပါတယ္။

ထက္ေအာင္ေက်ာ္

- See more at: http://www.thevoicemyanmar.com/index.php/perspective/item/8562-bdb#sthash.dKFkCOk9.dpuf

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More