ဟုတ္ပါတယ္။ တခ်ိန္က က်ေနာ္ ေျခက်င္ေလွ်ာက္တဲ့လမ္း ႏြားလွည္းေမာင္းခဲ့တဲ့ ေတာလမ္းေတြဟာ အ ခု ေထာ္လာဂ်ီလမ္း၊ ဆုိင္ကယ္လမ္း ျဖစ္ေနပါျပီ ေထာ္လာဂ်ီ လမ္းက်ဥ္းက်ဥ္းေလးကလြဲလို႕ က်န္ေျမအားလုံးမွာ ေရာ္ဘာပင္ေတြ စုိက္ထားတာေတြ႔ရပါတယ္။ တေနရာမွာေတာ့ မုိးရာသီအမွီ ဟင္းသီးဟင္း ရြက္စုိက္ဖုိ႔ ေတာင္ယာငယ္တခု ျပင္ေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ”အရင္လုိမဟုတ္ေတာ့ဘူး ဖစုေ၀း။ ေကာ္ျခံ သူေဌးဆီမွာ ခြင့္ျပဳခ်က္ ေတာင္းျပီးမွ ဒါေလးလုပ္ခြင့္ရတာ” လုိ႔ စုိက္ခင္းျပင္ေနတဲ့ ရြာသူက ေျပာပါတယ္။
က်ေနာ္တုိ႔ လယ္လုပ္စဥ္ကဆုိ ဒီအခ်ိန္ ေရငန္ဓာတ္ရွိတဲ့ ႏုံးတင္ေျမနုေတြကုိ လွည္းနဲ႔သယ္ျပီး လယ္ကြင္းေတြထဲ တင္တဲ့အခ်ိန္ေပ့ါ။ အခုေတာ့ အဲဒီလုိ ဘယ္သူမွ မလုပ္ေတာ့ဘဲ ဓာတ္ေျမၾသဇာပဲ အားကိုးေနၾကတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ထန္းပင္တန္းေတြ။ အရင္က ထန္းလ်က္ေစ်းေကာင္းလုိ႔ တာရုိးေတြေပၚ ထန္းပင္ေတြစုိက္ၾကေပမယ့္ အခုေတာ့ အဲဒီထန္းပင္ေတြကုိ ခုတ္လွဲထားတာေတြ႔ ရပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ လယ္ကုိေက်ာ္ျပီး ဆက္ေလွ်ာက္သြားေတာ့ ထန္းတက္ေနဆဲ၊ ထန္းလ်က္ခ်က္ေနဆဲ တဲတလုံးကုိ ေတြ႕ပါတယ္။
”အုန္းထညက္လား။ အေရာင္ေတာက္ေအာင္ ေဆးထည့္ထားေသးလား” ဆုိျပီး ေမးၾကည့္ေတာ့ သဘာ၀အတုိင္းပါ။ ဘာေဆးမွ ထည့္မထားဘူးလို႕ သူတုိ႔က ေျဖပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ထန္းသမားေတြဟာ အရင္လုိ သဘာ၀အတုိင္း မဟုတ္ ထန္းလ်က္ အေရာင္လွေအာင္ ၾကာၾကာ အထားခံေအာင္ ဓာတုေဆးေတြ သုံးေနၾကတယ္ဆုိတာကုိ က်ေနာ္ ၾကားဖူးခဲ့ျပီးသားပါ။
ေရာ္ဘာေတာထဲ ခဏ၀င္ျပီး ေလ့လာၾကည့္ေတာ့ ေရာ္ဘာပင္ေတြက က်ေနာ္တုိ႔ေခတ္ကလုိ သဘာ၀ အပင္ၾကီးေတြ မဟုတ္ေတာ့။ ေျခသလုံးသာသာေလာက္သာ ရွိတဲ့အရြယ္မွာေတာင္ ေရာ္ဘာ အျခစ္ခံထားရျပီးျပီ။ ”ဒါက မ်ဳိးသန္႔ေလ။ အကုိတုိ႔ေခတ္ကလုိ အရုိင္းပင္ေတြ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ၅ နွစ္ဆုိ ျခစ္လို႔ရျပီ။ အေစး သိပ္ထြက္တာ” လို႔ ျခံလုပ္သားတဦးက ေျပာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေလာေလာဆယ္ ေရာ္ဘာေစ်း သိပ္မေကာင္းဘူးလုိ႔လည္း သူက ညည္းပါေသးတယ္။
”ေတာမွာက လယ္နဲ႕ျခံပဲ ရွိတာကြာ။ အစိုးရက ငါတုိ႔ေတာရြာက အလုပ္ေတြကုိ ေမ့ထားျပီး ျမိဳ႕ကုိခ်ည္းပဲ ဦးစားေပးေနတယ္” လုိ႔ မဆလ ေခတ္က ရြာသူၾကီးလုပ္ဖူးသူ အသက္ ၇၀ အရြယ္ ဦးၾကီးတဦးက ေျပာပါတယ္။ ”ျမိဳ႕မွာက မီးမလာရင္ ေအာ္တဲ့လူ ရွိတယ္၊ ေရမလာရင္လည္း ေအာ္တယ္၊ ေျမသိမ္းခံရရင္လည္း ေအာ္တယ္။ ဒီမွာက အဲဒီလုိ ေအာ္ေပးမယ့္သူ မရွိေသးဘူး” လုိ႕ အဲဒီတာ၀န္ေတြကုိ က်ေနာ္ယူသင့္သလိုလို ဆုိလုိပုံရတဲ့ ေလသံနဲ႕ ဆိုတယ္။
“ရြာက လူငယ္ေတြ လယ္ေတြ ျခံေတြကုိပစ္ျပီး ရွမ္းထဲ သြားတာကိုလည္း အျပစ္မဆိုနဲ႔ေလ (Siam, ထုိင္းကုိ ရွမ္းလုိ႔ေဒသခံေတြကေခၚပါ တယ္)။ လက္ရွိ စပါးေစ်းက သုံးသိန္းေတာင္ (တင္းတရာကုိ) မရဘူး။ အရင္ကဆုိရင္ စပါးတင္းတရာေရာင္းလို႕ ရတဲ့ေငြနဲ႔ ေရႊတက်ပ္သား၊ ကြ်ဲတေကာင္ ၀ယ္လို႕ရတယ္။ အခု ေရႊတက်ပ္သားက ၇ သိန္း ေလာက္ျဖစ္ေနျပီ” လို႕ သူက တြက္ျပပါတယ္။
”ဒီ တုိက္အိမ္သစ္ေတြ အားလုံးက ထုိင္းနဲ႔မေလးက ျပန္လာသူေတြရဲ့ အိမ္ေတြခ်ည္းပဲ။ ဒီမွာ လယ္စုိက္၊ ျခံစုိက္ ရုိးရုိးနဲ႔ေတာ့ ဒါမ်ဳိး အိမ္မေဆာက္နုိင္ဘူး” လို႕ ရြာတပတ္ ဆုိင္ကယ္နဲ႕ လွည့္စဥ္ က်ေနာ့္သူငယ္ခ်င္းက ရွင္းျပပါတယ္။ ”လူငယ္ေတြ အားလုံး ရွမ္းမွာခ်ည္းပဲ။ ဒီမွာ ကေလးနဲ႔ လူအုိပဲ ရွိတယ္” လုိ႔လည္း သူက ဆုိပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔အိမ္ေဘးက အိမ္ေတြမွာဆုိရင္ အဖုိးအဖြားနဲ႔ေျမးေတြပဲ အိမ္မွာက်န္ျပီး က်ေနာ္နဲ႔ သက္တူေတြ၊ သူတုိ႔ ကေလးေတြအားလုံးက ထုိင္းမွာသြားျပီး ေငြရွာေနၾကပါတယ္။
သူတုိ႔ကေလးေတြရဲ့ ပညာေရးအေျခအေနကုိ သိနုိင္ဖုိ႔ မူၾကိဳေက်ာင္းဆီ က်ေနာ္ေရာက္သြားခဲ့ပါတယ္။ ”ကေလးသူငယ္မ်ား ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေရးဌာန၊ ရဲတံခြန္ လူမႈစီးပြား ဖြံ႕ျဖိဳးေရးစီမံခ်က္” လုိ႔ ဆုိင္းဘုတ္တင္ထားတာကုိ ေတြ႕ရေတာ့ က်ေနာ္ အံၾသမိပါတယ္။ မုိင္ ၅၀ ေက်ာ္အကြာရွိ ကံေပါက္ေဒသမွာ ဓာတ္ေငြ႕တူးေနတဲ့ ဒီကုမၸဏီေတြဟာ က်ေနာ့္တုိ႕ရြာအထိ ေရာက္ေနလိမ့္မယ္လို႔ ထင္မထားမိခဲ့လို႕ပါ။
”ကေလးေတြ ကစားဖုိ႔ေတာင္ အခ်ိန္မရွိ္ဘူး၊ မူၾကိဳကတည္းက က်ဳရွင္တက္ေနရတာ” ဆုိျပီး သူငယ္ခ်င္းကေျပာေတာ့ က်ေနာ္က သူေနာက္ေနတယ္လို႔ပဲ ထင္မိပါတယ္။ ေက်ာင္းပိတ္ခ်ိန္မွာ က်ဳရွင္သင္ေနတဲ့ မူလတန္းေက်ာင္းတခုကုိ ေရာက္မွ တကယ္ဆိုတာ ယုံသြားပါတယ္။ ဆရာမ တဦးရဲ့ လစာက တသိန္းေတာင္ မျပည့္ေတာ့ က်ဳရွင္သင္ျပီး အပုိ၀င္ေငြ ရွာတယ္။ ေက်ာင္းသား အားလုံးနီးပါး မူၾကိဳလြန္တာနဲ႔ သူငယ္တန္းကေန ဘြဲရတဲ့အထိ က်ဳရွင္တက္ေနၾကရတယ္လို႔ သိလာရတယ္။
ေနာ္ေ၀မွာဆုိ ကေလးေတြကုိ မူၾကိဳမွာ စာမသင္ပဲ ကစားတာကုိသာ အဓိက လုပ္ခုိင္းပါတယ္။ ျပီးေတာ့ က်ဳရွင္ဆုိတာကုိ မၾကားဖူးပါ။ က်န္းမာေရးက အဓိက၊ ပညာေရးက ဒုတိယပါ။ ေနာက္ အစားအေသာက္။ ေနာ္ေ၀းက လူေတြ မနက္စာအတြက္ ႏြားနုိ႔ကို အဓိကထားေသာက္ျပီး ၾကက္ဥနဲ႕ ေပါင္မုန္႔လုိ အာဟာရရွိတဲ့ အစာေတြကို စားၾကပါတယ္။ ”ႏြားမွ မရွိေတာ့တာကြာ၊ ႏြားနုိ႔လည္း ဘယ္ရွိေတာ့မလဲ” ဆုိျပီး သူငယ္ခ်င္းက ေနာက္ေပမယ့္ တကယ္က ႏြားရွိစဥ္ကလည္း ႏြားနုိ႔ကို ေသာက္တဲ့ အေလ့အထ က်ေနာ္တို႕မွာ မရွိခဲ့ပါ။ အခုေတာ့ ထုိင္းကလာတဲ့ ေကာ္ဖီမစ္ေတြ၊ ကြၽဲရုိင္းတံဆိပ္ အားျဖည့္အခ်ိဳရည္ေတြ၊ ဘီယာေတြနဲ႔ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ရြာသားေတြ အေတာ္ယဥ္ပါးေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
ျပီးေတာ့ ယဥ္ေက်းမႈ ကြာျခားခ်က္။ အေနာက္က privacy ကိုယ္ပိုင္ေနရာကုိ အေလးထားျပီး အေရွ႕ကေတာ့ community ရပ္ရြာအသိုင္းအဝိုင္းကုိ အေလးထားတယ္လို႔ က်ေနာ္ ထင္ပါတယ္။ ေနာ္ေ၀းမွာ မိတ္ေဆြအခ်င္းခ်င္း ေတြ႕မယ္ဆုိ တယ္လီဖုန္းနဲ႔ အရင္ခ်ိန္းျပီးမွေတြ႕ၾကေပမယ့္ ရြာမွာေတာ့ အဲဒီလုိခ်ိန္းဖို႔ တယ္လီဖုန္း အလုံအေလာက္ မရွိေသးပါ။ ျပီးရင္ ဒါမ်ဳိး ကိန္းၾကီးခန္းၾကီး လုပ္ရင္ အဆဲခံရဖြယ္ ရွိပါတယ္။ ဒီေတာ့ ညသန္းေကာင္ လူအိပ္ခ်ိန္မွအပ က်န္တဲ့အခ်ိန္ဆုိ လာခ်င္တဲ့လူက လာခ်င္တဲ့အခ်ိန္ ဘာမွၾကိဳမေျပာပဲ အိမ္ထဲ ၀င္လာတာပါပဲ။
ေနာ္ေဝမွာ ေရခ်ဳိးရင္ ေရခ်ိဳးခန္းထဲ ဂ်ပန္ေရခ်ဳိးနည္းနဲ႔ ယဥ္ပါးေနတဲ့ က်ေနာ္ဟာ ရြာကေရတြင္းမွာ ေရခ်ဳိးတဲ့အခ်ိန္ ရွက္ကုိးရွက္ကန္း ျဖစ္ေနပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ထုိင္ခုံမပါတဲ့ အိမ္သာမွာ တက္ရတဲ့ ဒုကၡ။ မိသားစု ထမင္း၀ုိင္း ဟင္းခ်ဳိးပန္းကန္မွာ ဇြန္းတေခ်ာင္းတည္းနဲ႔ ၀ုိင္းခတ္ေသာက္တဲ့စနစ္ေတြက က်ေနာ့္ကို ပံုစံေပးေနပါတယ္။ ေနာက္ ေနာ္ေဝမွာ အထူးဧည့္သည္ကုိ အိမ္ဖိတ္ျပီး ကုိယ္တုိင္ခ်က္ျပဳတ္ ထမင္းေကြၽးတာ ဂုဏ္ယူၾကေပမယ့္ ရြာမွာေတာ့ ေျပာင္းျပန္။ က်ေနာ္ကုိ အထူးဧည့္သည္အျဖစ္ ထမင္းဖိတ္ေၾကြးသူအားလုံးက ထား၀ယ္ ျမိဳ့ေပၚတက္ျပီး ေစ်းၾကီးတဲ့ တရုတ္ဆုိင္မွာ ေကြ်းၾကပါတယ္။
ငါးပိ၊ တုိ႔စရာနဲ႔ ငါးေျခာက္ဖုတ္ေတြက က်ေနာ္အတြက္ ထူးထူးရွယ္ျဖစ္ေနေပမယ့္ သူတုိ႔အတြက္ေတာ့ ဒါေတြ ေန႕တိုင္းစားေနရလုိ႔ ဆီျပန္ဟင္းနဲ႔ တရုတ္ဟင္းေတြကမွ ထူးထူးရွယ္။ ”ဓာတ္ဆားမပါတဲ့အစာဆုိလုိ႔ လံေကာ္ရြက္ (ေဒသအေေခၚ ျဖစ္ပါတယ္။ ေတာင္ပုိင္းမွာပဲ ေပါက္တယ္၊ ထုိင္း ေတာင္ပုိင္းမွာလည္း ေတြ႔ဖူးပါတယ္) ပဲ ရွိတယ္။ အဲဒါကိုသာ မ်ားမ်ားစား” ဆုိျပီး အေနာက္ခံရတဲ့အထိ က်ေနာ္ကလည္း ဓာတ္ေျမဩဇာသုံး ဟင္းသီးဟင္းရြက္ေတြ၊ ဆီပါတဲ့အစာေတြကုိ ေရွာင္ပါတယ္။
က်န္းမာေရးအေျခအေနဖက္ကုိ လွည့္ရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ရြာက လူအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ အသက္ ၅၀ ၀န္းက်င္ေရာက္တာနဲ႔ ေရာဂါတခုမဟုတ္ တခုစြဲေနျပီး ေဆး၀ါးမွီ၀ဲေနရတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ကုိယ္လက္လႈပ္ရွားမႈလုပ္ျပီး က်န္းမာေအာင္ ေလ့က်င့္ေနထုိင္ဖုိ႔ထက္ ေဆး၀ါးမွီ၀ဲျပီး အသက္ရွင္ ေနထုိင္ေရးကို ပိုအားသန္ပါတယ္။ က်ေနာ္နဲ႔ သက္တူရြယ္တူ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဆံျဖဴသြားက်ဳိး ျဖစ္ေနျပီး အဖုိးၾကီးေတြလုိ ေနေနၾကတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ေဆးကုသမႈစရိတ္။
က်ေနာ္တုိ႔ အိမ္နားက လူလတ္ပုိင္းတဦး ထား၀ယ္ျမိဳ႕ အေထြေထြေဆးရံုၾကီးမွာ တင္ထားရတယ္ဆုိတဲ့အတြက္ ညေန တညေနမွာ သြားၾကည့္မိပါတယ္။
”ေဆးရံုက ေငြရံုျဖစ္သြားျပီ။ ေငြမေပးနုိင္ရင္ ေသဖုိ႔ပဲရွိတယ္” ဆုိျပီး လူနာက က်ေနာ္ကုိ ေျပာပါတယ္။ သူရဲ့အေျပာတုိင္းဆို သူေနတဲ့အခန္းခက တရက္ ၂၀၀၀ က်ပ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ တျခားလူနာ တေယာက္နဲ႔အတူ တြဲေနရျပီး အခန္းအ၀င္၀မွာေတာ့ အထူးခန္းလုိ႕ ေရးထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ အေပၚကုိ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ပင့္ကူအိမ္တခ်ိဳ႕နဲ႕ အိမ္ေျမာင္တေကာင္။ အဲကြန္းမရွိ၊ ပန္ကာမရွိ။
အျပင္ဖက္က ေလပူတခ်က္တခ်က္ ၀င္လာ႐ုံမွတပါး ေလေကာင္းေလသန္႔လည္း မရ။ ၾကမ္းျပင္ကလည္း ညစ္ေပလို႕။ ”ေအာ္ပေရးရွင္း လုပ္တဲ့အခ်ိန္ဆို ပုိဆုိးတယ္။ ပိုက္ဆံၾကိဳမေပးနုိင္ရင္ ခြဲစိပ္တာကိုေတာင္ မလုပ္ေပးဘူး” လုိ႔ ခြဲစိပ္ခံထားရတဲ့လူနာက ဆိုပါေသးတယ္။ တဆက္တည္း ေနာ္ေ၀းမွာ ဒီလုိပဲ ပိုက္ဆံေပးရလားဆုိျပီး သူကေမးေတာ့ က်ေနာ္ အေတာ္ အေျဖရက်ပ္သြားတယ္။
ေနာ္ေ၀းမွာက ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး အားလုံး အခမဲ့။ မိဘက ေက်ာင္းမထားနုိင္လုိ႔ ေက်ာင္းမတက္နုိင္တဲ့ကေလးမ်ဳိး မရွိေစရပါ။ ၁၈ နွစ္အထိ အစိုးရက တာ၀န္ယူ ေက်ာင္းထားေပးပါတယ္။ က်န္းမာေရးမွာ ခရုိနာ ၂၀၀၀ (ေဒၚလာ ၃၀၀) ေက်ာ္သြားရင္ ကာယကံရွင္က ေပးစရာ မလုိေတာ့ပါ။ အစိုးရက အားလုံး တာ၀န္ယူ ကုသေပးတယ္လုိ႔ေျပာျပေတာ့ သူတုိ႕ သိပ္မယုံၾကပါ။
ျပီးေတာ့ DVB က အလုပ္ျဖဳတ္ခံရျပီးေနာက္ပုိင္း လစာရဲ့ ၆၅ ရာခုိင္ႏႈန္းနဲ႔ ၂ နွစ္အထိ က်ေနာ္ ခံစားခြင့္ရေနဆဲျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း၊ အသက္ ၆၇ ဆုိရင္ လူတုိင္း သက္ျပည့္ ပင္စင္ရတဲ့အေၾကာင္းကလည္း သူတုိ႔အတြက္ ယုံတမ္းစကားလုိ ျဖစ္ေနပုံ ရပါတယ္။ ”အစိုးရ၀န္ထမ္းလည္း မဟုတ္ပဲနဲ႔ ဘာလုိ႔ပင္စင္ရတာလဲ” လုိ႕ လူနာက ျပန္ေမးပါတယ္။
ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လူမႈဖူလံုေရး၊ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္နဲ႔ အစားအေသာက္ကိစၥမွာ ျပင္ဆင္စရာေတြ အမ်ားၾကီးရွိေနဆဲျဖစ္ေပမယ့္ ပရဟိတစိတ္ဓာတ္ကေတာ့ က်ေနာ္တို႕ ျမန္မာေတြ မပ်က္ဆီးသြားဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ရြာက ”နာေရးကူညီမႈအသင္း”မွာ လူငယ္အေတာ္မ်ားမ်ား ပါ၀င္ၾကျပီး နာေရးကိစၥေတြမွာ စိတ္အားထက္သန္စြာ ကူညီေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
က်ေနာ္ တခု မရွင္းတာ ဘာသာေရး။ က်ေနာ္တုိ႔တရြာလုံး ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြျဖစ္ၾကေပမယ့္ ကုိးကြယ္တဲ့ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြက မတူ။ အိမ္ေျခ ၁၀၀၀ ေလာက္ရွိတဲ့ရြာမွာ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း ၆ ေက်ာင္း ရွိပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ တေက်ာင္းတည္း အတူမေနနုိင္သလဲ၊ တေက်ာင္းနဲ႔ တေက်ာင္း ဘာေၾကာင့္ ျပိဳင္ဆုိင္ေနၾကသလဲဆုိတာကိုေတာ့ က်ေနာ္ နားမလည္ပါ။
ေနာက္ က်ေနာ္ ေတြ႕ဖူးသမွ် ေက်းလက္ေဒသ ဘုန္းေတာ္ၾကီး အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ လြတ္လပ္စြာ ကုိးကြယ္ခြင့္ကုိ သိပ္အေလးမထား။ ဗုဒၵဘာသာတခုတည္းသာ မွန္ကန္ျပီး က်န္တဲ့ဘာသာေတြက အယူလြဲေနသူေတြအျဖစ္ ေျပာတာမ်ဳိးကိုသာ ၾကံဳခဲ့ရပါတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ ဒီမုိကေရစီကုိ ယုံၾကည္သူဆုိေတာ့ က်န္တဲ့သူေတြ သူၾကိဳက္တာ သူ ကုိးကြယ္ပါေစေပ့ါ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တုိ႔ရြာမွာက ဗုဒၵဘာသာ တမ်ဳိးတည္းသာ ရွိတဲ့အတြက္ တျခားဘာသာေတြအေၾကာင္းကို ေလ့လာဖို႔ အခြင့္အေရး မရေတာ့ သုိ႔မဟုတ္ ေလ့လာရေကာင္းမွန္း မသိေတာ့ပါ။
နည္းပညာနဲ႔ မီဒီယာဆုိရင္ က်ေနာ္တုိ႔ရြာမွာ လွ်ပ္စစ္မီးကို အခ်ိန္ပုိင္းနဲ႔ ရပါတယ္။ လက္ရွိအစိုးရသစ္နဲ႔ ၾကားျဖတ္ေရြးေကာက္ပဲြမွာအနုိင္ရတဲ့ NLD ပါတီက လုပ္ေပးထားတယ္လို႔ မထင္ လုိက္ပါနဲ႔။ စီးပြားေရးသမားေတြက မီးစက္ေထာင္စားျပီး တယူနစ္ကုိ က်ပ္ေငြ ၅၀၀ အထိ ယူျပီး ေပးေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ (ရန္ကုန္မွာ တယူနစ္ကုိ အစိုးရေစ်း ၅၀ က်ပ္ပဲ ေပးရတယ္လို႔ သိရပါတယ္)။ မီးလာခ်ိန္ကလဲ အလုပ္ကိစၥထက္ ဘာသာေရးကိစၥ၊ ကုိးရီးယားကားေတြနဲ႔ ဆက္စပ္ေနသလုိပါပဲ။ မနက္ အာရံုဆြမ္းခ်က္ခ်ိန္ ၄ နာရီကေန ၆ နာရီ အထိ၊ ေန႔လည္ ၁၁ နာရီက ၂ နာရီအထိ၊ ညေနရုပ္ရွင္ၾကည့္ခ်ိန္ ၆ နာရီ ကေန ၁၀ နာရီခဲြအထိ မီးေပးပါတယ္။
ရြာမွာ လက္ကုိင္ဖုန္းနဲ႔ အင္တာနက္ တြဲသုံးတဲ့စနစ္က အေတာ္ေခတ္စားေနပါျပီ။ အိမ္အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ၂ သိန္းတန္ လက္ကုိင္ဖုန္းေတြ ရွိေနၾကျပီး Handset ကေတာ့ ရွမ္းကမ္း (ထုိင္းဖက္ကမ္း)က ပါလာတဲ့ အေဟာင္းေတြက မ်ားပါတယ္။ တသိန္းေလာက္ေပးရတဲ့ တရုတ္ Handset နဲ႔ Facebook သုံးေနသူ၊ သတင္းထူးေတြကို က်ေနာ္ဆီ လာလာျပေလ့ရွိတဲ့ လူငယ္ေတြနဲ႕လည္း ေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ သတင္းစာနဲ႔ ဂ်ာနယ္ဖတ္သူကိုေတာ့ က်ေနာ္မေတြ႕မိသေလာက္ပါပဲ။ NLD ပါတီက ထုတ္တဲ့ ဒီလႈိင္းစာေစာင္တခုကိုပဲ ေတြ႕ရပါတယ္။ တရြာလုံးနီးပါး NLD ေထာက္ခံတဲ့ေနရာဆုိေတာ့ ဒီလႈိင္းတခုတည္းကုိ ရြာသားေတြ အားေပးေနတာ သိပ္ေတာ့လည္း မဆန္းလွပါ။ က်ေနာ္႔အိမ္အပါအ၀င္ အိမ္အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ အလကားရတဲ့ ျမန္မာ တီဗီြကုိ ၾကည့္ျပီး ေငြေၾကးအဆင္ေျပသူ အနည္းအက်ဥ္းက DVB အတြက္ စေလာင္းေတြ တပ္ထားတာေတြ႔ရပါတယ္။ ေနာက္တခါ စကုိင္းနက္တီဗီြ စေလာင္း အေသးေလး ၃-၄ ခုေလာက္ တပ္ထားတာကိုလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။
သတိထားမိတာက ”ေတာ္လွန္ေရး ဘာေၾကာင့္ မေအာင္တာလဲ” ဆုိျပီး က်ေနာ့္ကုိ ေမးလာသူ တဦးမွ မရွိပါ။ ဆယ္နွစ္ ဆယ္မုိးေက်ာ္ အသက္နဲ႔ရင္းျပီး တုိက္ပဲြ၀င္ခဲ့ရတဲ့ က်ေနာ္ရဲ့ ေတာတြင္းဘ၀ ABSDF နဲ႔ ေက်ာင္းသားတပ္မေတာ္ကိစၥကုိ သူတုိ႔ သိပ္မသိ၊ သိပ္စိတ္မ၀င္စားၾကပါ။ က်ေနာ္ အခုလုိ ျပန္လာနုိင္တာကုိပဲ ေအာင္ျမင္မႈတခုအျဖစ္ ရြာသားေတြက ထင္ေနပုံရပါတယ္။
လခစားအလုပ္ျဖစ္တဲ့ ေနာ္ေ၀းအေျခစိုက္ DVB မွာ တာ၀န္ထမ္းတာခဲ့တာကုိသာ ရြာသားေတြက ပုိသိေန၊ ပုိဂုဏ္ယူပါတယ္။ တနသာၤရီျမစ္ရုိးတေလ်ာက္ အေျခအေနထက္ ေနာ္ေ၀က ဆီးနွင္းေတာင္ေတြ၊ ေနမ၀င္ညေတြ၊ ဥေရာပရဲ့ လူ႕အခြင့္ေရးအေျခအေနေတြကုိသာ သူတုိ႔က ပုိ စိတ္၀င္စားၾကပါတယ္။
”မင္းလုပ္ခ်င္တာေတြကုိ ၂၅ နွစ္ေတာင္ လုပ္ခဲ့ျပီးျပီပဲကြာ။ အခုေတာ့ မင္းမိဘေတြနဲ႔အတူေနဖုိ႔ အခ်ိန္တန္ပါျပီ။ မိဘေတြလည္း အုိေနျပီမဟုတ္လား” လုိ႔ က်ေနာ္ရဲ့ ေက်ာင္းေနဖက္သူငယ္ခ်င္းတဦးက က်ေနာ့္ကုိ ေနာ္ေ၀းမျပန္ေတာ့ပဲ ရြာမွာပဲ တခါတည္းေနလုိက္ဖုိ႔ နားခ်လာပါတယ္။ ”ဖစုက ငါေျပာတာ နားမေထာင္ေတာ့ဘူး။ သူက ငါ့သား မဟုတ္ေတာ့ဘူးေလ။ နုိင္ငံျခားသားျဖစ္သြားျပီ” လုိ႔ အေမက ၀င္ေျပာေတာ့ က်ေနာ္ ငိုခ်င္သလုိ ျဖစ္သြားပါတယ္။
ရြာခံ NLD ေခါင္းေဆာင္တဦးကေတာ့ ”မင္းရဲ့ နုိင္ငံေရးနဲ႔ မီဒီယာအတြ႔အၾကံဳေတြကုိ ငါတုိ႔ရြာ ဖြံျဖိဳးေရးအတြက္ အသုံးခ်ေစခ်င္တယ္။ ငါတုိ႔ရြာကို ေနာ္ေ၀လုိျဖစ္လာေအာင္ မင္းၾကိဳးစားမလား။ ငါတုိ႔ရြာကို ပစ္ျပီး ေနာ္ေ၀းကိုျပန္သြားသင့္သလား။ မင္းစဥ္းစားေပါ့ကြာ” လုိ႔ ေျပာလိုက္တဲ့ စကားက က်ေနာ့္ကို တိတ္ဆိတ္သြားေစခဲ့တယ္။ ။
0 comments:
Post a Comment