Wednesday, December 13, 2017

ရိုဟင္ဂ်ာ ျပႆနာသည္ မူစလင္-ဗုဒၶဘာသာ ပဋိပကၡမဟုတ္ (အပိုင္း-၁)

VOA ျမန္မာပုုိင္းမွ...။
ဒီတပတ္ ျမန္မာ့မ်က္ေမွာက္ေရးရာ ေဆြးေႏြးခန္းမွာ ရိုဟင္ဂ်ာ ျပႆနာသည္ မူစလင္-ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔အၾကား ျဖစ္ပြါးတဲ႔ ပဋိပကၡမဟုတ္ဘူးလို႔ ျမန္မာ႔အေရးကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေစာင့္ၾကည့္ေလ႔လာ ေရးသားလာခဲ့သူ သတင္းစာဆရာႀကီး Bertil Lintner က ေျပာၾကားလိုက္ပါတယ္။ Scroll.in Online Media နဲ႔ မၾကာခင္က ျပဳလုပ္ခဲ႔တဲ႔ အင္တာဗ်ဴးတခုမွာ Bertil Lintner က အခုလို ေျပာၾကားလိုက္တာပါ။ ဦးေက်ာ္ဇံသာက အေသးစိတ္ျပန္ဆိုၿပီး ကိုဥာဏ္၀င္းေအာင္နဲ႔အတူ တင္ဆက္ထားပါတယ္။


ေမး ။ ။ Bertil Lintner .. ျမန္မာႏိုင္ငံကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေစာင့္ၾကည့္သံုးသပ္လာသူတေယာက္အေနနဲ႔ အခု ရခိုင္ျပည္နယ္ေျမာက္ပိုင္းမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာကို ဘယ္လို ျမင္ပါသလဲ။
Bertil Lintner ။ ။ ဒီျပႆနာဟာ အသစ္မဟုတ္ပါဘူး။ အဓိကအားျဖင့္ ျပႆနာနွစ္ရပ္ ရွိပါတယ္။ ပထမတခုက မတရားခိုးဝင္ ေျပာင္းေရႊ ႔ေနထိုင္မႈ - Illegal Immigration ကိစၥပါ။ ဒါဟာ တကယ္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ပဲျဖစ္ျဖစ္ ျပႆနာေတာ့ ျပႆနာပါပဲ။ ဒုတိယတခုကေတာ့ အစၥလာမ္စစ္ေသြးၾကြဝါဒပါ။ ၾသဂုတ္လ (၂၅) ရက္ေန႔တုန္းက သူတုိ႔ကိုယ္သူတို႔ ARSA လို႔ေခၚတဲ့ အဖြဲ႔ဟာ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ရဲစခန္းေတြကို ဝင္ေရာက္တုိက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ ျမန္မာလံုၿခံဳေရးတပ္ဖြဲ႔ေတြ ထုနဲ႔ထည္နဲ႔ လက္တံု႔ျပန္လာေအာင္ ဆြေပးခဲ့တာပါ။ အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ဘက္ ထြက္ေျပးခဲ့ၾကသူေပါင္း (၆) သိန္းေက်ာ္ ရွိခဲ့ပါၿပီ။ ဒီကိစၥမွာ စာနာမႈဆုိင္ရာ ျပႆနာလို႔ေခၚတဲ့ လူမႈဒုကၡေတြဟာ သိပ္အေရးႀကီးတယ္ဆိုတာ မွန္ပါတယ္။ ဒီလူေတြဟာ ျမန္မာစစ္တပ္ရဲ ႔ ျပင္းထန္တဲ့ ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္မႈေတြကို ခံခဲ့ၾကရပါတယ္။ ဒါႀကီးပဲေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ARSA ရဲ ႔ ေျပာခြင့္ရတေယာက္က ဒီလိုတံု႔ျပန္မႈမ်ဳိး ျဖစ္လာေအာင္ ဆြေပးဖုိ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ သူတို႔က စတိုက္ခဲ့တာလုိ႔ အင္တာဗ်ဴးတခုမွာ အတိအက် ေျပာထားပါတယ္။
ဆိုေတာ့ ဒီတိုက္ခိုက္မႈကေန သူတုိ႔ဘာမ်ား ရပါသလဲ။ နံပတ္တစ္က ႏုိင္ငံတကာရဲ ႔ အာရံုစူးစိုက္မႈကိုရတယ္။ နံပတ္ႏွစ္က အာရွအေနာက္ပိုင္း အဓိကအားျဖင့္ Saudi Arabia နဲ႔ အာရပ္ေစာ္ဘြားမ်ား ျပည္ေထာင္စုတို႔ဆီကေန ေငြေၾကးအေထာက္အပံ့ေတြ ပိုရလာတယ္။ နံပတ္သံုးကေတာ့ ခံျပင္းေဒါသထြက္ေနတဲ့ လူငယ္လူသစ္ေတြ အမ်ားႀကီး ဝင္ေရာက္လာႏိုင္တယ္။ သူတုိ႔ လိုခ်င္တာထက္ ပိုရႏုိင္ပါတယ္။ စစ္တပ္က ဒီေလာက္အထိ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ တံု႔ျပန္လာမယ္လို႔ သူတုိိ႔တြက္ခ်င္မွ တြက္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ အခုေျပာတဲ့ သံုးခုကိုလည္း သူတုိ႔ ရရွိသြားတယ္လို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။
တကယ္တမ္း ဒုကၡေရာက္ေနတာက ရခိုင္ျပည္နယ္ အေနာက္ေျမာက္ပိုင္းက သာမန္ဆင္းရဲသား မူစလင္လယ္သမားေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတုိ႔ဟာ ဒီျပႆနာႀကီးမွာ ထုိးေကၽြးခံရတဲ့ အရုပ္ေတြလို႔ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမး ။ ။ ဒါေပမဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံထဲမွာ ရိုဟင္ဂ်ာေတြက ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အကြက္က်က် ဖိႏိွပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္ခံေနရတယ္ဆိုတာ ျဖစ္ႏုိင္တဲ့ အေထာက္အထားေတြ အလံုအေလာက္ ေတြ႔ေနရပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ ရိုဟင္ဂ်ာဆုိတာကို လူမ်ဳိးစုအသိုင္းအဝိုင္း တခုလို႔ေတာင္ အသိအမွတ္မျပဳပါဘူး။ ဒါဟာ တုိင္းျပည္အတြင္းမွာ ကာလရွည္ၾကာ ေနလာတဲ့ လူ႔အသိုက္အဝန္းတခုရဲ ႔ ရပိုင္ခြင့္ကို တမင္ထိခိုက္နစ္နာေအာင္ အားထုတ္ရာ မေရာက္ဘူးလား။
Bertil Lintner ။ ။ ဟုတ္လဲဟုတ္ပါတယ္။ မဟုတ္လဲ မဟုတ္ဘူးလို႔လဲ ေျပာရမွာပါ။ အဲဒီေဒသမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေနလာခဲ့တဲ့ မူစလင္ေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါဟာ ေသခ်ာပါတယ္။ အဲဒီေနရာဟာ အိႏိၵယတိုက္ငယ္ရဲ ႔အဆံုး အေရွ ႔ေတာင္အာရွရဲ ႔ အစျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ နတ္ျမစ္ဟာ အခု ဘဂၤလားေဒ့ရွ္နဲ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ ႔ နယ္ျခား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီျမစ္ရဲ ႔ တဘက္တခ်က္မွာ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ မူစလင္ေတြ ရာစုႏွစ္နဲ႔ခ်ီၿပီး ေနလာခဲ့တာပါ။ အခု ရခိုင္ျပည္နယ္ရဲ ႔ အေနာက္ေျမာက္ေထာင့္မွာ အၾကာႀကီးေနလာတဲ့ မူစလင္ေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဒါ ေမးခြန္းထုတ္စရာ မဟုတ္ပါဘူး။
ၿဗိတိသွ်ေခတ္တုန္းက နတ္ျမစ္တဘက္ကမ္းက မူစလင္အလုပ္သမား အမ်ားအျပားကို ဒီဘက္ကမ္းကို ေခၚယူခဲ့တာပါ။ ဒါေပမဲ့ သူတုိ႔ကို ရိုဟင္ဂ်ာလို႔ မေခၚၾကပါဘူး။ စစ္တေကာင္းသားလို႔သာ ေခၚတာပါ။ ၁၇၉၉ တုန္းက ဖရစ္စစ္ ဘူရွာနာ ဟာေမလ္တန္ က မွတ္တမ္းတခုမွာ ဒီစကားကို သံုးခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ မွတ္တမ္းကလည္း အဲဒီတခုပဲ ရွိပါတယ္။ ဘူရွာနာ ကို အေရွ ႔အိႏိၵယကုမၸဏီက ေစလႊတ္ခဲ့တာပါ။ ဒါေပမဲ့ သူဟာ ရခိုင္ျပည္နယ္ကို မေရာက္ခဲ့ပါဘူး။ အခု မႏၱေလးနားမွာ တည္ရွိတဲ့ အင္းဝနဲ႔ အမၼရပူရကိုသာ ေရာက္ခဲ့တာပါ။ အဲဒီမွာ သူက Arakan က လူေတြကို ေတြ႔ခဲ့ပါတယ္။ Arakan ဆိုတာ ဟိုတုန္းက ရခိုင္ကို ေခၚတာပါ။ သူတုိ႔က သူတို႔ကိုယ္သူတုိ႔ ရိုဟင္ဂ်ာေတြလို႔ ေခၚၾကတယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္းမွာ ဒီအသံုးအႏႈန္းကို ႏွစ္ေပါင္း (၁၅၀) ေလာက္အတြင္းမွာ တခါမွ ညႊန္းဆုိေျပာၾကားတာ မရွိေတာ့ပါဘူး။ ဒီနာမည္ကို ဘယ္သူပဲသံုးသံုး မမွားပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ရခုိင္ျပည္နယ္ အေနာက္ေျမာက္ေဒသက စစ္တေကာင္းေဒသီရစကား Chittagonian dialect ေျပာသူေတြအတြက္ သီျခားသတ္မွတ္ခ်က္ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကေတာ့ ေနာက္မွလုပ္လာတဲ့ အယူအဆ New Concept သာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရခိုင္ျပည္နယ္မွာ ရွိေနတဲ့ အားလံုးကေတာ့ သူတုိ႔ကိုယ္သူတုိ႔ ရိုဟင္ဂ်ာလို႔ မခံယူၾကဘူးဆိုတာ ခင္မ်ား မွတ္သားထားသင့္ပါတယ္။ အဲဒီနာမည္ကို မခံယူၾကတဲ့ လူေတြဟာ ကာလၾကာရွည္ အဲဒီမွာ အထင္အရွား ေနထိုင္လာၾကသူေတြပါ။ အစြန္းေရာက္အုပ္စုေတြက ႏုိင္ငံေရးအျမတ္ထုတ္ဖို႔အတြက္ ဒီနာမည္ကို အသံုးခ်လာၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ့ နာမည္ကို လူအမ်ားအျပား ခံယူလာၾကတယ္ဆိုတာ မၾကာေသးခင္ကသာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာကို ျမင္ရပါတယ္။
ေမး ။ ။ ဟုတ္ကဲ့ .. အဲဒီမၾကာေသးခင္ကဆိုတာ ဘယ္ေလာက္အၾကာတုန္းကလဲ ေျပာျပပါအံုး။
Bertil Lintner ။ ။ သူတို႔ထဲက တခ်ဳိ ႔ဆိုရင္ ဒီနာမည္ကို ခံယူလာတာ လြန္ခဲ့တဲ့ (၂) ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္ကပါ။ တကယ္တမ္း ဒီနာမည္ လူသိမ်ားလာတာက ၁၉၉၀ ျပည့္လြန္ေနာက္ပိုင္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေမး ။ ။ ဒါေပမဲ့ ၁၉၅၀ ျပည့္လြန္တုန္းက ျမန္မာအစိုးရဟာ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတဲ့ နာမည္ကို သံုးခဲ့တယ္ မဟုတ္ဘူးလား။
Bertil Lintner ။ ။ ဟုတ္ပါတယ္။ သူတုိ႔ သံုးခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီတုန္းက ဒါကို လူတုိင္း ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ခဲ့ၾကတာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ျပန္သတိရသင့္ပါတယ္။ ၁၉၄၈ ျမန္မာႏုိင္ငံ လြတ္လပ္ေရးရၿပီး ရခိုင္အေနာက္ေျမာက္ေထာင့္မွာ မူစလင္ ပုန္ကန္မႈတရပ္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းကေတာင္ အဲဒီသူပုန္ေတြက သူတုိ႔ကိုယ္သူတုိိ႔ ရိုဟင္ဂ်ာလို႔ မေခၚၾကပါဘူး။ မူဂ်ာဟစ္ တိုက္ပြဲဝင္ၾကသူမ်ားလို႔သာ ေခၚၾကပါတယ္။ သူတုိိ႔က အေရွ ႔ပါကစၥတန္ထဲ ပါခ်င္ၾကတာပါ။ ဒီပုန္ကန္မႈဟာ ေမွးမိွန္သြားတယ္လုိ႔ပဲ ဆုိပါစို႔။ အဲဒီေနာက္ပို္င္းမွာ ၁၉၅၀ ျပည့္လြန္ၾကေတာ့ အဲဒီထဲက တခ်ဳိ ႔က ရိုဟင္ဂ်ာဆိုၿပီး လုပ္လာၾကပါတယ္။ ဒီအခါမွာ ခြဲထြက္ေရးဆိုတာ ပါလာၿပီလို႔ ယူဆရပါတယ္။ ရိုဟင္ဂ်ာဘက္လိုက္ၿပီး ေရးသားခ်က္ေတြကိုၾကည့္ရင္ ၁၉၅၀ ျပည့္လြန္အစိုးရထဲမွာ ရိုဟင္ဂ်ာဝန္ႀကီးေတြ အမ်ားအျပား ပါဝင္ခဲ့တယ္လို႔ သူတုိ႔က ဆိုပါတယ္။ အဲဒါ တကယ္ေတာ့ မမွန္ပါဘူး။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီေဒသက ဝန္ႀကီးဆိုလို႔ ဆူလတန္ မာမြတ္ တေယာက္ပဲ ရွိခဲ့တာပါ။ သူဟာ မူစလင္ပါ။ ဒါေပမဲ့ သူဟာ သူ႔ကိုယ္သူ ရိုဟင္ဂ်ာလို႔ မေခၚပါဘူး။ ရခိုင္-မူစလင္ Arakanese Muslim လို႔ပဲ ေခၚခဲ့တာပါ။ အဲဒီတုန္းက ဝန္ႀကီးဦးႏုကလည္း မူစလင္တုိ႔ရဲ ႔ ေထာက္ခံမဲကို လိုအပ္ေနတာပါ။ ဒါဟာ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ အဲဒီအသံုးအႏႈန္း ရိုဟင္ဂ်ာကို အေစာတလင္ အသံုးျပဳခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းရင္းတခုပါပဲ။
ေမး ။ ။ ၁၉၅၀ ျပည့္လြန္က အေျခအေန ဘယ္လုိပဲ ရွိခဲ့ရွိခဲ့ပါ။ အခု ရခိုင္မွာရွိေနတဲ့ မူစလင္ အမ်ားစုဟာ သူတို႔ကိုယ္သူတုိ႔ ရိုဟင္ဂ်ာလို႔ ေျပာေနၾကတယ္။ ေနာက္ၿပီး ႏိွပ္ကြပ္ခံေနၾကတယ္။ ဒါကို ခင္မ်ား ဘယ္လို ေျပာမလဲ။
Bertil Lintner ။ ။ ပထမဦးဆံုးအေနနဲ႔ ခင္မ်ားတို႔ သိထားရမွာက ျမန္မာျပည္မွာ မူစလင္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္ဆိုတာပါပဲ။ သူတုိ႔အမ်ားစုက ၿမိဳ ႔ျပေတြမွာ ေနၾကတယ္။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြ ပိုင္ၾကတယ္။ ဗမာနာမည္ေတြ ရွိၾကတယ္။ ဗမာလိုလည္း ေျပာၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔က ျမန္မာႏုိင္ငံသားေတြ၊ ျမန္မာ့သမုိင္းတေလွ်ာက္ မူစလင္ေတြဟာ အေရးပါတဲ့ အခန္းက႑ကေန အမ်ားႀကီး ပါဝင္ခဲ့ၾကတယ္။ မူစလင္ေခါင္းေဆာင္ ဦးရာဇတ္ဟာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ႔ ၁၉၄၀ ျပည့္လြန္ႏွစ္မွာ လုပ္ႀကံခံသြားရပါတယ္။ တိုင္းျပည္ရဲ ႔ အာဇာနည္အျဖစ္ သတ္မွတ္္ျခင္းလည္း ခံရပါတယ္။ ေနာက္ အေရးပါတဲ့ မူစလင္တဦးကေတာ့ ဦးရာရွစ္ သူက အဲလ္ဟာဗတ္မွာ ေမြးတာပါ။ ၁၉၃၀ ျပည့္လြန္မွာ အထူးေလးစားခံရတဲ့ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ ဦးေဖခင္ - သူက ပင္လံုသေဘာတူညီခ်က္ရဲ ႔ ဗိသုကာတဦးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ နယ္စြန္းနယ္ဖ်ားေဒသေတြလို႔ေခၚတဲ့ ရွမ္း၊ ခ်င္း၊ ကခ်င္ျပည္သူေတြအတြက္ ေဒသတြင္း ကိုယ္ပိုင္ျပဌာန္းေပးခဲ့တဲ့ ၁၉၄၇ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခုျဖစ္ေနတာက မူစလင္ေတြနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာေတြၾကားမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ျပႆနာ မဟုတ္ပါဘူး။
ရိုဟင္ဂ်ာေတြက တျခားဆီပါ။ သူတို႔ဟာ ဗမာစကား မေျပာၾကဘူး။ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ဘက္မွာ ေျပာတဲ့ ဘဂၤလီစကားရဲ ႔ စစ္တေကာင္းေဒသစကား Chittagonian dialect ကိုသာ ေျပာၾကတာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္သူ အမ်ားစုက သူတုိ႔ကုို တရားမဝင္သူေတြလို႔ ျမင္ၾကပါတယ္။ မ်ွတမႈေတာ့ မရွိဘူးေပါ့။ ဒီလူေတြ အမ်ားစုက တကယ္ပဲ အဲဒီေဒသမွာ ကာလတာရွည္ ေနခဲ့ၾကတယ္ကို။
ေမး ။ ။ ARSA ေခါင္းေဆာင္ေတြနဲ႔ အစြန္းေရာက္အုပ္စုေတြ ဆက္စပ္မႈဟာ ေဒသတြင္း က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ လႈပ္ရွားလာမယ့္သေဘာကို ျပသေနတယ္လို႔ ခင္မ်ား အေစာပိုင္းက ေရးခဲ့ပါတယ္။ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလို ဘာေၾကာင့္ ေျပာႏုိင္ပါလဲ။
Bertil Lintner ။ ။ နာမည္ကိုယ္က သူတုိ႔ဘာသာစကားနဲ႔ Harakat al-Yaqin လို႔ ဆိုထားပါတယ္။ အဓိပၸါယ္ကေတာ့ The Faith Movement ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ျခင္း လႈပ္ရွားမႈ ျဖစ္ပါတယ္။ လူမ်ဳိးေရး၊ အမ်ဳိးသားေရးအတြက္ဆိုရင္ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္ျခင္း နာမည္ေပးစရာ မလုိပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ ဒီအဖြဲ႔ရဲ ႔ေခါင္းေဆာင္ Ata Ullah ဆိုရင္လည္း ရခိုင္က မဟုတ္ပါဘူး။ ပါကစၥတန္ႏိုင္ငံ ကရားခ်ီးမွာ ေမြးသူပါ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေဆာ္ဒီ အာေရးဗီရားမွာ ေနတာပါ။ မူစလင္တရားေဟာဆရာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအေရးအခင္းမွာ သူစိတ္ဝင္စားတာက ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ေလာက္က သူ႔မိဘေတြက ရခိုင္က ျဖစ္ႏုိင္ေပမယ့္ သူေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။
ေမး ။ ။ ဒါဆုိရင္ သူတုိ႔မ်ဳိးရိုးက ရခိုင္ေဒသကေပါ့။
Bertil Lintner ။ ။ မွန္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ ႔ တိပ္ေခြတခ်ဳိ ႔ကို က်ေနာ္ နားေထာင္ၾကည့္ဖူးပါတယ္။ ရခိုင္ျပည္နယ္က ဘယ္နာမည္တခုကိုမွ သူက မွန္မွန္ကန္ကန္ အသံမထြက္ႏုိင္ပါဘူး။ သူက ဘဂၤလီ စစ္တေကာင္းသားစကားကို Urdu အသံုးအႏႈန္းေတြနဲ႔ ေရာေႏွာေျပာခဲ့တာပါ။ အဲဒီအဖြဲ႔ထဲက သူနဲ႔နီးစပ္တဲ့ အေပါင္းအသင္းေတြကလည္း ကရားခ်ီးက ဒါမွမဟုတ္ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္က ျဖစ္ၾကပါတယ္။
ေမး ။ ။ ဆိုေတာ့ အဲဒါကလြဲၿပီးေတာ့ ARSA အဖြဲ႔ဟာ ျမန္မာႏုိင္ငံထဲက တျခားေသာ တိုင္းရင္းသားလက္နက္ကိုင္အဖြဲ႔ေတြနဲ႔ ဘယ္လိုမ်ား ကြာျခားမႈ ရွိပါသလဲ။
Bertil Lintner ။ ။ တျခားတုိင္းရင္းသား သူပုန္အဖြဲ႔ေတြက အနည္းအမ်ားဆုိသလို သမားရိုးက် စစ္တပ္ပံုစံနဲ႔ လႈပ္ရွားၾကပါတယ္။ ယူနီေဖာင္းေတြရိွတယ္။ ရာထူးအဆင့္ေတြ သတ္မွတ္ထားၾကတယ္။ တပ္ခြဲ၊ တပ္ရင္း၊ တပ္မ စတာေတြ ဖြဲ႔စည္းထားၾကတယ္။ ေမာင္းျပန္ေသနတ္၊ စက္ေသနတ္ေတြလည္း ကိုင္ၾကပါတယ္။ ARSA ရဲ ႔ နည္းလမ္းေတြက ဒါနဲ႔ သိပ္ကြဲလြဲပါတယ္။ ၂၀၁၆ ေအာက္တိုဘာမွာ တိုက္ခိုက္တာနဲ႔ အခု ၾသဂုတ္လမွာ တိုက္ခဲ့တာေတြက တျခားတုိင္းရင္းသား သူပုန္ေတြနဲ႔ ပံုစံခ်င္း သိပ္ကြဲပါတယ္။ သူတုိ႔က ရြာသားေတြကို ရာနဲ႔ခ်ီ စည္းရံုးၿပီးေတာ့ ပစ္မွတ္ေတြကို ဝိုင္းတယ္။ အမွန္တကယ္ရွိတဲ့ အင္အားထက္ပိုၿပီးေတာ့ မ်ားတယ္ဆိုတာ ျပတဲ့သေဘာပါ။ သူတုိ႔မွာ လက္နက္သိပ္မရွိဘူး။ ဓါးေတြ၊ လံွေတြ အမ်ားစုက။ သူတုိ႔နည္းကေတာ့ နီေပါလ္ နဲ႔ အိႏိၵယ အလယ္ပိုင္းက ေမာ္ဝါဒီ အုပ္စုေတြနဲ႔ ဆင္တူပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ထဲက တျခားတုိင္းရင္းသားအုပ္စုေတြထက္ မတူပါဘူး။

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More